افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان معرفی شد

  • کد خبر : 2918
  • 22 شهریور 1397 - 10:53
سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان معرفی شد

در مراسمی از زحمات دکتر «سید عنایت‌اله معافی» تجلیل و دکتر «محسن شمسی» به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، “سید علی بدری” پیش از ظهر امروز ۲۱ شهریورماه در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: استان کرمان پتانسیل‌های زیادی دارد لذا دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی باید نیروهای براساس این پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها تربیت کنند.

وی با بیان این مطلب که متاسفانه دانشگاه‌ها خوب بنا می‌شوند اما خوب عمل نمی‌کنند، ادامه داد: کار دانشگاه جامع علمی کاربردی تربیت مهندس آچار به دست بوده است که متاسفانه فعلا این دانشگاه از ریل اصلی خارج شده و باید به سمت افزایش کیفیت‌گرایی حرکت کنیم.

معاون اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با ابراز تاسف از عدم هدایت پتانسیل‌ها در راستای اشتغال عنوان کرد: باید شیوه‌های جدید و رشته‌های جدید به معنای واقعی مهارتی در دانشگاه‌های علمی کاربردی سراسر کشور تعریف شود.

وی با اشاره به بازنشستگی دکتر معافی رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استانی کرمان، تصریح کرد: دکتر معافی یک فرد توانمند بودند که به دلیل بازنشستگی دیگر نمی‌توانیم از وجود وی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استفاده کنیم.

بدری با اشاره به تبلیغات منفی در جهت تخریب دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: شاید کمبود دانشجو برخی‌ها سبب شده که با این اقدامات و تخریبات، جاذب دانشجویی خود را افزایش دهند، اما ما در دانشگاه علمی کاربردی معتقد هستیم با افزایش کیفیت می‌توان، دانشجو جذب کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید ۳۰ درصد جامعه دانشجویی کشور به سمت مهارتی شدن حرکت کنند، بیان کرد: از مسایل ارزی موجود در کشور می‌توانیم در زمینه جذب توریست و تولیدات با کیفیت و صادرات کالاهای باکیفیت به نحو احسنت استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا در این مراسم حجت الاسلام”عامری” رابط نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان گفت: دانشگاه علمی کاربردی یک دانشگاه مهارتی است و فارغ التحصیلان این دانشگاه بلافاصله باید جذب بازار کار شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه در گذشته به واسطه برخی عوامل دانشگاه‌های علمی کاربردی رشد زیادی با یک هییت علمی سنگین اما گزینش ها ساده است، یافته است.

رابط نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان با بیان این مطلب که دکتر معافی ۸ هزار استاد را غربال کرده است، تصریح کرد: رسالت بسیار سنگینی بر دوش اساتید و مسئولین دانشگاه های جامع علمی کاربردی تا در جایگاه علمی شایسته ای قرار گیرد.

“علیرضا شکیبایی” نماینده دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این مراسم از وسعت استان کرمان سخن به میان آورد و اظهار کرد: بیش از ۷۰ هزار دانشجو در استان کرمان در حال تحصیل هستند، ضمن آنکه همه مراکز دانشگاهی کشور از جمله موسسات غیرانتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، دانشگاه آزاد، دانشگاه فرهنگیان و مراکز علمی کاربردی در استان کرمان مشغول به فعالیت هستند

وی آموزش های کاربردی را نیاز اصلی جامعه دانست و بیان کرد: آنچه که پیشرفت و توسعه را تضمین می‌کند چیزی جزی سرمایه انسانی نیست لذا باید سرمایه اجتماعی مناسب برای جامعه تامین کرد و این مهم نیز توسط دانشگاه‌ها محقق خواهد شد.

معاون امور مالی و اداری و منابع دانشگاه شهید باهنر کرمان بر عدم گسترش توسعه دانشگاه ها تاکید کرد و افزود: باید بین فعالیت‌های اقتصادی و نیروی انسانی موجود منطقه، محیط و امکانات منطقه پیوندی برقرار کنیم.

وی ۴۰ درصد اشتغال استان کرمان را در بخش کشاورزی اعلام کرد و ادامه داد: استان کرمان تنها استانی است که به این میزان در بخش کشاورزی اشتغال دارد و می توان بر روی کار علمی عملیاتی در این حوزه در دانشگاه های استان به ویژه علمی کاربردی ها تمرکز بیشتری کرد.

براساس این گزارش سید “عنایت‌الله معافی”رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نیز در این مراسم با اشاره به امنیت کشور، گفت: در یک منطقه بحرانی قرار داریم.

وی ادامه داد: خروجی دانشگاه در جامعه بسته است، به‌طوری‌که در بخش‌های مختلف مشاهده می کنید که افرادی در شغل‌هایی جایگاه ها مشغول هستند، تخصص علمی آن شغل را ندارند.

“محسن شمسی” سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان در این آئین گفت: با خلق و توسعه فناوری که توسط دانشگاه‌ها انجام می شود باعث ایجاد اشتغال می شود، همچنین دانشگاه ها باید کارآفرین باشد بنابراین باید کارآفرینانی تربیت کنیم که اشتغال ایجاد کنند.

وی با بیان این مطلب که باید آموزش در محل کار باشد، تصریح کرد: سالانه نیروهای زیادی به خارج از کشور صادر می‌کنند و این نشان دهنده توانایی علمی نیروهای ماست.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان نسبت تعداد محقق را به جمعیت یک هفتم استاندارد جهانی دانست و بیان کرد: تربیت براساس مزیت منطقه انجام شود، ضمن آنکه دانشگاه جامع علمی کاربردی در عرصه دوره‌های کوتاه مدت چابک است.

وی بر لزوم جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: توسعه گفتمان و دانش دیپلماسی در دانشگاه در راستای گفتمان با سایر کشورها گام بردارند و همچنین واحدهای خود را به سمت بین المللی سوق دهیم.

به گزارش ایسنا؛ در این مراسم از زحمات دکتر سید عنایت‌اله معافی تجلیل و دکتر «محسن شمسی» به عنوان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان معرفی شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2918

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.