افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
سرهنگ احمد بدرآبادی در نشست خبری تشریح کرد:

مجموعه اقدامات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج سپاه بم

  • کد خبر : 7557
  • 23 آذر 1399 - 19:44
مجموعه اقدامات طرح شهید حاج قاسم سلیمانی توسط بسیج سپاه بم

سرهنگ احمد بدر آبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم در خصوص اقداماتی که در سطح شهرستان صورت گرفته است گفت: در مرحله دوم محدودیت‌ها که هنوز ادامه دارد اولین اقدام ما در این زمینه ایجاد تورهای ایست و بازرسی دو روز قبل از اعمال محدودیت ها در شهرستان بود با این هدف که هم […]

سرهنگ احمد بدر آبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم در خصوص اقداماتی که در سطح شهرستان صورت گرفته است گفت: در مرحله دوم محدودیت‌ها که هنوز ادامه دارد اولین اقدام ما در این زمینه ایجاد تورهای ایست و بازرسی دو روز قبل از اعمال محدودیت ها در شهرستان بود با این هدف که هم مردم متوجه موضوع باشند و هم حساسیت کار بالا برود این محدودیتها قریب ۱۷ روز وجود داشت و حدود ۴ هزار نفر نیرو در این حوزه به کار گرفته شد.
وی افزود: از دیگر اقداماتی که مجموعه بسیج در ادامه این محدودیت‌ها انجام داد اقناع سازی مردم بود و چندین جلسه هم در اصناف برگزار شد. همچنین مجموعه اقداماتی مثل ضدعفونی کردن اماکن با حضور نیروهای جهادی، انجام عملیات روانی در سطح شهرستان با راه‌اندازی بلندگوها، کمک‌های مومنانه، آموزش افراد نیازمند در برابر ویروس کرونا، آماده‌سازی نقاهتگاه ۲۵ تخت خوابی که با همکاری مجموعه شهرستان راه اندازی شده در این مرحله صورت گرفته است.

سرهنگ بدرآبادی ادامه داد: طرحی نیز به عنوان طرح «شهید سلیمانی» با تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت تحت عنوان طرح «شهید سلیمانی» به منظور مقابله با اپیدمی بیماری کرونا امضا شد.
وی یادآور شد: هر شهرستان یک قرارگاه عملیاتی است که فرماندار شهر به عنوان فرمانده قرارگاه و رئیس دانشگاه به عنوان معاونت قرارگاه و فرمانده سپاه به عنوان فرمانده عملیات و در واقع فرمانده اجرایی و میدانی آن برعهده مجموعه سپاه است.
در همه مجموعه ها برای سازماندهی و مدیریت چند کمیته تشکیل می شود. کمیته اول کمیته حمایت و قرنطینه خانگی و غیرخانگی است که مسئولیت آن و کمیته عملیاتی محله با مجموعه سپاه می باشد. کمیته دوم کمیته رهگیری و مراقبت است که مسئولیت آن و کمیته‌های آموزش همگانی و کمیته پایش و نظارت ها دانشگاه علوم پزشکی می باشد و در همه این کمیته ها مجموعه بسیج عضو فعال می باشد. برای پایش محله در هر محله سه تیم «مراقبتی، حمایتی و نظارتی» تشکیل می‌شود. در هر سه تیم هم بسیج فعال می باشد. در هر محله یک قرارگاه عملیاتی تشکیل می‌شود که فرماندهان قرارگاه عملیاتی فرمانده پایگاه مقاومت بسیج است و در ستاد شهرستانی فرماندار فرمانده سپاه رئیس علوم پزشکی شهردار و هلال احمر است.
سرهنگ بدر آبادی خاطر نشان کرد: ما شهر بم را به ۹ قرارگاه عملیاتی بر اساس حوزه استحفاظی مراکزِ بهداشتی که در سطح شهرستان وجود دارد تبدیل کردیم و اولین اقدام ما بعد از سازماندهی تیم ها قریب به ۱۰۷ تیم «حمایتی، مراقبتی، نظارتی» با مجموعه بسیج سازماندهی شده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم یادآور شد: اولین مرکز ۵ آذر مصادف با روز تشکیل بسیج در منطقه مرکز زید با نام قرارگاه عملیاتی شهید پوردهقان که از شهدای همان منطقه است کار را به صورت پایش خانه به خانه شروع کردیم و تاکنون تعداد ۲۱۸۷ خانوار پایش شدند پایش به این صورت است که تیم‌های مراقبتی بهداشت و بسیج درب منازل مردم حضور پیدا می‌کنند و مردم را بر اساس آموزش‌هایی که در مجموعه شبکه بهداشت شهرستان داده شده است آموزش همگانی را در اختیار مردم قرار می‌دهند در این مرحله گروه هایِ پرخطر ( دیابت، بیماری‌های زمینه‌ای ریوی و قلبی، فشارخون ) مورد پایش و بررسی قرار می گیرند چون اگر درگیر بیماری شده باشند احتمال خطر برای این گروه ها به مراتب بیشتر از افراد دیگر می باشد و تعداد تلفات بالاتر می‌رود اما اگر این گروه ها مورد حمایت و مراقبت قرار بگیرند و در خانه‌ها قرنطینه شوند قطعاً آمارهای فوتی کمتر خواهد شد. یکی از دلایلی که امروز باعث بالا رفتن آمار مرگ و میر می‌شود عدم مراجعه به موقع است یعنی شخص مبتلا به بیماری شده است اما مراجعه نمی‌کند و زمانی مراجعه می‌کند که بیماری او وخیم شده است و کار از کار گذشته ما باید هر چقدر می توانیم وقت(زمان) از ویروس بگیریم تا دسترسی به واکسن و دارو پیدا کنیم و آمار سرایت را کم کنیم تا شاهد تلفات کمتری باشیم. تاکنون طرح اثرِ خوبی داشته است و نهایت آن این است که زنجیره سرایت و اطلاع از بین می‌رود و اگر تعداد مبتلایان کم باشد قطعاً میزان مرگ و میر و فوت نیز کمتر خواهد بود در این طرح برای همه افرادی که درگیر شدند و نیازمندان ستادِ کمکهای مومنانه شهرستان را فعال کردیم و برآنیم در این مرحله با کمک‌های مومنانه افرادی را که به واسطه درگیری این ویروس آسیب دیده اند را حمایت کنیم این افراد در پایش ها شناسایی می‌شوند. ما از ۲۱۸۷ خانواری که شناسایی کردیم ۳۷۲ خانوار نیاز به کمک داشتند و به ۲۳۰ خانوار هم ماسک دادیم.

سرهنگ بدرآبادی در خصوص قرنطینه خانگی گفت: نقاهتگاهی هم برای استفاده بیماران مبتلا به کرونا آماده شده است اما چون اکثرا از قرنطینه خانگی استقبال می‌کنند ما آموزش‌ها را به افراد خانواده می دهیم اما اگر خانواده‌ای هم به دلیل نامناسب بودن یا کوچک بودن مکان نیاز به نقاهتگاه پیدا کند آنها را به آنجا ارجاع خواهیم داد. افرادی که شناسایی می‌شوند به مراکز بهداشت ۱۶ ساعته معرفی می کنیم بعد از بررسی در صورت نیاز تست گرفته می‌شود و راهنمایی می شوند.

وی در ادامه به دیگر فعالیتها و اقدامات مجموعه بسیج اشاره کرد و گفت: ما جزء اولین گروههای بودیم که ضدعفونی مکان‌ها را با راه اندازی ۱۰۷ گروه جهادی شروع کردیم و با کمک همین گروه توزیع کمکهای مومنانه صورت گرفت و تاکنون سه مرحله کمک مومنانه انجام شده است که این مرحله خاص«شهید سلیمانی» نیازهای شهرستان پیگیری می‌شود.در همین راستا ۱۰ تن مرغ با قیمت مصوب در شهرستان توزیع شد. همچنین توزیع روغن را نیز در برنامه داریم که اطلاع رسانی خواهد شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم گفت: همچنین سه کارگاه تولید ماسک راه اندازی کردیم و حدود ۴۲۰ هزار ماسک با نازلترین قیمت تولید و همچنین حدود ۶ هزار ماسک رایگان خصوصاً در مناطق کمتر توسعه یافته در اختیار مردم قرار گرفته است. از دیگر اقدامات هماهنگی با مجموعه بسیج طلاب به منظور تجهیز اموات کرونایی( پیگیری گرفتن‌لباس، مشخص کردن افرادی که هم غسل دهند و هم تدفین) نیز صورت گرفته است.همچنین حضورِ فعال در غربالگری مرحله اول از اقدامات دیگر بود و کار بزرگی بود که از طریق ظرفیت بسیج جامعه پزشکی انجام دادیم. مرحله اول تا پایان اسفند ماه خواهد بود و اقدامات به طور متوالی پیگیری می‌شود تا رعایت دستور العمل های بهداشتی را به ۹۰ درصد برسانیم.

وی تصریح کرد: اعزام گروه‌های جهادی پزشکی را در مناطق کمتر توسعه یافته شهر (اسپیکان، سید طاهر الدین، سنگستان) جهت پایش، غربالگری، دندانپزشکی، ارتباط با گروه‌های پرخطر نیز از دیگر اقدامات مجموعه بسیج می‌باشد. در حوزه توزیع کالاهای اساسی هم در بخش نظارت و هم توزیع جهت کنترل بازار همکاری داشتیم و نظارت بر بازار نیز در سطح شهرستان نیز انجام می‌شود و ۲۱ بازرس افتخاری جهت همکاری با اداره صمت داریم که حدود ۱۱۰ بازدید از صنوف مختلف مخصوصاً کالاهای اساسی داشته‌اند با صنوف متخلف هم برخورد شده است. در حوزه تولید بروشورهای بهداشتی حدود ۱۰ هزار بروشور با نظرِ دانشگاه علوم پزشکی در محلات مختلف توزیع کردیم.
همچنین ۵ آذر همزمان با اجرای طرح «شهید سلیمانی» طرح نذر خون بسیجیان با توجه به نیاز را در برنامه داشتیم که انجام شد و دیگر اینکه پیگیر پرونده های ۱۳ زندانی که محکومیت مالی داشتند بودیم تا آزاد شوند و به خانواده هایشان برسند که هزینه ی این امر ۲ میلیارد ریال با کمک خیرین و مجموعه شهرستان بم در این راستا بود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7557

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.