افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
به مناسبت هفته دولت

سرمایه گذاری خارجی ۲۴۶ میلیون دلاری در بم

  • کد خبر : 985
  • 04 شهریور 1396 - 1:35
سرمایه گذاری خارجی ۲۴۶ میلیون دلاری در بم

فرماندار بم با اشاره به اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید در این شهرستان گفت: ۲۴۶ میلیون دلار توسط سرمایه گذاران خارجی در این شهرستان سرمایه گذاری شده است.

رضا اشک روز جمعه در سخنان پیش از خطبه در جمع نمازگزارن شهر بم به مناسبت هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت افزود: پروژه های قابل افتتاح این هفته در شهرستان بم ۸۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.
وی اظهار کرد: پروژه ‌هایی از جمله گازرسانی به شهر بروات و روستاهای شمالی بم و همچنین افتتاح مجتمع آبرسانی روستاهای مرغک سبزوییه، افتتاح مرکز ترک اعتیاد و سالن پلاتو تئاتر از جمله طرح های قابل افتتاح طی هفته دولت در شهرستان بم است.
وی ادامه داد: محور بم – کرمان نیز با حضور مسئولان کشوری و استانی روز دوشنبه به طور رسمی افتتاح خواهد شد.
فرماندار بم گفت: طرح تحول سلامت نیز از اقدامات خوب دولت تدبیر و امید است که پیامدهای مطلوبی در بخش درمان و آموزش داشته است.
وی تاکید کرد: عملیات اجرایی بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی بم با اعتبار اولیه ۱۰ میلیارد تومان بزودی با واگذاری به پیمانکار آغاز می شود.
اشک عنوان کرد: در زمینه عمران روستایی نیز در روستای بخش مرکزی بم و بروات بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان پروژه در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
وی به آسفالت معابر، احداث ساختمان آتش نشانی، ساخت پارک و فضای سبز و سایر اقدامات زیربنایی به عنوان طرح های قابل افتتاح در شهرستان بم اشاره کرد و افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی سال گذشته در شهرستان بم گامهای خوبی برداشته شد.
فرماندار بم به افتتاح کارخانه کارمانیا با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۲۰۵ نفر، افتتاح خط تولید هیوندا با اشتغالزایی ۱۰۰ نفر و افتتاح پنج کارخانه قطعه سازی اشاره و اظهار کرد: احداث ۶ واحد قطعه سازی نیز طی سال جاری در دست اقدام است.
وی افزود: ۲ سالن رنگ آمیزی اتوماتیک با استانداردهای جهانی با ۲۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حال احداث است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
فرماندار بم اظهار کرد: ۲ واحد گلخانه ای هیدروپونیک نیز در شهرستان بم راه اندازی شده است و اکنون با توجه به تغییر الگو کشت، کاشت گل محمدی و زعفران در دستور کار کشاورزان این منطقه قرار دارد.
وی ادامه داد: از فروردین ۹۵ تا پایان سال ۹۶ حدود ۴۲ هزار ۷۰۰ تن خرما به ۲۲ کشور جهان صادر شده و همچنین از فروردین ۹۶ تا مرداد ۹۶ حدود ۱۱ هزار تن خرما از این شهرستان صادر شده است.
وی اظهار کرد: یکی از دغدغه های سال گذشته کشاورزان آفت زنجره خرما بود که با مشارکت و حمایت مردم و وزیر اطلاعات در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.
رضا اشک افزود: میزان بازدید توریست های داخلی و خارجی از شهرستان بم در دولت تدبیر امید نسبت به قبل ۲ برابر شده و احداث مجتمع تجاری و توریستی اطلس سنتر با زیربنای ۳۳ هزار متر مربع به عنوان بزرگترین مجموعه در شرق کشور انجام شده است.
وی به بازسازی ارگ قدیم طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: ۶ میلیارد تومان برای مرمت قسمت های مختلف ارگ قدیم از جمله بخش های حاکم نشین، دروازه اصلی، خانه عامری و حناسایی مرمت شده و مرمت مسجد وکیل ارگ نیز امسال آغاز خواهد شد.
نماینده دولت تدبیر و امید در شهرستان بم اظهار کرد: شهرستان بم در انتخابات ریاست جمهوری نیز رتبه نخست را در استان کرمان به خود اختصاص داد.
اشک به اجرای سه پروژه کلیدی و اصلی بم با عنوان های انتقال آب از سد نسا، گازرسانی و تکمیل جاده بم کرمان با اعتباری بر ۲۹۰ میلیارد تومان در سال گذشته و با حمایت دولت تدبیر امید خبر داد.
وی افزود: اقدامات خوبی در تامین پست فوق توزیع برق ۴۰۰ کیلو وات با اعتباری بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان در حال اجرا است.
وی تاکید کرد: در مجموع طی سال گذشته ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار طی دولت تدبیر و امید در شهرستان بم هزینه شده است.
وی از اجرای پست برق شمال بهشت زهرای بم در آبان ماه ۹۶ به عنوان یکی از اقدامات دولت نام برد و گفت: با اجرای این پست برق تا ۱۰ سال آینده نیاز برق این منطقه تامین می شود.
وی همچنین تصریح کرد: شهرستان بم هفته آینده هفتم شهریورماه شاهد تشییع پیکر ۲ شهید گمنام خواهد بود./ایرنا

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=985

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.