افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

رونمایی از پهباد “آذرخش” مجتمع آموزش عالی بم و پرواز موفقیت آمیز آن

  • کد خبر : 2681
  • 03 تیر 1397 - 19:13
رونمایی از پهباد “آذرخش” مجتمع آموزش عالی بم و پرواز موفقیت آمیز آن

اساتید و دانشجویان گروه مکانیک دانشکده فنی و مهندسی مجتمع آموزش عالی بم موفق به ساخت پهباد و پرواز موفقیت آمیز آن شدند.

مراسم رونمایی و پرواز پهپاد آذرخش مجتمع آموزش عالی بم که مراحل طراحی و ساخت آن به همت دانشکده فنی مهندسی، گروه مهندسی مکانیک به سرپرستی آقای دکتر هادی فرزان و همکاری دانشجویان این گروه شنبه دوم تیر با حضور رئیس مجتمع آموزش عالی بم، آقای دکتر نوراللهی، حجت¬الاسلام‌والمسلمین محسن مظاهری مسئول نهاد مقام معظم رهبری، معاون آموزشی و پژوهشی و دانشجویی سیدمحمد جعفریان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی بم، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری آقای عباس زورونی، اساتید، کارمندان و دانشجویان مجتمع در محل فرودگاه بم برگزار شد.

به گزاش سایت خبری تحلیلی طلوع ارگ وابسته به هفته‌نامه طلوع بم؛ در این مراسم دکتر نوراللهی گفت: خدا را شاکریم که با همت اعضای هیأت علمی و دانشجویان توانستیم از یکی از دستاوردهای مجتمع رونمایی کنیم و همین جا از زحمات تمامی این عزیزان تشکر می‌نماییم.
رئیس مجتمع با بیان اینکه ارتباط صنعت با دانشگاه باید بیش از گذشته باشد گفت: در مجتمع آموزش عالی بم قابلیتهای زیادی وجود دارد و قادر هستند در بسیاری از زمینه‌ها به حل مشکلات جامعه کمک کنند و در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می¬گیرند.
در ادامه مراسم دکتر فرزان عضو هیأت علمی و عضو گروه مکانیک مجتمع و سرپرست گروه سازنده پهپاد به مشخصات فنی این پرنده پرداخت و گفت: وزن این پهپاد ۷ کیلوگرم است و توانایی حمل بار با وزن ۱۰کیلوگرم با شعاع پروازی حدود ۱۰کیلومتر و سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
دکتر فرزان افزود: کنترل این پرنده در حال حاضر به صورت نیمه خودکار است اما توانایی ارتقا به حالت کنترل تمام خودکار را نیز دارا می‌باشد. از قابلیتهای این پرنده می‌توان به ماموریت‌های شناسایی، مراقبت و همچنین حمل محموله های امدادی اشاره کرد. این عضو هیأت علمی مجتمع گفت: ساخت این پهپاد ۱۰ ماه به طول انجامیده است و در طی این مدت برای ساخت و آماده سازی بستر مناسب فنی کارگاههای آموزشی برای اساتید و دانشجویان از طرف سازمان هواپیماسازی ایران (هسا) و همچنین کارگاه آموزشی ساخت گلایدر و مسابقه ساخت گلایدر در مجتمع برگزار شد. در ادامه با همکاری شرکت‌های دانش بنیان شهرستان مراحل آموزش و طراحی این پهپاد موتوردار در مجتمع با موفقیت به انجام رسید.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2681

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.