افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
صادرات طلای سبز؛

روسیه و امارات در صدر مشتریان پسته ایران قرار گرفتند

  • کد خبر : 12347
  • 31 اردیبهشت 1402 - 17:10
روسیه و امارات در صدر مشتریان پسته ایران قرار گرفتند

در فروردین‌ماه امسال بیش از ۲۰۰۰ تن پسته به کشورهای مختلف صادر شده که روسیه نخستین مشتری و امارات در جایگاه دوم خریداران این محصول از ایران قرار دارند.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمارهای گمرک در نخستین ماه سال‌جاری بیش از ۲۳۸۰ تن پسته و مغز پسته به ۲۴ کشور مختلف با ارزشی بالغ بر ۱۵ میلیون و ۵۵ هزار دلار صادر شده است که از نظر وزنی ۲۵۱ درصد و از نظر ارزشی ۲۳۷ درصد کاهش را نسبت به همین بازۀ زمانی در سال گذشته تجربه کرده است.

در میان مشتریان این محصول صادراتی ایران، روسیه با خرید ۳۸۴ تن انواع پسته و مغز پسته به ارزشی بالغ بر دو میلیون و ۷۵۳ هزار دلار نخستین مشتری پسته ایرانی به شمار می‌رود و پس از آن امارات با خرید بیش از ۲۵۲ تن پسته با ارزشی بالاتر از ۲.۵ میلیون دلار، با فاصلۀ نزدیک نسبت به روسیه در جایگاه دوم خریداران این محصول قرار می‌گیرد.

عراق، آلمان، تاجیکستان و قرقیزستان دیگر عمده‌مشتریان انواع پسته و مغز پسته ایرانی در فروردین‌ماه امسال به شمار می‌روند که هر یک به ترتیب ۱.۶ میلیون دلار، ۱.۳ میلیون دلار، ۱.۱ میلیون دلار و یک میلیون دلار پسته از تاجران ایرانی خریداری کردند.

در نخستین ماه سال گذشته ۷۱۵۰ تن انواع پسته و مغز پسته به ارزشی بیش از ۵۰ میلیون و ۶۹۴ هزار دلار به کشورهای مختلف صادر شده بود.

ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، افغانستان، آلمان، امارات متحده عربی، ایتالیا، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، جمهوری آذربایجان، جمهوری مقدونیه (یوگسلاوی)، چین، ژاپن، سنگاپور، عراق، فدراسیون روسیه، فرانسه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کانادا، کویت و هند ۲۴ مشتری پسته ایرانی در فروردین‌ماه امسال بودند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=12347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.