افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
با هدف رفع محرومیت‌های بخش فرهنگ محقق شد

رشد ۳۶ درصدی صدور گواهی مهارت هنری در جنوب کرمان

  • کد خبر : 11776
  • 11 بهمن 1401 - 11:26
رشد ۳۶ درصدی صدور گواهی مهارت هنری در جنوب کرمان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان می گوید امسال ۶۶۴ گواهی مهارت در حوزه های هنری این در اداره کل صادر شده که در مقایسه با سال گذشته که ۴۸۶ گواهی بود شاهد ۳۶ درصد افزایش هستیم.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، بهرام مسلمی مهنی با بیان اینکه آزمون جامع و ادواری دریافت گواهی مهارت در حوزه های هنری در سال طی سه مرحله برگزار می شود اظهار کرد: امسال نیز ۳۰۰ گواهی در دی ماه، ۱۹۵ گواهی در شهریور ماه و ۱۶۹ گواهی در خرداد ماه در جنوب کرمان صادر شده است.

وی با اشاره به وضعیت محرومیت جنوب کرمان در عرصه های فرهنگی و هنری هدف از برگزاری این آزمون ها را افزایش سطح سنجش و توان هنرجویان دانست و افزود: هنرجویان پس از کسب نمرات لازم در آزمون، گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند که این گواهینامه بیانگر صلاحیت مهارتی فرد بر اساس استانداردهای قید شده برای ارائه به آموزش و پرورش برای دریافت دیپلم و تسهیلات بانکی است.

مهارت‌افزایی دانش‌آموختگان بخش فرهنگ

مسلمی مهنی با تاکید بر اینکه آزمون های استاندارد مهارتی بخش فرهنگ و هنر در توسعه و رشد جامعه نقش اساسی دارند ادامه داد: این آزمون ها با هدف فراگیر شدن آموزش های مهارتی، افزایش سطح آموزش های هنری و اشتغال در حوزه فرهنگ و هنر برگزار می شوند.

وی با بیان اینکه اکثریت افرادی که در این آزمون شرکت می کنند خود دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اضافه کرد: مهمترین هدف فراگیری مهارت و بهره گیری از آن برای ایجاد اشتغال با کمک های بانکی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان افزود: داوطلبان در رشته های گرافیک رایانه ای، دستیاری طراحی لباس، تصویرسازی و جلوه های ویژه رایانه ای، عکاسی دیجیتال و تصویربرداری، گواهی پایان دوره دریافت کرده اند.

وی یادآور شد: صحنه آرایی، چهره سازی، تذهیب و تشعیر، نگارگری، چاپ دستی، کاغذسازی، منبت کاری، معرق کاری، خاتم کاری، طراحی طلا و جواهر، کاشی سازی هفت رنگ، سفالگری، تراش و تزیین شیشه و کریستال، آینه کاری، نوازندگی ساز، سازسازی (سنتور و ستار و ساز ضربی) و مدیریت و برنامه ریزی امور خانواده از دیگر رشته هایی است که آزمون آنها برگزار می شود و از اهالی جنوب استان می خواهیم در این رشته ها هم شرکت کنند.

محرومیت شهرستان های جنوب استان کرمان در بخش فرهنگ و هنر اگر نگوییم بیشتراز سایر بخش های اقتصادی و صنعتی، بلکه بیشتر نیز است که ضرورت دارد توجه ویژه ای به این مقوله نیز صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11776

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.