افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024

راه و شهرسازی ۲۴۰ میلیارد ریال به آسفالت معابر بم اختصاص داد

  • کد خبر : 9266
  • 25 مهر 1400 - 10:09
راه و شهرسازی ۲۴۰ میلیارد ریال به آسفالت معابر بم اختصاص داد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان گفت: تفاهم نامه قرارداد خرید قیر برای معابر و محلات فرسوده و بافت ناکارآمد شهری بین اداره کل راه و شهرسازی این استان و شهرداری های بم و کرمان به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال منعقد شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، علی حاجی زاده روز شنبه در حاشیه آیین انعقاد این تفاهم نامه‌ها افزود: این اعتبار از محل اعتبارات شرکت ملی بازآفرینی شهری توسط اسناد خزانه تامین می‌شود و بر این اساس ۲۴۰ میلیارد ریال به شهرداری بم و ۶۷ میلیارد ریال به شهرداری کرمان در راستای آسفالت معابر خاکی این شهرها تخصیص یافت.

وی اظهار داشت: این تفاهمنامه دوجانبه به منظور تحقق اهداف سند ملی راهبردی احیا و بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در راستای قانون بودجه ۱۳۹۹ و بنابر سهمیه ابلاغی به شرکت بازآفرینی شهری ایران با توجه به اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای (مطالعات و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی ) و (کمک به بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری) منعقد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: در این تفاهمنامه مقرر شد سهمیه قیر از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان به پیمانکاران طرف قرارداد شهرداری به منظور مصرف برای آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری در شهر کرمان (سکونتگاه‌های غیررسمی) به متراژ ۸۸ هزار ۵۳۴ مترمربع اختصاص یابد.

وی افزود: همچنین بر این اساس قیر به آسفالت معابر خاکی محلات هدف بازآفرینی شهری در شهر کرمان (بافت فرسوده شهری) به متراژ ۴۰ هزار و ۶۸۳ مترمربع واگذار شود.

حاجی زاده یادآور شد. همچنین سهمیه قیر از طرف اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان به طرف قرارداد (شهرداری) به منظور مصرف در معابر فاقد آسفالت محلات هدف بازآفرینی شهر بم به متراژ ۴۷۳ هزار و ۲۸۱ مترمربع واگذار شد.

وی گفت: این اعتبارات پیرو سفر وزیر اسبق راه و شهرسازی و معاون او به استان کرمان و شهرستان بم به محلات مشخص ازجمله شهرک صنعتی، فیروز آباد و صیاد شیرازی به متراژ بیش از ۸۸ هزار و ۵۳۴ مترمربع و سراسیاب به متراژ بیش از چهار هزار مترمربع اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان داشت: همچنین این طرح در محلات سیدطاهرالدین طباطبایی، حافظ آباد، فخر آباد، شهرک رزمندگان، شهرک امام خمینی(ره) شهر بم اجرا می‌شود.

شورای اسلامی شهر و شهردار بم و کرمان نیز در این نشست با قدردانی از خدمات راه و شهرسازی استان کرمان گفت: اهمیت دولت پس از ۱۸ سال ‌به کوچه‌های خاکی بم قابل تقدیر است.

این نشست امروز (شنبه) با حضور مدیرکل راه وشهرسازی استان کرمان و مدیران شهری ازجمله شوراهای اسلامی و شهرداران و فرمانداران کرمان و بم در محل سالن جلسات اداره راه و شهرسازی استان کرمان برگزار شد.

مدت این تفاهم نامه از زمان ابلاغ به مدت ۲ سال شمسی است و ادامه فعالیت بازنگری، اصلاح و یا تغییرات اساسی در مفاد این تفاهم نامه با توافق نمایندگان طرفین انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9266

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.