افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
گفت‌وگو با دکتر معصومه قاسمی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بم

دانشگاه علوم پزشکی بم؛ پیشرو در مسائل آموزشی

  • کد خبر : 2399
  • 26 فروردین 1397 - 17:00
دانشگاه علوم پزشکی بم؛ پیشرو در مسائل آموزشی

دکتر معصومه قاسمی از مهرماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را همزمان با شروع به کار آقای دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم رسما آغاز کرد. دانشگاه علوم پزشکی بم با هزارنفر دانشجو در مقاطع دکترای حرفه‌ای، کارشناسی وکاردانی در سه دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی و دانشکده بهداشت مشغول به انجام رسالت ذاتی […]

دکتر معصومه قاسمی از مهرماه سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را همزمان با شروع به کار آقای دکتر اصغر مکارم رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم رسما آغاز کرد.
دانشگاه علوم پزشکی بم با هزارنفر دانشجو در مقاطع دکترای حرفه‌ای، کارشناسی وکاردانی در سه دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی و دانشکده بهداشت مشغول به انجام رسالت ذاتی خود که همانا آموزش و پژوهش می باشد، هستند.
دکتر قاسمی در گفت و گو با طلوع بم ادامه داد: علاوه بر سه دانشکده فعلی بزودی دانشکده پیراپزشکی وتوانبخشی نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد و در حال پیگیری صدور مجوزات آن می‌باشیم. وی به تعداد اعضای هئیت علمی دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت که در حال حاضر هفتاد نفر هئیت علمی با معاونت آموزشی این دانشگاه در حال همکاری می‌باشند که ۸ نفر جدید به مجموعه آموزشی دانشگاه در سال جاری پیوستند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بم با اشاره به اهداف بومی‌گزینی در راستای جذب هئیت علمی اظهار کرد: در فراخوانی که در سال جاری صورت گرفته، در سال ۹۵،۹۶ به سمت بومی گزینی گام برداشته ایم و این برنامه از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است چراکه باید ضمن توجه به شرایط دانشجو نگاه ویژه ای در رسیدن به استقلال دانشگاه داشته باشیم و با این دیدگاه نسبت به جذب هئیت علمی مستقل اقدام نماییم.


البته ما هم باید شرایطی را که در فراخوان جذب هیات علمی داده می‌شود به گونه ای مهیا نماییم که اساتید با میل و رغبت مضاعف در فراخوان شرکت کنند. وی در ادامه به اهم اقدامات این معاونت اشاره کرد و بیان داشت: در اعتباربخشی آموزشی موسسه‌ای و دانشگاهی، دانشگاه بم توانست رتبه قابل قبولی در سطح کشور همتراز با سایر دانشگاه‌های مادر کسب نماید و ضمن اینکه در برنامه‌های طرح تحول نظام آموزش از دانشگاه بم توسط معاونت آموزشی وزارتخانه در مجموعه قطب هشت کشوری تقدیر شد.
دکتر قاسمی افزود: با تلاشهای بی دریغ ریاست محترم دانشگاه و نظر ویژه ای که به امر آموزش دارند؛ از مهر ماه ۹۵ تا کنون خرید تجهیزات آزمایشگاهی بالغ بر دو میلیارد تومان در قسمت های مختلف حوزه‌های آموزشی دانشکده‌های مختلف تعداد ۱۶ آزمایشگاه با استانداردهای وزارتخانه تاسیس شده و در ادامه نیز آزمایشگاههای دیگری را به بهره برداری خواهیم رساند. همچنین خرید لوازم مورد نیاز و به روز آزمایشگاه پزشکی جهت دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی علی‌الخصوص دستگاه مهم پی سی آر از دیگر اقدامات بوده که این دستگاه در راستای به روز کردن فعالیت‌های آزمایشگاهی و پژوهشی و درمانی خریداری شده است.
تأسیس و تجهیز مرکز مهارتهای بالینی در دانشکده پرستاری و مامایی که این مرکز آمادگی آموزش سایر مجموعه‌های دانشگاهی موجود در شهرستان را دارد.
دکتر قاسمی ضمن اشاره به راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک، تصریح نمود: سالن آزمون الکترونیک با ۵۰ سیستم رایانه‌ای و قابلیت افزایش تا بیش از ۱۰۰ سیستم مجهزترین سالن آزمون الکترونیک در جنوب شرق استان کرمان می باشد که این آمادگی را دارد تا با دانشگاههای منطقه همکاری و اکثریت آزمونها را در آینده بصورت الکترونیک برگزار نماید.
در ادامه معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بم تأکید کرد: با تایید مرکز آزمون الکترونیک توسط مدیریت محترم مرکز سنجش منطقه هشت این قابلیت را داریم به منظور کاهش هزینه ها در سال آینده تا ۸۰ درصد آزمون ها را بصورت الکترونیکی برگزار نماییم.

در بازدید مدیریت مرکز سنجش منطقه هشت ضمن ارزیابی و تایید سالن مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه، تاکید کردند با توجه به امکانات و تجهیزات قابل قبول و همچنین زیر ساخت های لازم جهت افزایش سیستم ها این مرکز قادر خواهد بود در راستای برگزاری آزمون ها به شیوه الکترونیکی گام بردارد.
همچنین هفته گذشته آزمون پیش کارورزی پزشکی مبتنی بر کامپیوتر و آزمون جامع علوم پایه برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی بم همزمان با سراسر کشور برگزار گردید.
خانم قاسمی در خصوص سایر اقدامات انجام شده بیان داشت: ما امسال شاهد قبولی صد در صد دانشجویان پزشکی در آزمون علوم پایه در سال ۹۴، کسب تائیدی دانشکده پرستاری و مامایی از طرف وزارتخانه‌، کسب مدال برنز توسط دانشجویان پزشکی در المپیاد فلسفه پزشکی کشوری، کسب رتبه اول و سوم کشوری توسط سه نفر از اعضای هئیت علمی در آزمون دکترا به ترتیب در رشته های قارچ شناسی، باکتری شناسی پزشکی و بهداشت محیط بوده ایم.
دکتر قاسمی در خصوص رشته پیراپزشکی توضیح داد: باتوجه به رشته های پیراپزشکی، پرستاری و مامایی بر اساس نیاز جنوب شرق تصمیم بر این گرفته شده که دانشگاه بصورت مستقل دراین سه رشته دانشکده پیراپزشکی را راه اندازی کند تا با تاسیس این دانشکده راهی برای تاسیس سایر رشته‌ها در دانشگاه بم فراهم گردد.وی به کمبودهای مجموعه اشاره داشت وگفت: عدم جذب اعضای هئیت علمی در بعضی رشته های تخصصی مهمترین کمبود در حوزه آموزش می باشد که انشالله با توجه به درخواست‌هایی که به وزارتخانه داده شده بتوانیم ردیف‌های جذب هیئت علمی را اضافه کنیم و همچنین مسائل رفاهی دانشجویان و اساتید از جمله کمبودهای زیر ساختی است که می‌طلبد تمهیداتی اندیشیده شود. همچنین برنامه‌هایی برای گسترش فضای فیزیکی و ساخت سالن امتحانات را در دستور کار داریم.

 

طلوع بم – زهرا دهقان

چاپ شده در شماره ۱۸۲

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2399

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.