افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر همدان:

خواهرخواندگی همدان و بم برپایه مبادلات فرهنگی است

  • کد خبر : 3901
  • 15 اردیبهشت 1398 - 20:04
خواهرخواندگی همدان و بم برپایه مبادلات فرهنگی است

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، حسین قراباغی روز یکشنبه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای مابین روسای شوراهای شهر و شهرداران کهن شهر همدان و باغ شهر جهانی بم و تنظیم سند خواهرخواندگی آنها گفت: با توجه به ویژگی های مشترک و بسیار خوب همدان و بم قرار شد […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، حسین قراباغی روز یکشنبه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه ای مابین روسای شوراهای شهر و شهرداران کهن شهر همدان و باغ شهر جهانی بم و تنظیم سند خواهرخواندگی آنها گفت: با توجه به ویژگی های مشترک و بسیار خوب همدان و بم قرار شد نسبت به نام گذاری یکی از خیابان های بم به نام همدان و از سویی نیز نام گذاری یکی از خیابان های همدان به نام بم اقدام شود.
وی ویژگی های مشترک و برجسته ۲ شهر همدان و بم را شامل ارگ تاریخی بم با تپه های تاریخی هگمتانه همدان، منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با مجتمع گردشگری علیصدر، روستای تاریخی ورکانه با روستای ییلاقی دهبکری بم و انتصاب کنیه های همدان با نام دارالمومنین و دارالمجاهدین و بم به عنوان دارالصابرین از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.
قراباغی بیان کرد: همچنین قرار است از فضای تبلیغاتی این ۲ شهر جهت شناساندن ظرفیت های گردشگری و جذب توریست و نیز بهره مندی از گردشگر خارجی استفاده شود.
وی ادامه داد: قرار است شهرداری همدان در هفته نخست شهریور که مصادف با جشن خرما است و با روز اول این ماه که به نام همدان ثبت شده، برنامه های هفته فرهنگی همدان را در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اجرا و از سویی شهرداری بم نیز هفته فرهنگی خود را در همدان برنامه ریزی می کند.
قراباغی اضافه کرد: در راستای تکریم مقام شامخ علمی شیخ الرییس بوعلی سینا و بابا طاهر عریان، نسبت به نام گذاری یکی از فضاهای علمی و ادبی شهرستان بم با نام این ۲ مشاهیر بزرگ اقدام لازم صورت پذیرفته و شورای شهر همدان نیز متعهد شدند جهت پاسداشت هنرمند فقید بم مرحوم ایرج بسطامی مکانی را به نام وی نامگذاری کند.
رییس کمیسیون گردشگری شورای شهر همدان یادآور شد: در همین چارچوب نمادهای شاخص همدان و بم در این ۲ شهر نیز جانمایی و نصب خواهد شد.
وی عملیاتی شدن مصوبه ها و طرح های حوزه سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان را رویکرد سال جاری برشمرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3901

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.