افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
طبیب‌زاده رئیس اتاق کرمان گفت:

خرما عامل توسعه کسب و کار در بم

  • کد خبر : 1891
  • 02 دی 1396 - 17:37
خرما عامل توسعه کسب و کار در بم

رئیس اتاق کرمان گفت: بسیاری از عوامل توسعه مانند وجود نیروی انسانی لازم، مزیت‌های کشاورزی به خصوص در محصول خرما، مجموعه ارگ جدید، خودروسازی و مسئولان با تفکر توسعه‌گرا، در بم وجود دارد و این شهرستان می‌تواند با تلاش‌های بیشتر به توسعه پایدار دست یابد.

سیدمهدی طبیب‌زاده در نشست با فرماندار بم و جمعی از فعالان اقتصادی شهرستان بم افزود: نمایندگی اتاق کرمان در بم می‌تواند همراه و یاری‌رسان بخش خصوصی این باشد تا ضمن افزایش تولید، به ایجاد اشتغال بپردازد و در صادرات محصولات منطقه موفق‌تر از گذشته عمل کند.

وی با بیان این‌که خودروسازی بم سهم مهمی در اشتغال استان دارد و هم‌اکنون نیز برنامه‌های وسیعی در این مجموعه در حال انجام است تا میزان تولیدات داخل را در این حوزه افزایش دهند، تصریح کرد: خرما عامل توسعه کسب و کار در بم محسوب می‌شود و آثار تاریخی این شهرستان به ویژه ارگ بم در منطقه آسیای میانه منحصر به فرد است.

طبیب‌زاده خاطرنشان کرد: اتاق کرمان تمرکز خود را بر محور گردشگری قرار داده و در این زمینه با دعوت از نماینده یک شرکت خارجی برای ارائه مشاوره و سفر وی به کرمان و بم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

رئیس اتاق کرمان پیشنهاد برگزاری همایشی با حضور سفرا، مدیران موسسات خیریه بین‌المللی و… در بم را مطرح کرد و گفت: می‌توان با دعوت از این افراد موثر، بم را پس از زلزله به آن‌ها معرفی و از این فرصت برای جذب گردشگران استفاده کرد.

طبیب‌زاده، با بیان این‌که انسان توسعه‌یافته، جامعه توسعه‌یافته را به وجود می‌آورد، تصریح کرد: بهتر است در شهرستان بم بر روی توسعه نیروی انسانی بر اساس ملاک‌های تعریف شده تمرکز بیشتری صورت گیرد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری بم بیشتر معرفی شود.

وی در بخش دیگری با اشاره به این‌که با پیگیری‌های اتاق کرمان و کمیسیون بانک، بیمه و امور مالیاتی، اصلاح برخی قوانین و مقررات این حوزه در سطح ملی انجام شد که با توجه به طرح برخی مشکلات فعالان اقتصادی بم در این زمینه، نشستی برای پیگیری و حل مشکلات آن‌ها با همکاری کمیسیون بیمه، بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان در این شهرستان برگزار می‌شود.

طبیب‌زاده، افزود: بانک‌ها نیز در ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی شهرستان بم اولویت‌ها را به مواردی اختصاص دهند که توجیه اقتصادی داشته باشد و به توسعه این شهرستان کمک کند.

وی با بیان این‌که مرکز مطالعات و پژوهش‌های اقتصادی اتاق کرمان، پژوهش‌هایی را در زمینه پیشران‌های اقتصادی استان تعریف کرده است، خاطرنشان کرد: اتاق کرمان می‌تواند در تهیه نقشه راه توسعه پایدار بم کمک‌های لازم را به این شهرستان انجام دهد./ایسنا

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1891

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.