افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
بازگشایی مدارس متوسطه دورۀ دوم از دیروز در کرمان؛

حضور در مدارس منوط به انجام واکسیناسیون نیست

  • کد خبر : 9434
  • 16 آبان 1400 - 11:24
حضور در مدارس منوط به انجام واکسیناسیون نیست

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به بازگشایی کلاس‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت‌ حضوری از روز گذشته، ۱۵ آبان‌ماه، در استان کرمان گفت که آموزش حضوری در مدارس دوره‌ی متوسطه اول و دوره‌ی ابتدایی نیز از اول آذر ماه برقرار خواهد شد. وی […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فردای کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به بازگشایی کلاس‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت‌ حضوری از روز گذشته، ۱۵ آبان‌ماه، در استان کرمان گفت که آموزش حضوری در مدارس دوره‌ی متوسطه اول و دوره‌ی ابتدایی نیز از اول آذر ماه برقرار خواهد شد.

وی همچنین با بیان این‌که تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان استان دُز اول و حدود ۲۵ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند، تاکید کرد که بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست.

به گزارش فردای کرمان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری‌نسب در نشست شورای معاونان آموزش و پرورش استان با ارائه‌ی گزارش اقدامات صورت‌گرفته در خصوص آمادگی مدارس برای آموزش حضوری، اظهار کرد: «مهم‌ترین هنر مدیران مدارس در جریان بازگشت به آموزش‌های حضوری، طراحی و اجرای یک برنامه‌ی باکیفیت با حداکثر بهره‌وری در یادگیری است».

وی با اشاره به سیاست بازگشت آرام، تدریجی، ایمن و اقتضایی مدارس به فعالیت‌های حضوری آموزشی و تربیتی مدارس ، افزود: «اقتضایی بودن به معنای آن است که با توجه به شرایط و اقتضائات مدارس، دوره‌های تحصیلی و شرایط جامعه برنامه‌ریزی می‌شود و در صورت لزوم فعالیت‌ها تعدیل، تسریع یا کند خواهد شد».

اسکندری‌نسب با بیان این‌که تاکنون بخش مهمی از هدف الگوی بازگشایی مدارس در سال ۱۴۰۰ محقق شده است، یادآور شد: «خوشبختانه حدود ۲۰۰ هزار دانش‌آموز که عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری هستند، فرصت یادگیری در شرایط حضوری را پیدا کرده‌اند که جمعیتی معادل بیش از ۳۰ درصد کل دانش‌آموزان  استان را تشکیل می‌دهد».

وی گفت: «با توجه به اهمیت و ضرورت آموزش حضوری، با تصمیم ستاد ملی کرونا، آموزش در مدارس متوسطه‌ی دوره‌ی دوم استان از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری پیگیری می‌شود و همه‌ی دانش‌آموزان در دوره‌ی دوم متوسطه در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از فرصت آموزش حضوری بهره خواهند گرفت».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به بازگشایی مدارس در دوره‌ی متوسطه‌ی دوم اظهار کرد: «با توجه به اهمیت و ضرورت باز شدن مدارس و آموزش حضوری، با تصمیم ستاد ملی کرونا مدارس متوسطه دوم از دیروز بازگشایی شد».

وی افزود: «بر اساس این تصمیم کلاس درس پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ۱۵ آبان ماه با رعایت همه‌ی شیوه‌نامه ‌های بهداشتی به شکل حضوری خواهد بود».

اسکندری‌نسب اظهار کرد: «دو نکته‌ی مهم در بحث بازگشایی مدارس، فاصله‌گذاری اجتماعی و تغذیه است که باید توسط مدیران مدارس طبق فرم‌هایی که آماده کردند مورد توجه قرار گیرد تا مدارس واجد ویژگی‌های لازم باشند و بتوانند بازگشایی را به صورت دائمی داشته باشند».

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش‌آموزان توضیح داد: «تاکنون ۹۲ درصد دانش‌آموزان استان کرمان دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند و حدود ۲۵ درصد نیز دُز دوم را تزریق کردند که البته بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست».

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه چنانچه مدیران مدارس احساس کنند که کسی مشکوک به ابتلای به کرونا است قطعا مانع از حضور وی در مدارس شوند، گفت: «همچنین طبق سامانه‌ی سیب وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی از حضور دانش‌آموزان مبتلا خودداری می‌شود».

وی بیان کرد: «همه‌ی مدارس متوسطه دوم از دیروز دایر است؛ البته در گروه‌ها و مدارس مختلف و متناسب با اقتضائات روش‌های متفاوتی را اجرا خواهند کرد».

اسکندری‌نسب در پایان گفت: «آموزش حضوری در مدارس دوره‌ی متوسطه اول و دوره‌ی ابتدایی نیز از اول آذر ماه برقرار خواهد شد». /پ

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9434

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.