افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
با حضور معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان برگزار شد:

جلسه پیگیری و بررسی ساخت پردیس سینمایی امید بم

  • کد خبر : 6697
  • 03 شهریور 1399 - 19:57
جلسه پیگیری و بررسی ساخت پردیس سینمایی امید بم

ظهر یکشنبه دوم شهریور جلسه پیگیری ساخت پردیس سینمایی امید بم با حضور آقای محمدی معاون هنری اداره کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان و مسئولان شهرستان بم برگزار شد.

طلوع ارگ- محمدحسین خراسانی‌نژاد: ظهر یکشنبه دوم شهریور جلسه پیگیری ساخت پردیس سینمایی امید بم با حضور آقای محمدی معاون هنری اداره کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان ، هادی شهسوارپور فرماندار بم ،اعظم جوشایی رییس اداره ارشاد بم ، سروش درویشی رییس انجمن سینما جوانان بم و برخی از اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری بم برگزار شد.
فرماندار بم ضمن تاکید بر ادامه پروژه به صورت امانی تا فونداسیون تا تامین بودجه و همچنین عقد تفاهم نامه خاطر نشان کرد: معضل سینما در بم در هیچ کجای ایران یافت نمی شود و در شهری متمدن بعد از زلزله شاهد سینما نیستیم و نیاز آن کاملا احساس می شود.
شهسوار پور با بیان اینکه قرعه بنام ما مسئولین افتاده تا فکری انجام دهیم تاکید کرد: از اعتبارات این پروژه هفتصد میلیون ارشاد و ۵۰۰ میلیون را سازمان شهرداریها متقبل شده اند.
وی افزود: با توجه به افزایش قیمتها تقریبا دو میلیارد آن توسط ارشاد و سازمان شهرداریها باید پرداخت شود و سه میلیارد باقیمانده را شورا و شهرداری بم باید پرداخت کند.
وی در پایان گفت: باید پروژه سینما را در اولویت قرار بدهیم، کار تعطیل نشود و شهرداری کار خودش را امانی انجام دهد و تا میتوانیم منابع مالی را تامین کنیم و تا بتوانیم از استانداری در هفته دولت اعتباری بین ۵۰۰ تا یک میلیارد تومان دریافت کنیم و همچنین در بحث سازمان شهرداری ها در تهران پیگیری برای اعتبارات جدید خواهم کرد، وی تاکید کرد: آنچه مهم است کار تعطیل نشود و مکاتبات را در سرلوحه کار قرار گیرد.

محمدی معاون هنری اداره کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی استان کرمان نیز در این جلسه عنوان کرد: تفاهم نامه روشن است. شهرداری مالک و بهره‌بردار است و باید برای ساخت سینما هزینه کند. وزارت ارشاد در برنامه جامعی که دارد تاکید دارد که مردم در تمام نقاط کشور از سینما بهرمند شوند، در پروژه سینما امید وظیفه وزارت ارشاد کمک کردن در حوزه تجهیزات است و نه در زمینه ساخت و ساز.
وی در ادامه گفت: پیش بینی شده که پنج و نیم میلیارد تومان برای پایان این کار لازم است و در حال حاضر در مرحله شفته ریزی است. طبق برنامه ریزی ها در همه استان ها عملیات عمرانی پروژه به سقف برسد یعنی باید پرداخت قسط اول تسهیلات انجام شود، این پروژه باعث می شود شهرداری بعنوان خدمتی ماندگار در ذهن جامعه هنری از خود به جای بگذارد. وی تاکید کرد: این کار تا زمانی که مهلت دارد متوقف نشود.

رسول برائی نژاد معاون عمرانی شهرداری بم نیز ضمن اعلام خبر اینکه شفته ریزی تا هفته آینده تمام می‌شود خواستار شد تا طرفهای دیگر قرارداد هر چه سریعتر به تعهدات خودعمل کنند
در ادامه محمد تقی جهانپور رئیس شورای شهر بم نیز گفت: ساخت سینما که جز دغدغه های مردم بوده امیدواریم هرچه سریعتر انجام شود، در مجموعه شهرداری هر انچه در توان ما بوده انجام دادیم و باتوجه مشکلات مالی موجود تا شفته ریزی انجام خواهیم داد و تا همین جای کار شهرداری بسنده خواهد کرد.
در پایان این جلسه با تاکید هادی شهسوارپور فرماندار بم تفاهم گردید، پروژه متوقف نشود و کار توسط شهرداری بصورت امانی حداقل تا بتن‌ریزی فونداسیون تا تامین بودجه تکمیلی ادامه یابد.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6697

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.