افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

جزییات سفر نوروزی دو هفته ای استاندار کرمان به کانادا

  • کد خبر : 2363
  • 19 فروردین 1397 - 16:53
جزییات سفر نوروزی دو هفته ای استاندار کرمان به کانادا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی طلوع ارگ؛ روزنامه آفتاب یزد در تیتر صفحه اول شماره امروز خود (یکشنبه ۱۹ فروردین ۹۷) به بررسی سفر دو هفته ای استاندار کرمان به کانادا در نوروز اخیر پرداخته است. در ادامه این مطلب را می خوانید.

 

علیرضا رزم حسینی – استاندار کرمان – شاید اولین بار زمانی نامش از استان به گوش کل کشوررسید که کلیپی از او در جلسه ستاد بحران استان کرمان به دلیل زمین لرزه ها پخش شد، در یک بازخواست و جرو بحث، دو مدیر ارشد خود را از جلسه اخراج کرد… بعضی ها در ستایش این کار و برخی در مذمت این عمل سخن گفتند .
رزم حسینی حالا یکبار دیگر بر سر زبان ها افتاده، در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده اند که او دو تا سه‌ هفته ای در کانادا به سر می برده است و…کانادا نامی است که وقتی آن را می شنویم ماجرای مدیران دو تابعیتی برایمان تداعی می شود .
برای همین موضوع است که رزم حسینی به دلیل رفت و آمدش به کانادا مورد سوال برخی کنشگران و خبرنگاران قرار گرفته است. تا جایی که عده ای از او به عنوان مدیر دوتابعیتی سخن می گویند.

رزم حسینی کیست؟
رزم حسینی یک نظامی بازنشسته است. تا حدی که می گویند استانداری او نیز به همین واسطه بوده. روزی روزگاری از هم‌رزمان سرداران احمد توسلی و حسن باقری بوده‌ است. اما بعد ازاین تبدیل به چهره ای کاملا اقتصادی شد ، کارشناسی اش را هم از علوم اقتصادی و بازرگانی دانشگاه باهنر کرمان گرفت. درمیان مردم کرمان هم طرفداران زیادی دارد و هم البته مخالفانی … می گویند با مدیر غیر بومی زاویه دارد، استاندار مردم داری است و ملاقات با او آسان است اما در عین حال پروژه های کلان را ترجیح می دهد با خاتم انجام دهد
وبرخی مدعی اند که سودای وزارت نیز در سر دارد.
از آنجایی که گفته شد استاندار کرمان قبل از آنکه استاندار باشد یک چهره اقتصادی بوده، او یک شرکت اقتصادی هم داشته است. برای همین از لحاظ مالی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و در حوزه معدن فعالیت و تا پیش از استانداری ، از قرار معلوم نمایندگی کاتر پیلار در ایران را نیز برعهده داشته است . به واسطه تمکن مالی این استاندار، دخترش را خیلی پیش از استاندارشدن به کانادا فرستاد و خود نیز در سفرهای متعددی به کشورهای مختلف از جمله کانادا، فعالیت های اقتصادی انجام می‌داده است. اگرچه خود او سال ها
در تهران و کرمان زندگی می کند اما از آن آدم هایی
هم نیست که چون استاندار شده است از مرز کشور خارج نشود و یا چشمش را به کانادا ببندد.

سفر مدیریت استان کرمان
ادعای سفر رزم حسینی به کانادا اما زمانی با اما و اگرهای بیشتری روبه رو می شود که بدانیم پیشتر داستان حضور محسن صالحی کرمانی سرپرست سابق مدیریت بحران استان کرمان آن هم در بزنگاه چند زمین لرزه متعدد در کرمان، در کانادا سرو صدای زیادی به پا کرد.
محسن صالحی کرمانی مدیر کل بحران استانداری کرمان نیز در مقاطعی از سال را در تورنتو کانادا سپری می‌کند و همین اشتراک استاندار ومدیر کل سابق بحران استان است که ماجرارا وارد فاز تازه تری می‌کند!
به راستی چرا تا این حد مسئولین و مقامات ما به کانادا علاقه دارند؟ در حالیکه هنوز سفارتخانه‌های دو کشور تعطیل هستند؟
درجست وجوی پاسخ به این پرسش و اینکه دلیل اصلی این سفر چه بوده است، حجه الاسلام والمسلمین محمد محمود آبادی مدیر کل حوزه استانداری کرمان پاسخگوی ماست. او دلیل سفر استاندار به کرمان را نه دیدو بازدید بلکه مسائل درمانی می داند و به آفتاب یزد می گوید :سفر رزم حسینی سفر درمانی بوده است . ریه او شیمیایی است ،۲۵ درصد جانباز است و از سال گذشته نوبتی برای درمانش در کانادا گرفته بود و با هماهنگی وزارت کشور، معاون اول و حتی رئیس جمهور به این کشور رفته است و حتی خانم ایشان هم دراین سفر همراه او نبوده است شایعاتی هم که درباره دوتابعیتی و… او گفته می‌شود، کاملا بی اساساست .
او می گوید: استاندار تنظیم کرده بود تا این سفر در تعطیلات باشد تا به کار وی لطمه ای وارد نشود.
اما وقتی درباره اینکه آیا دختر استاندار در کاناداست می پرسیم، او این موضوع را تلویحا تایید می کند و پاسخ می دهد : زندگی دختر او در کانادا به صورت مستقل است، ایشان ازدواج کرده اند و در آنجا زندگی می کنند ولی ارتباطی با شخص استاندار ندارد.وی اما در پاسخ به اینکه آیا دختر استاندار گرین کارت دارد، ابراز بی اطلاعی می‌کند.

محمود آبادی بازهم تاکید می کند که رزم حسینی وقت چک آپ و درمان داشته و با پزشکان بنیاد جانبازان هم این سفر هماهنگ بوده است تا وی به این کشور برود.
وقتی می پرسیم که چرا این سفر درمانی تا این اندازه به طول کشیده است، اظهار می دارد: استاندار چندین آزمایش داشته است. این درمان چند روز به طول انجامید ، قرار بود این سفر هشت روزه تمام شود که به دلیل آزمایش های آقای استاندار، مرخصی استعلاجی اش چند روز بیشترطول کشید. استاندار از مرخصی استعلاجی برای این سفر استفاده کرد .
از محمود آبادی در باره سفرهای قبلی رزم حسینی به خارج از کشور از جمله کانادا پیش از استاندارشدنش هم می پرسیم:
پس اگر این سفر درمانی بوده، آن سفرها برای چه بوده؟ او اینبار می‌گوید: رزم حسینی یک چهره اقتصادی است و همه مسئولین اجرایی
این را می دانند . اما او اکنون کار شخصی و تجاری اش را رها کرده و به دولت پیوسته است. در آن زمان هم که حقوق بگیر دولت نبود، کارآفرین بود و در عرصه اقتصادی و صنعتی فعالیت داشته است و از همین رو سفرهایی ازاین قبیل داشتند .
او درباره محسن صالحی کرمانی به عنوان سرپرست بحران استان کرمان و رابطه اش با سفرهای کانادا هم می‌گوید: ایشان مدت کوتاهی سرپرست بودند، خودشان استعفا دادند و جانشین او هم تعیین شد.

دوتابعیتی بودن فرق دارد
البته ناگفته نماند ، ماجرای دو تابعیتی بودن رزم حسینی چیزی است که مدت ها مورد سوال بوده است . دوسال پیش خبرنگاری، اتفاقا درباره دوتابعیتی رزم حسینی از رحمانی فضلی وزیر کشور پرسید که این موضوع از سوی وزیر تکذیب شد .حقیقت امر هم آنکه هرچند اطلاعاتی در باره نوع تبعیت فرزندان او (دختر و پسرش) و اینکه آیا آن ها گرین کارت دارند و یا خیر دستگیرمان نشد ؛
اما شخص استاندار چنین ویژگی ندارد . در ثانی نباید این موضوع را از یادبرد که دو تابعیتی معمولا زمانی مشکل ساز می شود که فرد، شهروند کشور
دیگری محسوب شود، زیر پرچم آن کشور قسم بخورد،پاسپورت آن کشور را داشته و از دید قانون اساسی به عنوان یک شهروند حق رای داشته باشد و لازمه همه اینها با هم نیز آن است که رزم حسینی ۵ سال مستمر بدون خروج از کانادا، در آنجا زندگی کند. بنابراین هرچند شخص رزم حسینی به کانادا برو بیایی دارد و یا به دلیل مسائل اقتصادی یا دیدار با دختر و پسرش به آنجا سفر می‌کند و یا به قول محمودی به دلیل شرایط درمانی این اقدام را انجام می دهد اما قاعدتا خود، شامل مدیران دوتابعیتی نیست. این موضوع را اگر از روابط عمومی وزارت کشور هم بپرسیم تایید می‌کند. هرچند شاید این که مدیری کانادا را برای درمان و یا زندگی فرزندش انتخاب کرده برای عده ای سوال باشد .

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2363

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.