افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024

توصیه‌های جدی سخنگوی آتش‌نشانی کرمان در خصوص چهارشنبه‌سوری

  • کد خبر : 10152
  • 24 اسفند 1400 - 13:32
توصیه‌های جدی سخنگوی آتش‌نشانی کرمان در خصوص چهارشنبه‌سوری

سخنگو و مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان توصیه‌های برای بی‌خطر گذراندن چهارشنبه‌سوری کرد.

محمدرسول جهانشاهی بیان کرد: در شب چهارشنبه سوری تمامی ایستگاه‌های آتش نشانی به صورت آماده باش هستند؛ همچنین در نقاط پرتردد شهر از جمله پارک جنگلی شهید باهنر و مجموعه پردیسان قائم خودروها و موتورسیکلت‌های مجهز به اطفای حریق مستقر خواهند بود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مدیر ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان تأکید کرد: شهروندان توجه داشته باشند از پریدن روی آتش با لباس بلند و گشاد به ویژه مانتو بلند و چادرخودداری کنند زیرا این لباس‌ها از جنس نایلونی و به شدت قابل اشتعال و خطرناک هستند و به سرعت باعث آتش سوزی می‌شوند.

وی افزود: شهروندان توجه داشته باشند دراین شب‌ها درها و پنجره‌ها به ویژه آن‌هایی که مستقیم به فضای بیرونی و معابر و کوچه‌ها باز می‌شوند را بسته نگه‌دارند تا از افتادن اشیای مشتعل به داخل منزل جلوگیری شود.

جهانشاهی در بیان توصیه به شهروندان دراین شب اظهارکرد: افراد در کنار آتش‌هایی که خودشان روشن نکرده‌اند نایستند زیرا ممکن است دراین آتش‌ها مواد منفجره و محترقه قرار داده شده باشد.

وی تأکید کرد: همچنین از روشن کردن آتش در کنار درختان، ترانس‌ها، سیم‌های برق، ایستگاه‌های تقلید فشارگاز، پارکینگ‌ها وخودروها خودداری شود و حتما پس از روشن کردن آتش آن را خاموش کنند و آب کافی با خودت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در شب چهارشنبه‌سوری لازم است خانواده‌ها بر رفتارهای فرزندان نظارت داشته باشند اظهار کرد: والدین باید از طرق مختلف از جمله ویدئوهای آموزشی نسبت به آگاه کردن کودکان ونوجوانان اقدام کرده و آن‌ها را از خطراتی که در استفاده از مواد محترقه تهدید می‌کند باخبر کنند.

جهانشاهی ادامه داد: والدین در شب چهارشنبه‌سوری با فرزندان خود در جایی امن و با رعایت تمام اصول ایمنی آتشی کوچک روشن کنند و نکات ایمنی را به آن‌ها آموزش دهند ضمن اینکه باید توجه داشته باشند دعوا و تهدید بر آن‌ها هیچ تأثیر مثبتی نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10152

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.