افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان کرمان خبر داد

توسعه زیرساخت‌های گردشگری قنوات استان کرمان در آینده ای نزدیک

  • کد خبر : 8724
  • 11 خرداد 1400 - 12:49
توسعه زیرساخت‌های گردشگری قنوات استان کرمان در آینده ای نزدیک

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های آتی این پایگاه جهانی گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، بررسی منظر و کارکردهای حوضه آبریز و ثبت ملی قنوات بخش ماهان که شامل ۲۲۰ قنات می‌شود از جمله این برنامه‌ها خواهد بود. “فریدون فعالی” در مراسم معرفی سرپرست […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به برنامه‌های آتی این پایگاه جهانی گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، بررسی منظر و کارکردهای حوضه آبریز و ثبت ملی قنوات بخش ماهان که شامل ۲۲۰ قنات می‌شود از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

“فریدون فعالی” در مراسم معرفی سرپرست جدید پایگاه میراث‌جهانی قنات گوهرریز جوپار، به ثبت جهانی قنات گوهرریز جوپار اشاره و اظهار کرد: این قنات به دلیل یکجانشینی، توسعه نظام باغ‌داری و تشکیل بافت‌تاریخی تحت عنوان باغ شهر در کنار۱۰ قنات دیگر از جمله قنات اکبرآباد و قاسم‌آباد بروات شهرستان بم در فهرست میراث‌جهانی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: در سال‌های گذشته فعالیت‌هایی همچون بهسازی محیطی، پژوهش‌های حوزه آبریز، بررسی و پژوهش ساختار قنوات و همچنین بررسی ظرفیت‌های باستان‌شناختی قنات با محوریت پایگاه میراث‌جهانی قنات گوهرریز جوپار انجام شده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های آتی این پایگاه جهانی گفت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری، بررسی منظر و کارکردهای حوضه آبریز و ثبت ملی قنوات بخش ماهان که شامل ۲۲۰ قنات می‌شود از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

فعالی در ادامه از باغ شاهزاده ماهان به عنوان نگین گردشگری استان کرمان نام برد و افزود: برای ساماندهی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و همچنین فعالیت‌های مرمتی این باغ تاریخی به همکاری دستگاه‌های مرتبط با صنعت گردشگری و همچنین بخش خصوصی نیازمند هستیم.

وی به کمبود اعتبارات حوزه میراث‌فرهنگی اشاره و بیان کرد: مسوولان بخش ماهان برای ساماندهی این باغ تاریخی حس مطالبه‌گری را در خود تقویت کنند تا با همکاری و همدلی دیگر دستگاه‌ها و بخش خصوصی این باغ بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به برپایی کارگروه ویژه باغ شاهزاده ماهان با حضور مسوولان این استان اشاره کرد و گفت: با برگزاری این کارگروه به مشکلات و دیگر مسایل مربوط به این باغ تاریخی پرداخته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری استان کرمان با همه مختصات و ویژگی‌ها نیازمند اقدامات فرابخشی و فرادستگاهی است و اقدامات بخشی و دستگاهی هیچ کمکی به توسعه این صنعت نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=8724

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.