افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024

تماس‌های مردمی با اورژانس بم در بحران کرونا افزایش یافت

  • کد خبر : 6405
  • 08 مرداد 1399 - 12:44
تماس‌های مردمی با اورژانس بم در بحران کرونا افزایش یافت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شهرستان بم با بیان اینکه روزانه به طور متوسط ۶۰۰ تا ۷۰۰ تماس با اورژانس این شهرستان برقرار می‌شود ، گفت: آمار تماس‌ های مردمی با اورژانس بم از زمان اپیدمی ویروس کرونا به سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، اکبر شیخ رابری با بیان اینکه کرمان در موج دوم شیوع کرونا در شمار استان های قرمز قرار گرفته و تعداد مبتلایان به این ویروس و بیماران بستری در کرمان افزایش پیدا کرده است افزود: شهرستان بم به دلیل رعایت اصول پیشگیرانه توسط مردم هنوز در سطح نارنجی قرار دارد.

وی بیان کرد: اورژانس خط اول امداد رسانی به بیماران کرونایی است و از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۰۰ ماموریت با تشخیص ابتلا یا مشکوک به کرونا انجام شده که ازاین تعداد ۳۰۰ ماموریت منجر به اعزام از بیمارستان به منزل یا برعکس شده و همچنین یک هزار و ۵۰۰ مشاوره برای افرادی که نگران ابتلا به کرونا بوده اند انجام شده است.

شیخ رابری ادامه داد: همزمان با شیوع کرونا در راستای خدمات رسانی به گروه های هدف ۱۰ دستگاه آمبولانس به منظور امدادرسانی به بیماران کرونایی در سطح شهرستان بم اختصاص پیدا کرد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان بم تاکید کرد: سه ایستگاه تب سنجی همراه از زمان شیوع کرونا با آموزش در ورودی های بم راه اندازی کردیم و همچنین در سطح ادارات آموزش های عمومی در راستای پیشگیری و آشنایی با این بیماری صورت گرفت.

وی تصریح کرد: چهار پرسنل ۱۱۵ اورژانس بم به دلیل مواجه با بیماران مشکوک، به بیماری کرونا مبتلا شدند که در حال حاضر تحت درمان بوده و امیدواریم با بهبودی کامل به چرخه خدمات رسانی و انجام ماموریت ها بازگردند.

شیخ رابری گفت: با توجه به کمبود بودجه و اعتبار در ۲۰ روز آینده شاهد افتتاح سه پایگاه اورژانس در ریگان، نگین کویر و عامریه از توابع شهرستان بم خواهیم بود.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت های رفت و آمد از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ درصد تصادفات درون شهری و برون شهری این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی افزود: اضطراب موجب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود و این ضعف ابتلای فرد را به این بیماری افزایش می دهد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان بم همچنین ضمن گلایه از برخی شهروندان گفت: گاهی پرسنل اورژانس ۱۱۵ که از جانشان گذشته و با ایثار تمام بر بالین بیمار حاضر می شوند مورد کم لطفی و گاها مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6405

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.