افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 27 July , 2024

بیش از ۷۰۰ اثر در انتخاب کتاب سال کرمان رقابت کردند

  • کد خبر : 9527
  • 29 آبان 1400 - 13:57
بیش از ۷۰۰ اثر در انتخاب کتاب سال کرمان رقابت کردند

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محمدرضا علیزاده روز شنبه در نشست خبری بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان افزود: مراسم انتخاب کتاب سال چهارم آذر در شهر سرچشمه برگزار و در ۲ بخش تالیف و ترجمه هشت اثر برگزیده و ۱۶ اثر به عنوان قابل تقدیر، معرفی می شود. […]

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محمدرضا علیزاده روز شنبه در نشست خبری بیست و یکمین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان افزود: مراسم انتخاب کتاب سال چهارم آذر در شهر سرچشمه برگزار و در ۲ بخش تالیف و ترجمه هشت اثر برگزیده و ۱۶ اثر به عنوان قابل تقدیر، معرفی می شود.

وی بیان کرد: همچنین در این آیین از چهار نفر از نویسندگان و ناشران برتر کرمانی نیز تجلیل به عمل می آید و از پوستر و فراخوان لیست و دومین دوره انتخاب کتاب سال استان کرمان نیز رونمایی خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اظهار داشت: داوری آثار انتخاب کتاب سال کرمان در حوزه های، علوم دینی و مذهبی، شعر، داستان و رمان، پزشکی و بهداشت، ادبیات دفاع مقدس، تاریخ و جغرافیا و غیره به عهده اساتید و نویسندگان مجرب این استان بود.

وی تاکید کرد: استان کرمان در بحث انتخاب کتاب سال در کشور پیشگام است که این امر نقش بسیار مهمی در معرفی نویسندگان، ناشران و پدید آوردگان کتاب به علاقه مندان این حوزه دارد.

۱۳۰ برنامه طی هفته کتاب در کرمان اجرا می شود

علیزاده با اشاره به برگزاری هفته کتاب در استان کرمان افزود: ۱۳۰ برنامه در حوزه کتاب و کتابخوانی شامل برگزاری نمایشگاه های کتاب، جشن امضای کتاب و مسابقات کتابخوانی و فرهنگی در طول هفته در این استان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در طول سال نیز برنامه های متنوعی برای فعالان و علاقه مندان به کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی مانند طرح های فروش فصلی، جام باشگاه های کتابخوانی، طرح روستاها و عشایر دوستدار کتاب و نمایشگاه های عرضه و فروش کتاب در استان کرمان برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: سال گذشته نمایشگاه بزرگ کتاب این استان به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد و امسال نیز به احتمال زیاد این نمایشگاه را نخواهیم داشت.

طرح فروش پاییزه در ۲۷ کتابفروشی استان کرمان آغاز شد

علیزاده با اشاره به آغاز طرح فروش پاییزه کتاب در استان کرمان بیان کرد: این طرح از امروز  ۲۹ آبان آغاز و تا سوم آذر ادامه دارد که در استان ها و شهرستان های کم برخوردار به مدت ۱۰ روز اجرا می شود.

وی ادامه داد: ۲۷ کتابفروشی در استان کرمان از ۲۰ تا ۲۴ آبان در طرح فروش پاییزه کتاب ثبت نام کردند که رشد قابل توجهی نسبت به ابتدای شروع این طرح از سال ۹۴ داشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: در طرح پاییزه کتاب برای هر خریدار ۳۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که یارانه خرید ۶۰ هزار تومان است.

وی همچنین از رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب تنها گریه کن روایت زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان در محل گلزار شهدای کرمان در هفته کتاب خبر داد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9527

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.