افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهر سازی در بم عنوان کرد:

متاسفانه بیش از ۳ هزار کوچه خاکی در بم وجود دارد و برای شهری که به عنوان تنهاترین شهر ثبتِ جهانی در ایران هست، ناخوشایند می باشد

  • کد خبر : 7563
  • 26 آذر 1399 - 18:23
متاسفانه بیش از ۳ هزار کوچه خاکی در بم وجود دارد و برای شهری که به عنوان تنهاترین شهر ثبتِ جهانی در ایران هست، ناخوشایند می باشد

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: از سه هزار هکتار وسعت شهر بم ۸۰۰ هکتار آن را بافت ناکارآمد تشکیل داده که باید دغدغه مدیریت شهری رسیدگی به وضعیت نابسامان خیابان ها، محلات هدف و بافت ها و سکونتگاه های غیر رسمی باشد.

به گزارش طلوع ارگ، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور که به دعوتِ استانداری کرمان و نماینده مردم شرق استان وارد استان کرمان و برای اولین بازدید وارد شهر بم شد.
مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به زلزله ی سالِ ۸۲ که در بم به وقوع پیوست و بازسازی بعد از آن گفت: هنوز شاهدِ نارسایی هایی در محدوده ی قانونی شهر هستیم. با توجه به وسعتِ شهر بم «۳ هزار هکتار » بیش از ۸۰۰ هکتار آن را بافتِ ناکارآمد تشکیل داده است. دغدغه ی مدیریت شهری، امام جمعه، فرماندار، شهردار و اعضای شورا رسیدگی به وضعیت نابسامان خیابان ها و محلات  و باغ‌های و سکونت های غیررسمی است که امروز از آن‌ها بازدید کردیم.
وی ادامه داد: بیش از ۳ هزار کوچه و خیابان در بم متاسفانه هنوز خاکی است و برای شهری مثل بم که عنوان اولین و تنهاترین شهر ثبتِ جهانی در ایران هست ناخوشایند می باشد به همین منظور در جلسه ای در ستاد بازآفرینی شهری در استانداری کرمان برای برطرف کردن مشکلاتی که امروز مشاهده کردیم با همکاری خوب استانداری، شهرداری و مدیریت شهری با محوریت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان مصوباتی خواهیم داشت و در آینده‌ای نزدیک این مشکلات برطرف خواهد شد.
دکتر عبوری با اشاره به گزارش فرماندار بم تاکید کرد: حدود ۳ میلیون و ۱۸۰ هزار متر مربع از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر بم خاکی است که حدود ۳۰ هزار تن آسفالت مورد نیاز است و رقم سنگین و زیادی است اما حتماً با مشارکتی که از طریق اقدامِ مشترک بین استانداری، شهرداری و وزارت راه و شهرسازی با محوریت شرکت بازآفرینی شهر ایران داریم می توانیم ظرف یک زمان‌بندیِ سه ساله کلِ خیابان‌ها و معابر را آسفالت کنیم.

۲ میلیارد تومان اعتبار جهت طرح تفضیلی ویژه بم درنظر گرفته شد

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با اشاره به اینکه پشتوانه ها و میراث طبیعی غنی در شهر بم وجود دارد اظهار داشت : بازدیدهای صورت گرفته از این شهر جهت ارتقای کیفی و احیای فضاهای شهری بم است ، شهری که با پیشینه تاریخی که دارد لایق بهترین ها است .
فرزانه صادق مالواجرد افزود: در بازدیدهای صورت گرفته تلاش شده با انتخاب مشاور مستقر در بم طرح تفضیلی ویژه ای برای بم تهیه شود تا مشاور بتواند تمام مشکلات و محدودیت های بوجود آمده و نخیلات و بافت شهر را در نظر گرفته و در طرح ویژه پیاده کند .
وی تاکید کرد: زمان تهیه طرح ویژه تفضیلی بم یکساله بوده و اعتباری بالغ بر ۲میلیارد تومان برای آن درنظر گرفته شد که در این طرح بازآفرینی شهر بم به صورت ویژه دیده خواهد شد.
مالواجرد ادامه داد: بازآفرینی و احیای بافت فرسوده شهر بم باید در طرح تفضیلی دیده شود و امیدواریم در کوتاهترین زمان ممکن این طرح بتواند به نتیجه مطلوب برسد.
معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: بهبود و ساماندهی خیابان ها و معابر سطح شهر بم در طرح تفضیلی ویژه دیده خواهد شد .

عکس: طلوع بم – محمد حسین خراسانی

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7563

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.