افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان:

بیش‌ترین سرقت‌های امسال در شهرستان کرمان رخ داده است

  • کد خبر : 3152
  • 26 آبان 1397 - 13:11
بیش‌ترین سرقت‌های امسال در شهرستان کرمان رخ داده است

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: «با وجود تمام هشدارهایی که در بحث جعل و کلاهبرداری داده می‎شود، همچنان شاهد وقوع کلاهبرداری از طریق کشاندن افراد به پای عابربانک‌ها هستیم!».

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از فارس، یدالله حسن‌پور، دیروز در جمع خبرنگاران، ضمن ارائه‌ی گزارشی از عملکرد هفت ماهه‌ی پلیس آگاهی استان از افزایش ۳۲ درصدی کشف سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: «در سرقت منزل ۲۶ درصد، مغازه یک درصد، اماکن ۸۰ درصد، خودرو ۱۱ درصد، لوازم داخل خودرو ۳۳ درصد، احشام ۱۳ درصد و سایر سرقت‌ها نیز ۳۳ درصد افزایش کشف داشتیم».
وی افزود: «۲۱ درصد سرقت‎ها مربوط به لوازم داخل خودرو، ۱۹ درصد سایر وسایل، ۱۶ درصد اماکن، ۱۳ درصد منزل، ۱۰ درصد موتورسیکلت، هشت درصد احشام است و بقیه‌ی سرقت‌ها از جمله خودرو، مغازه، کیف‌قاپی و … کمتر از چهار درصد را شامل می‎شود».
حسن‌پور بیش‌ترین سرقت را متعلق به شهرستان کرمان با ۴۴ درصد و کمترین را با ۰٫۳۵ درصد به شهرستان کوهبنان دانست و ادامه داد: «شهرستان بم هشت درصد، رفسنجان و سیرجان هفت درصد، کهنوج ۶ درصد، جیرفت پنج درصد، زرند چهار درصد و مابقی شهرستان‌ها کمتر از یک درصد از سرقت‌های استان را به خود اختصاص داده‏‎اند». وی افزود: «در مجموع حدود ۱۶ درصد از سرقت‌ها در شهرستان‌های جنوبی و ۱۰ درصد در شهرستان‌های شرقی رخ داده است که ۹۶ درصد از سارقان ایرانی و کمتر از چهار درصد آن‎ها اتباع افغانی بوده و کمتر از یک درصد از سارقان زیر ۱۵ سال، ۴۰ درصد بین ۱۶ تا ۲۴ ساله، ۵۴ درصد بین ۲۵ تا ۴۰ سال و چهار درصد بالای ۴۰ سال سن داشتند».
حسن‌پور با اشاره به اینکه طی اقداماتی که سال گذشته با همکاری استانداری، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و دادگستری در شرق و جنوب استان صورت گرفت، شاهد کاهش ۱۵ درصدی قتل در سطح استان بودیم، اظهار کرد: «حدود ۳۷ درصد قتل‌ها با سلاح گرم و ۴۱ درصد با سلاح سرد به وقوع پیوسته است».
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان با بیان آمار انگیزه‌های قتل ادامه داد: «۳۴ درصد از قتل‌ها در پی نزاع و اختلاف، ۱۸ درصد اختلافات خانوادگی، چهار درصد اختلافات ملکی و انتقام‌جویی و ۱۴ درصد بر اثر مسائل ضد اخلاقی اتفاق افتاده که ۷۹ درصد مقتولان مرد و ۲۱ درصد زن، سه درصد زیر ۱۸ سال و ۸۹ درصد بین ۱۸ تا ۵۵ سال و ۸۲ درصد ایرانی و ۱۸ درصد تبعه خارجی بودند».
وی در بحث جعل و کلاهبرداری ابراز داشت: «با وجود تمام هشدارهایی که داده می‎شود، همچنان شاهد وقوع کلاهبرداری از طریق کشاندن افراد به پای عابربانک‌ها هستیم که البته معطوف به قشر خاصی نیست و تمام آحاد جامعه از جمله پزشک، معلم، کارمند، بازاری و … را درگیر کرده است، بنابراین باید با اطلاع‌رسانی و آگاهی رساندن، مردم را به‌گونه‌ای آموزش داد که در این زمینه هوشیارانه عمل کرده و صرف تماس افراد ناشناس و اعلام برنده شدن به پای عابربانک‌ها کشیده نشوند».
حسن‌پور همچنین توضیح داد: «کشف کالای قاچاق از نظر ریالی ۸۰ درصد نسبت به هفت ماه ابتدای سال قبل افزایش داشته است. در بخش میراث فرهنگی ۷۴ درصد، وسائط نقلیه ۲۸ درصد، لوازم خانگی ۲۵۰ درصد، دام ۱۲۵ درصد، ابزارآلات ۶۰۰ درصد و پارچه ۱۹۲ درصد افزایش کشف داشتیم».
وی از افزایش کشف ۱۹۷ درصدی سوخت قاچاق نیز خبر داد و اذعان کرد: «سوخت هم از خود استان کرمان قاچاق می‎شود و هم به عنوان معبری برای انتقال سوخت قاچاق مورد استفاده قرار می‌گیرد که از ابتدای سال تا پایان مهر ماه یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و از خروج این سرمایه‌ی ملی به خارج از کشور جلوگیری به عمل آمد».
رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: «در بحث اخلال در نظام اقتصادی، تسهیلات غیر مجاز، اختلاس، پولشویی، فرار مالیاتی، زمین‎خواری و احتکار ۳۶۲ میلیارد ریال کشفیات داشتیم و به ویژه بحث احتکار با همکاری مسؤولان انتظامی و قضایی که طی ماه‌های اخیر صورت گرفت، حدودا رفع شده است».

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.