افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
مدیرکل ارشاد استان:

بیست‌ویکمین دورۀ انتخاب کتاب سال کرمان ۴ آذرماه برگزار می‌شود

  • کد خبر : 9533
  • 30 آبان 1400 - 12:32
بیست‌ویکمین دورۀ انتخاب کتاب سال کرمان ۴ آذرماه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: «بعد از دو سال وقفه، بیست‌ویکمین دوره‌ی انتخاب کتاب سال استان کرمان، چهارم آذرماه امسال در شهر سرچشمه برگزار می‌شود». به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا کرمان، محمدرضا علیزاده ۲۹ آبان‌ماه در نشست ویژه‌ی برنامه‌ی بیست‌ویکمین دوره‌ی انتخاب کتاب سال استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: «بعد از دو سال وقفه، بیست‌ویکمین دوره‌ی انتخاب کتاب سال استان کرمان، چهارم آذرماه امسال در شهر سرچشمه برگزار می‌شود».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا کرمان، محمدرضا علیزاده ۲۹ آبان‌ماه در نشست ویژه‌ی برنامه‌ی بیست‌ویکمین دوره‌ی انتخاب کتاب سال استان کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به دو اتفاق فرهنگی هنری اخیر استان، اظهار کرد: «این دو اتفاق مبارک انعقاد تفاهم‌نامه میان استانداری و معاون هنری وزارت ارشاد برای استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان و نیز رونمایی از پوستر سومین دوره‌ی جشنواره سراسری تئاتر سردار آسمانی با حضور وزیر ارشاد در تهران بود».

وی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در استان کرمان افزود: «برنامه‌های متعددی در راستای ترویج مطالعه اجرا می‌شود که از جمله آن‌ها اجرای طرح‌های فصلی کتاب است که در حال حاضر طرح پاییزه کتاب آغاز شده است».

علیزاده ادامه داد: «این طرح در راستای حمایت از کتاب‌فروشان از سال ۹۴ با انتخاب حدود پنج کتاب‌فروشی آغاز شد و در فصل گذشته به ۲۴ کتاب‌فروشی با ۵۵۰ میلیون تومان فروش رسید. ضمن اینکه طرح پاییزه به مدت پنج روز اجرا می‌شود که سقف مجاز خرید ۳۰۰ هزار تومان است و۶۰ هزار تومان یارانه تعلق می‌گیرد».

وی بیان کرد: «آیین سراسری پانزدهمین پاسداشت ادبیات مقاومت با رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «تنها گریه کن» روایت اشرف‌السادات منتظر مادر شهید محمد معماریان (از قم) برگزار می‌شود و بعد از حضور مجازی در این برنامه، از چند نفر از نویسندگان و ناشران و خانواده‌ی شهدا در کرمان تجلیل می‌شود».

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درباره‌ی انتخاب کتاب سال گفت: «بعد از دو سال وقفه، بیست‌ویکمین دوره‌ی انتخاب کتاب سال استان کرمان، چهارم آذرماه امسال در شهر سرچشمه برگزار می‌شود».

وی با اشاره به همکاری مجتمع مس سرچشمه در این رویداد افزود: «داوری‌ها انجام شده و برای آن‌که وقفه‌ای در این رویداد پیش نیاید، فراخوان بیست‌ودومین دوره نیز در مراسم مذکور رونمایی خواهد شد».

علیزاده بیان کرد: «امسال از هشت نفر برگزیده، ۱۶ اثر قابل تقدیر و چهار نویسنده و ناشر مطرح تجلیل می‌شوند». /پ

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9533

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.