افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
معاون امور سینمایی کشور :

بم صاحب پردیس سینمایی می شود

  • کد خبر : 4334
  • 27 تیر 1398 - 15:02
بم صاحب پردیس سینمایی می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی کشور گفت :در مسیربرقراری عدالت فرهنگی و دسترسی به شعار ایران تهران نیست و کلان برنامه عمومی سازی دسترسی فرهنگی در وزارت ارشاد یکی از طرح های زیرساختی سینمابی ایران را دنبال می کنیم و آن اجرای طرح پردیس سینمای امید است که با محوریت و مشارکت شهرداری ها ساخته می شود که بزودی شهر بم هم از این ظرفیت بهره مند خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، رمضانعلی حیدری خلیلی شامگاه چهارشنبه ۲۶ تیر در نشست هماهنگی ساخت پردیس سینما امید بم افزود: این طرح به ایستگاه یازدهم خود رسیده و در نشست با مدیران شهر بم طی انعقاد تفاهم نامه با محوریت شهرداری بم زمین پردیس سینمایی سه ساله در شهر بم جنب باغ هنر دیده شده و به زودی با حمایت سازمان سینمایی کشور، سازمان شهرداری های و منطقه ویژه ارگ جدید بم ساخته می شود.

وی ادامه داد: این طرح بعد از تهیه نقشه و انتخاب پیمانکار اواخر امسال به بهره برداری خواهد رسید و مردم این شهر می توانند دیدن فیلم روی پرده را تجربه کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور سینمایی کشور توضیح داد: مساحت زمین انتخاب شده هزارمترمربع است و به تناسب زمین و گنجایش این پردیس که در یک طبقه و دارای سه سالن و ظرفیت ۵۰۰ صندلی است نقشه ها آماده و سپس زیربنای آن مشخص می شود.

حیدری خلیلی درخصوص اعتبار ساخت این پردیس تصریح کرد: طی حمایت سازمان سینمایی علاوه بر تامین هزینه های تهیه نقشه و طراحی سازه دو فقره اعتبار به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از تعهدات سازمان شهرداری های کشور خواهد بود و مابقی هزینه ها توسط شهرداری بم بعنوان مالک و به نمایندگی از مردم خواهد بود و طی تفاهم انعقاد شده منطقه ویژه ارگ جدید بم نیز حمایت های لازم را در ساخت این پردیس سینمایی خواهد داشت.

وضعیت سینمایی شهر کرمان خوب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در این نشست گفت: هم اکنون ۱۳ سالن سینما و ۲ سالن نمایش فیلم در این استان داریم و مابقی شهرستان های ما از طریق سینما سیار پوشش داده می شوند و در سال ۹۶ با همت و همراهی مجموعه سازمان سینمایی و سینما شهر ۱۲۰۰ صندلی سینما به کرمان اضافه شد.

محمدرضا علیزاده بیان کرد: در دوره ای وضعیت سینمای کرمان خوب بود و ۱۰ سالن وجود داشت اما سال ۹۲ تعداد آنها به ۵ سینما رسیده بود و اکنون با عنایت سازمان سینمایی کشور سیر صعودی داریم و هم اکنون ۱۳ سالن سینما در کرمان در حال فعالیت است.

وی اظهارداشت: هر اقدام فرهنگی در بم ایجاد شود چهار شهرستان شرقی (بم، فهرج، نرماشیر و ریگان) می توانند از آن استفاده کنند متاسفانه شهرستان فهرج درحال استفاده از سینما سیار است و ریگان و نرماشیر فاقد سالن سینما هستند.

شهر بم قبل از زلزله ۲ سالن سینمایی داشته است

در ادامه نشست فرماندار بم عنوان کرد: ظرفیتهای بم بسیار بی نظیر است و شهری است علیرغم اینکه در سال ۸۲ بسیاری از هموطنانمان جانشان را از دست دادند اما به پاخاست و اکنون بعد از گذشت ۱۵ سال توانسته است بخشی از جایگاه های خودش را پیدا کرده و بخشی دیگر را کمک ویژه مسوولان را می طلبد.

هادی شهسوارپور بیان کرد: در حوزه سینمایی شهرستان بم قبل از زلزله با داشتن ۹۰ هزار جمعیت دارای ۲ سالن سینمایی بوده است که متاسفانه بعد از زلزله بدلایل مختلف و اینکه اولویت به جایگاه های دیگر داده شده و اکنون با ۱۳۰ هزار نفر جمعیت شهر بم و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت شهرستان حتی یک خانه یا سالن سینما نیز نداریم و این باعث بروز مشکلاتی در سطح شهر و عدم رضایت مندی مردم شده است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4334

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.