افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 25 April , 2024

برگزاری جلسه بررسی روند تهیه طرح تفصیلی شهر بم و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بم

  • کد خبر : 10428
  • 24 اردیبهشت 1401 - 20:52
برگزاری جلسه بررسی روند تهیه طرح تفصیلی شهر بم و ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بم

جلسه بررسی آخرین وضعیت از روند تهیه طرح تفصیلی شهر بم با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر، کوروش افضلی مدیرعامل شرکن آمودان و مجری طرح تفصیلی، عبدی زاده قایممقام شهردار و مهدی حقیقی رییس اداره راه و شهرسازی و تعدادی دیگر از مسئولین و روسای ادارات مرتبط امروز شنبه بیست […]

جلسه بررسی آخرین وضعیت از روند تهیه طرح تفصیلی شهر بم با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر، کوروش افضلی مدیرعامل شرکن آمودان و مجری طرح تفصیلی، عبدی زاده قایممقام شهردار و مهدی حقیقی رییس اداره راه و شهرسازی و تعدادی دیگر از مسئولین و روسای ادارات مرتبط امروز شنبه بیست و چهارم اردیبهشت برگزارشد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از هفته‌نامه طلوع بم، دکتر کوروش افضلی مجری طرح تفصیلی بم با اشاره به حساس بودن این جلسه گفت: اواخر سال ۹۸ کار تدوین طرح تفصیلی آغاز شد و تا سال ۱۴۰۰ خوب پیش رفت. اطلاعات ما در مقطع کنونی به حدی رسیده که برای حل مشکلات باید راه حل داده و هماهنگی ادارات مربوطه بیش از پیش باشد. وی افزود: به غیر از دو محله حافظ آباد و سیدطاهرالدین تمام باغها بم شناسنامه دار شدند. افضلی عنوان کرد: ما در حال حاضر با ۶ مساله باغ ها، اسکانهای خودساخته، رکود گردشگری، کمبود زمین دولتی، نبود مدیریت واحد شهری نسبت به مسائل بم و عدم رعایت معماری و شهرسازی مواجه هستیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با کمک مردم توانستیم نقشه وضع موجود را کامل کنیم و آن را به شهرداری ارائه میدهیم تا طی ۳ ماه مشکلات خود را نسبت به طرح ارائه دهد. وی همچنین خواستار سفر معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین معاون سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به بم شد تا مسائل موجود در این دو حوزه بررسی و تصمیم گیری کلان صورت گیرد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم ضمن تقدیر از عملکرد مجری طرح تفصیلی گفت: طرح تفصیلی مهمترین اتفاق حوزه شهرسازی است و باید تمامی ادارات ضمن تلاش و پیگیری  دلسوزی کنند تا این طرح، طرحی قوی شود. این طرح باید پشتوانه طرحهای دیگر کشور باشد و ما این ظرفیت را داریم. وی همچنین در این جلسه دو پیشنهاد پروژه ارگ تا ارگ و هتل باغ زمین های مجاور ارگ قدیم را مطرح کرد تا بررسی های لازم توسط مشاور طرح صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه مطرح شد هنوز هیچ مبلغی به حساب مجری طرح واریز نشده ولی کار توسط آنها در حال انجام است فلذا در این جلسه در خصوص پرداخت بدهی از طریق پیگیریهای نماینده شرق استان و ظرفیتهای اداره راه و شهرسازی بم به تبادل نظر پرداخته شد.

در حاشیه این جلسه کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر بم ضمن تشکر از اقدامات شرکتهای خودروسازی گفت: گلایه داریم که چرا در دو پروژه پارکهای کرمان موتور و مدیران خودرو، شورا و شهرداری هیچ نظارتی ندارند. فرماندار بم در پاسخ گفت: مقصر شهرداری است زیرا قبل از سال پروژه برای ایجاد فضای سبز به شهرداری واگذار شده که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

فرماندار بم در جلسه ستاد بازآفرینی عنوان کرد: مدیران ما در پیگیری موارد قانونی ضعیف هستند

 

پس از جلسه طرح تفصیلی بم جلسه ستاد بازآفرینی شهری شهرستان بم با حضور هادی شهسوارپور فرماندار، کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهربم، معاون عمرانی شهردار بم، محمد بنی اسدی شهردار بروات و دیگر اعضای این ستاد در فرمانداری تشکیل شد.

فرماندار بم در این جلسه گفت: باید از ظرفیتهای قانونی پیش آمده استفاده شود، سازمان بازآفرینی اعتبارات خوبی برای کمبودهای مورد نیاز یک محله را دارد. وی تاکید کرد: مدیران ما در پیگیری موارد قانونی ضعیف هستند و باید پیگیری بیشتری مخصوصا شهرداری ها انجام دهند.

کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر بم از به سرانجام نرسیدن  قرارداد ۲۴ میلیاردی آسفالت گلایه کرد و خواستار تسریع در این قرارداد شد وی همچنین در خصوص طرح ۲۰۲۰ که توسط مقام معظم رهبری برای توسعه اجتماع محور محله‌های کم برخوردار عنوان شده گفت: در خواست می‌کنم مدیران کل استان مربوطه به این طرح در جلسه بعدی حضور داشته و پاسخگو باشند که چگونه هنوز با اینکه محله سید طاهرالدین و‌سنگستان دراین طرح قرار گرفته هنوز هیچ اقدام و اعتباری در نظر گرفته نشده است مدیران که پیگیر این چنین مصوبات نیستند بی عرضه هستند. رسول برائی نژاد معاون عمرانی شهردار بم در خصوص فاز اول قرارداد ۲۴ میلیاردی آسفالت گفت: سال گذشته برآورد اسناد خزانه انجام شده و آگهی مناقصه منتشر شد که باتوجه به آخرسال بودن هیچ شرکتی ثبت نام نکرد و این مناقصه تا فردا دوباره تجدید آگهی می‌شود.

وی همچنین از محله های حافظ آباد، شهرک امام، طباطبایی، سیدطاهرالدین، شهرک رزمندگان و شهرک فخرآباد را فاز اول بازآفرینی شهری و قسمتی از خیابان تختی و محله امامزاده زید را در فاز دوم نام برد.

محمد بنی اسدی شهردار بروات در این جلسه عنوان کرد: شهر بروات مطالعات بافت ناکارآمد شهری نداشته و با همکاری راه و شهرسازی از دو هفته پیش کار را شروع کرده‌ایم تا بتوانیم اعتبارات لازم را کسب کنیم.

سمانه سام نژاد رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای شهر بم خواستار همکاری  بیشتر بین بخشی شد و گفت: ظرفیتهای خوبی در سازمان بازآفرینی شهری و کارگروه توانمندسازی محلات محروم طرح ۲۰۲۰ داریم اما متاسفانه مدیران تاکنون نتوانسته اند بخوبی از این ظرفیت استفاده کنند و این اصلا نه برای بنده نه برای مردم راضی کننده نیست. وی افزود: از ظرفیت قیر رایگان استفاده شده اما در بحث روشنایی هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

در حاشیه این جلسه رئیس شورای شهر بم خواستار ساماندهی ساختمان نیمه کار نهاد کتابخانه ها در محله سیدطاهرالدین شد و فرماندار بم در پاسخ گفت: صد بار به شهرداری گفتیم برای گرفتن این ساختمان جلسه بگذارد و ما این ساختمان به شهرداری واگذار کنیم، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است!

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10428

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.