افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان:

باند جعل اسکناس و اسناد دولتی در کرمان متلاشی شد

  • کد خبر : 1938
  • 09 دی 1396 - 11:09
باند جعل اسکناس و اسناد دولتی در کرمان متلاشی شد

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری اعضای یک باند جاعل حرفه ای در کرمان خبر داد وافزود:ارزش ریالی اسناد جعل شده میلیارد ها ریال برآورد شده است.

علی شفیعی اظهار داشت: اعضای این باند علاوه بر جعل اسناد دولتی (سند تک برگ مالکیت ملک،وکالت نامه دفاتر اسناد رسمی)جعل اسکناس و چک پول، اقدام به جعل کارت پایان خدمت،جواز کسب،گواهی پزشکی،مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد،کارشناسی و دیپلم و جعل انواع مهر های دفاتر اسناد رسمی وده ها موارد دیگر می نموده است.
این مقام قضائی اعلام کرد:پس اعلام گزارش حفاظت اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک و طی یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم تحقیق وعملیات حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان مشخص گردید فردی به هویت (م.ک)با همدستی ۳نفر دیگر اقدام به جعل وکلاهبرداری گسترده در سطح استان کرمان می نموده است.
شفیعی اعلام کرد:پس از جمع آوری مدارک ومستندات واخذ مجوز قضائی محل اختفای اعضای این باند شناسایی ومورد ضربه ماموران قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه جاعلان از تجهیزات فنی و پیشرفته الکترونیکی برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می کردند،بیان داشت:اعضای این باند از نرم افزارهای پیشرفته و به روز دنیا برای جعل استفاده می کردند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر متهمان ردیف اول و دوم با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می برند، گفت: تحقیقات تکمیلی در این رابطه در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه دارد و دستورات قضائی لازم جهت دستگیری سایر عوامل مرتبط با این باند صادر گردیده است.
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بر هوشیاری ودقت نظر بیشتر شهروندان در انجام معاملات خود تاکید کرد وگفت: شهروندان بایستی در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت نمایید وبا رعایت توصیه ها وهشدارهای پیشگیرانه در دام افراد سودجو وکلاهبردار قرار نگیرند./عصر عدالت

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1938

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.