افزونه جلالی را نصب کنید. Saturday, 20 April , 2024
گزارش محمد بنی‌اسدی شهردار بروات به شهروندان درخصوص طرحهای در حال اجرا و طرحهای برنامه‌ریزی شده

باغشهر بروات، گام به گام تا تحول بزرگ شهری

  • کد خبر : 10500
  • 03 خرداد 1401 - 18:34
باغشهر بروات، گام به گام تا تحول بزرگ شهری

طلوع بم – سعید افروغ: کمتر از شش ماه از شهردار شدن محمد بنی‌اسدی در بروات می‌گذرد و در همین مدت کوتاه و پس از استقرار و ساماندهی و مطالعات اولیه، وی با تلاش همکاران و همراهی شورای شهر بروات توانسته است روند اجرایی طرحها و ایده‌های خود را آغاز کند. آقای بنی‌اسدی که با […]

طلوع بم – سعید افروغ: کمتر از شش ماه از شهردار شدن محمد بنی‌اسدی در بروات می‌گذرد و در همین مدت کوتاه و پس از استقرار و ساماندهی و مطالعات اولیه، وی با تلاش همکاران و همراهی شورای شهر بروات توانسته است روند اجرایی طرحها و ایده‌های خود را آغاز کند. آقای بنی‌اسدی که با تجربه‌ی مثبتی که از دوران عضویت در شورا و شهرداری در بم بدست آورده بود، حالا با همراهی و اقبال عمومی مردم و معتمدین و جوانان برواتی گام به گام تا تحول بزرگ شهری در این باغشهر زیبای کویری قدم برمی‌دارد.
شهردار بروات در خصوص برنامه ریزی پروژه‌های شهرداری که در سال ۱۴۰۱ تعریف شده است و روند اجرایی آنها نیز آغاز شده با طلوع بم گفتگویی انجام داده که در ادامه این پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌ها و توضیحات لازم در بخشهای عمرانی، فضای سبز، تاسیسات، همیاری و آسفالت، بازآفرینی شهری، گردشگری و مشارکت مردم را از زبان آقای بنی‌اسدی می‌خوانید:

۱- عملیات اجرایی تعدادی از پروژه ها از جمله اصلاح و ساماندهی ورودی شهر در قالب اجرای آبنما و بهسازی جداول بلوار سردار سلیمانی شروع شده است.
۲- قرار داد بازسازی و بهسازی میدان ولی عصر واقع در بلوار جنوبی که یکی از مهمترین میدان ها در شهر بروات است بسته و عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در کمترین زمان به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.
۳- در ادامه پروژه احداث میدان چهار راه بلوار ۵ دی با بلوار ۲۲ بهمن را در ورودی سمت شمال غرب بروات داریم که قرارداد این پروژه هم بسته و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است با این اولویت که ابتدا راست گردهای اطراف میدان و بعد میدان اجرایی و انجام گیرد.
۴- میدان تقاطع بلوار ۲۲بهمن با بلوار افراز که از مقابل بیمارستان پاستور می‌گذرد نیز در دستورکار قرار گرفته و این پروژه هم با اولویت راست گردها جهت ایجاد مسیر تردد برای خودروهای عبوری با توجه به اینکه این محور تردد دارد در حال انجام است و در کنار آن میدان اصلی هم شروع به کار خواهد کرد.
۵- پیاده رو سازی بلوار ۲۲ بهمن که پکیجی (ترکیبی) است شامل اجرای پیاده‌رو و هم در کنار آن پیست دوچرخه‌سواری سرتاسر بلوار ۲۲بهمن در حال انجام است. هم بحث جدول گذاری و هم فرش موزاییک آن در حال انجام است و در ادامه هم اجرای پیست دوچرخه‌سواری در کنار پیاده‌رو هست که عقد قرارداد شده و بخشی از منابعش مربوط به منابع دولتی بودند و در کنار آن از منابع داخلی برای این پروژه برنامه ریزی شده است.
۶- پیاده رو سازی خیابان شهید موسوی در دستورکار قرار گرفته است که شامل دو فاز است و فاز اول آن بحث زیر سازی پیاده رو است که وارد قرارداد شدیم و بعد از فاز اول قرارداد فاز دوم در خصوص فرش موزاییک یا مصالح جایگزین انجام خواهد شد.
۷- ازجمله پروژه‌هایی که با سرعت خوبی در حال انجام است آسفالت نوارهای گاز معابر شهر بروات است که بیش از ۹۰درصد کانالهایی که در زمان گاز کشی شهر انجام شده، آسفالت آنها باقی مانده و الان در دستور کار شهرداری قرار گرفته و با دو اکیپ کار زیر سازی و آسفالت نوارهای گاز را با اولویت خیابانهای اصلی و بعد وارد کوچه ها و معابر فرعی میشویم.
۸- در تقاطع بلوار فرودگاه با جاده اصلی میدانی هم در نظر گرفتیم که بدلیل نیاز به اخذ مجوزها از اداره کل راهداری استان هنوز نتوانستیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم. به محض اینکه مجوزهای لازم از استان اخذ شود طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان این پروژه را هم آغاز خواهیم کرد که می‌تواند تحولی در مسیر اصلی و محوریت شهرسازی ما را از حالت تک میدان خارج بکند و بتوانیم توسعه شهرسازی را در ضلع شرق و غرب شهر بروات داشته باشیم.
۹- وی در خصوصِ اصلاح، ایجاد،توسعه وحفظ و نگهداری فضای سبز شهری گفت: در حال رایزنی هستیم که از بخش خصوصی کمک بگیریم و با آن وارد قرارداد خواهیم شد تا تحولی در حوزه فضای سبز شهری هم شکل بگیرد.
۱۰- در بحث تاسیسات شهری برنامه ریزی کردیم که اصلاح نور میادین و پارک های سطح شهر با توجه به درخواست مردم را در دستور کار واحد تاسیسات شهرداری قرار گرفته است که بعد از نیاز سنجی انجام و بعد هم تعمیر پایه چراغها و چراغ‌های ال‌ای‌دی را در دستورکار قرار دادیم که امیدواریم با انجام شدن آن تحولی در بحث روشنایی معابر را شاهد باشیم.
۱۱- در بحث خدمات شهری با توجه به کمبود نیرو و ماشین آلات متاسفانه در این زمینه خیلی قدرت و جای مانور نداریم. امیدواریم با توجه به اینکه اقداماتی در سایر واحدها انجام می‌دهیم بتوانیم از محل واحد‌های دیگر بحث نیاز نیروی انسانی واحد خدمات شهری را برطرف کنیم و کیفیت نظافت معابر سطح شهر را ارتقا دهیم که متأسفانه وضعیت مناسبی در نظافت شهری نداریم فقط مسیرهای اصلی را نظافت میشود که با برنامه ریزی که در نظر داریم امیدواریم که بشود سطح بیشتری از معابر را مورد پوشش قرار دهیم. ماشین‌آلات شهرداری متأسفانه از رده خارج بودند و الان یک دستگاه از آنها را به تهران فرستادیم تا بعداز تعمیر بتوانیم مسیرهای اصلی را پوشش دهیم و از نیروی انسانی در سایر مسیرها استفاده کنیم.
۱۲- آسفالت کوچه ها یکی از دغدغه‌های مردم هست. طبق جلسه‌ای که با شورا داشتیم و مصوبه ای که برای این قضیه مبنی بر مشارکت و میزان خودیاری مردم بین ۱۰ تا ۲۰ درصد اطلاع رسانی شده و شهرداری آمادگی آسفالت کوچه ها را بصورت مشارکتی دارد. از شهروندان عزیز می‌خواهیم که بحث خودیاری و مشارکت خود را در واحد عمرانی و شهرسازی انجام دهند و شهرداری هم این تعهد را خواهد داشت که در کمترین زمان نسبت به آسفالت کوچه هایی که خودیاری را پرداخت کرده اقدام کند.
۱۳- بنی اسدی بیان کرد: در حوزه قناتها که از جاذبه‌های گردشگری شهر بروات هست قراردادی بابت طراحی محوطه قنات‌ها در سال ۹۵ بسته شده بوده که راکد مانده است و چندین مرحله اصلاحاتی توسط اداره کل میراث و گردشگری به مشاور ابلاغ شده اما پیگیری‌های لازم نشده بود. در جلسه‌ای که با مشاور داشتیم اصلاحیه‌هایی که مد نظر میراث و گردشگری بود به وی ابلاغ شد و اصلاحات لازم را انجام دادند و مجدداً برای تأییدیه به اداره کل میراث و گردشگری ارسال شد. به محض اخذ تاییدیه این پروژه هم در چندین فاز شروع خواهد شد. در کنار آن بحث کوچه باغ ها و معابری که به عنوان جاذبه گردشگری در مناطق باغی شهر بروات هست در دستور کار قرار دارد و یکی از مسیرهای اصلی که جاده اصلی (بلوار امام خمینی) را به جاده و کمربندی فرودگاه وصل می کند در دستور کار قرار دادیم و بحث زیرسازی و ساماندهی این مسیر را که بخشی از آن واسطی هست بین مسیراصلی فرودگاه و قنات‌های شهر بروات نیز در دستور کار قرار گرفته که نیاز به زیر سازی و جدول گذاری و شبکه روشنایی دارد که این هم جز برنامه‌های شهرداری تعریف شده است.
۱۴- در بحث باز آفرینی متاسفانه محله ای که جز بافت ناکارآمد شهری در بروات تعریف شود فعلا در طرح جامع و طرح تفصیلی وجود ندارد در صحبتی که با مشاور طرح جامع شهر بروات که در حال بازنگری هست داشتیم بحث بافت ناکارآمد شهری را جزء کار مشاور قرار دادیم تا طبق آیتم های ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی‌ قرار بگیرد حتی علاوه بر آن با مشاوری که طرح جامع بازنگری را انجام می‌دهد وارد قرار داد دومی شدیم که منحصرا بحث شناسایی بافت ناکارآمد شهری است تا بروات هم بتواند از اعتبارات ملی بازآفرینی شهری بهرمند شود. بزودی این امر چه در قالب طرح جامع بروات و چه در قالب قرارداد مجزا را انجام می دهیم تا بتوان از اعتبارات استفاده کرد. هر چند اعتباراتی که در سالهای گذشته در بحث باز آفرینی و اجرای آسفالت معابر شهر بم اخذ شد پیرو بازدیدی بود که رییس سازمان بازآفرینی ایران از بم داشت که در مقام معاونت وزارت راه و شهرسازی هم هستند. آن اعتبارات برای معابر بم و بروات بود اما به دلیل اینکه شهر بروات بافت‌های ناکارآمد و محلات هدف شهر بروات شناسایی نشده بود این اعتبار کامل به شهر بم تعلق گرفت ‌وگرنه می بایست بخشی از آن اعتبار متعلق به بروات باشد که از لحاظ قانونی امکان ابلاغ به شهرداری بروات وجود نداشت.این قضیه که انجام شود اعتبارات بازآفرینی هم شامل بروات خواهد شد.
در پایان محمد بنی اسدی خطاب به مردم بروات گفت: منتظر همشهریان عزیز بروات و حضور و مشارکت بیش از پیش آنها در پروژه‌های مختلف هستیم. ما طرحی تحت عنوان احیا و راه اندازی شوراهای محله در محلات مختلف داریم که زمینه مشارکت بیشتر همشهریان را با نظرسنجی بهتری که توسط خود معتمدین و بزرگان محلات صورت می‌گیرد و باعث ارتباط محلات با شهرداری میشود تا بتوانیم شاهد ارتقاء شهر باشیم‌ بنابر‌این همشهریان در این زمینه مشارکتی جدی داشته باشند و به کمک شهرداری بیایند. اگر قرار هست تحولی درشهر صورت بگیرد باید استارت آن توسط خود مردم زده شود. امیدواریم حضور مردم با نگاه مثبتی که امروز از جانب شورای شهر و همشهریان ومعتمدین ما در محلات مختلف هست این تحول و تغییر بزرگ در بروات به سرانجام برسد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10500

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.