افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

بازگشت مالیات شرکت‌های بزرگ به داخل استان/ وزیر اقتصاد: عواید حاصل از آلایندگی هم برای مردم کرمان ۲ برابر شد

  • کد خبر : 11292
  • 01 آبان 1401 - 10:50
بازگشت مالیات شرکت‌های بزرگ به داخل استان/ وزیر اقتصاد: عواید حاصل از آلایندگی هم برای مردم کرمان ۲ برابر شد
وزیر اقتصاد در آیین افتتاح بزرگ‌ترین پروژه انرژی‌های تجدید پذیر در استان کرمان، از بازگشت 550 میلیارد تومان مالیات شرکت‌های بزرگ به داخل استان در نیمه نخست سال 1401 خبر داد.

به گزارش طلوع بم ، سیداحسان خاندوزی روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید پنل های انرژی خورشیدی در ماهان کرمان با بیان اینکه بیش از ۵۹۰ پروژه تسهیلات تبصره ۱۸ در استان کرمان طی ماه‌های گذشته داشتیم گفت: دیگر روش پول پاشی کور و بدون نظارت در اقتصاد کشور وجود ندارد و توزیع اعتبارات در مجاری شفاف و دقیق صورت می گیرد.

وی ابراز داشت: در این زمینه از نهادهای اشتغالزا که به صورت مویرگی در شهرها و روستاها نقش نظارتی دارند، استفاده می کنیم و در این زمینه طرح ها هر ماه و به طور متناوب رصد می شود؛ نتیجه اشتغالزایی را می توانیم در قالب برخط ببینیم.

وزیر اقتصاد با اشاره به وصول مالیات های بزرگ حوزه تولید استان کرمان که در پایتخت وصول می شود گفت: ۵۶۰ میلیارد تومان از این محل طی ۶ ماهه اخیر به حساب دهیاری و شهرداری های استان بازگشت. در حالی که این عدد در سال‌های گذشته به مردم کرمان تعلق نمی‌گرفت و بخشی از درآمدهای این استان به حساب نمی‌آمد که امسال این رویه برای اولین بار تغییر کرد.

خاندوزی افزود: مجموع عوارض آلایندگی به مناطق، براساس عدالت جغرافیایی برمی گردد که در این زمینه نیز سه مرحله بازگشت اعتبارات به استان ها را داشتیم و این اعتبار طی ۶ ماهه امسال میزان سه هزار میلیارد تومان بود در حالی که این اعتبار در کل سال گذشته سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که امیدوارم با این نکات در چرخش اقتصادی، شیرینی بیشتری برای مردم احساس شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: در نقطه چرخش و تحول اقتصادی کشور به لحاظ کیفی قرار داریم؛ مسیری نو در حال آغاز شدن است که برکاتی برای بخش انرژی و اقتصاد ایران به همراه خواهد داشت و بانک ملی و بانک های کشور سهم موثری در این نقطه چرخش دارند.

وی افزود: تجلیل واقعی از مقام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برای مسئولان اجرایی کشور به این معناست که بتوانیم مدیریت تحول گرا، شجاعانه و مخلصانه را در عمل محقق کنیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مدیریتی که کار امروز را به فردا موکل کند و به استقبال خطر و مسیرهای نو نرود، مسیری نیست که برای کشور ما با اقتضائات و تنگناهای فعلی می خواهیم، گفت: جای مدیران اقتصادی جسور، باتدبیر، کارشناس و حرفه ای در مدیریت اقتصادی کشور خالی است.

به گزارش طلوع بم ساخت شهرک انرژی های تجدید پذیر در کرمان با سرمایه ۱۶ هزار میلیارد تومان اجرایی می شود و در ادامه به ۲۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد رسید که با ساخت این مجتمع به عنوان بزرگترین پروژه ارزش افزوده فتو ولتائیک کشور، ایران به یکی از ۱۰ کشور برتر تولیدات سلول های خورشیدی دنیا تبدیل خواهد شد.

استان کرمان با ۳۰۰ روز آفتابی در سال یکی روی کمربند انرژی خورشیدی دنیا قرار گرفته است.

سرمایه گذار این پروژه شرکت نوران باما انرژی و بانک ملی ایران است.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=11292

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.