افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024
رئیس سازمان صنعت و معدن جنوب کرمان:

اولین کارخانه خرما در جنوب کرمان به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 1418
  • 23 مهر 1396 - 10:07
اولین کارخانه خرما در جنوب کرمان به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: اولین کارخانه خرما در جنوب کرمان کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

محمود اسکندری‌نسب صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت برای احداث کارخانه در این منطقه نهایت تلاش خود را می‌کند چرا که با توجه به ظرفیت موجود در منطقه این مهم قابل اجرا است.

وی با بیان اینکه اولین کارخانه خرما در جنوب کرمان بزودی به بهره‌برداری می رسد، تصریح کرد: جنوب کرمان بزرگ‌ترین تولید کننده خرما در جنوب است و ضروری است که چنین کارخانه‌ای در این منطقه راه‌اندازی شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه مجوز این کارخانه دو سال قبل صادر شده است، عنوان کرد: این طرح با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال تکمیل است و کمتر از یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی سرمایه‌گذاری این طرح را بیش از ۳۳ میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: با راه‌اندازی این کارخانه برای ۳۱ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

اسکندری‌نسب با اشاره به اینکه این کارخانه توانایی تولید هزار تن شیره خرما را از ۵ هزار تن خرما دارد، گفت: این یک ظرفیت بسیار بزرگ برای منطقه است.

وی با بیان اینکه ۶ طرح دیگر در این زمینه با ظرفیتی بالغ بر ۶ هزار و ۱۲۰  تن در حال احداث است، افزود: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان  با بیان اینکه با راه‌اندازی این کارخانه‌ها برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود تصریح کرد: احداث صنایع تبدیلی جزو اولویت‌های کاری این سازمان است و با جدیت در حال پیگیری است.

اسکندری نسب بیان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت یک هکتار و شامل یک سردخانه هزار تنی و هزار مترمربع سوله جهت فرآوری خرما است./تسنیم

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1418

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.