افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد

اولویت در استان کرمان، برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است/تشریح برنامه های شبکه “شاد”

  • کد خبر : 6736
  • 13 شهریور 1399 - 12:47
اولویت در استان کرمان، برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری است/تشریح برنامه های شبکه “شاد”

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: شبکه شاد برای دوره متوسطه اول از ساعت ۸ تا ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح و متوسطه دوم از ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵ دقیقه برنامه دارد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا، احمد اسکندری نسب شامگاه چهارشنبه ۱۲ شهریورماه در جمع خبرنگاران با اشاره به امادگی استانبرای آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: همیشه در ایام تابستان پروژه ملی مهر را در راستای بازگشائی مدارس، ساماندهی معلمان و شاداب سازی مدارس در قالب هشت کمیته اجرا می کنیم که امسال دو کمیته سلامت و آموزش مجازی را اضافه کردیم.

وی افزود: همه شرایط و تمهیدات لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید فراهم شده و به شکل رسمی شنبه ۱۵ شهریورماه مدارس بعد از وقفه چند ماهه فعال می شوند.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه هدف ما در نظام تعلیم و تربیت، آموزش حضوری با رعایت پروتکل های بهداشتی است، تصریح کرد: تصمیم گیری درباره بازگشائی مدارس در ستاد ملی کرونا است و کلاس ها از روز شنبه در همه دوره ها و مدارس با رعایت همه موارد بهداشتی فعال خواهد بود.

وی بیان کرد: تصمیم گیری برای گروه بندی کلاس ها و دانش آموزان و حضور زوج و فرد دانش آموزان به عهده شورای مدرسه است که متشکل از نماینده اولیاء، نماینده معلمان و مدیر مدرسه است و تصمیم گیری می شود به چه شکل دانش آموزان در مدرسه حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه حضور در مدارس سراسر استان به صورت حضوری و مجازی است، اظهار کرد: اولویت با برگزاری کلاس ها به شکل حضوری است.

وی افزود: به دلیل اینکه قابل پیش بینی نیست کرونا چه زمانی تمام می شود و قطعا باید شرایط را به نحوی مدیریت شود که فعالیت ها و برنامه های اقتصادی، آموزش و … را پیش ببریم.

اسکندری نسب تصریح کرد: تصمیم اصلی در ستاد ملی کرونا گرفته و به استان ها ابلاغ می شود و اگر در استانی دانشگاه علوم پزشکی تشخیص بدهد شرایط خاص و قرمز است و همه فعالیت های آموزشی و غیرآموزشی بهداشت و سلامت مردم را تهدید می کند، به مرکز ابلاغ می کند و توسط ستاد کرونا به آموزش و پرورش ابلاغ می شود که فعالیت ها تعطیل شود.

وی بیان کرد: در همه موارد اصل بر رعایت بهداشت و پروتکل های بهداشتی است و برنامه این است مدارس ایمن باشند و مدیر مدرسه موظف است دانش آموزان را گروه بندی کند تا به صورت چرخشی و زوج و فرد در مدرسه حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با تاکید بر اینکه خانواده شریک اصلی ما است و باید در ایاب و ذهاب دانش آموزان و دیگر موارد با ما همکاری داشته باشند اظهار کرد: چه در وضعیت قرمز، زرد و یا سفید رعایت پروتکل های بهداشتی یک اصل است و باید فاصله گذاری، زدن ماسک، استفاده از وسائل شخصی، کنترل دانش آموزان در زنگ تفریح، تهویه کلاس ها و .. رعایت شود و حداکثر زمان حضور دانش آموزان در کلاس ۳۵ دقیقه دیده شده است.

اسکندری نسب تصریح کرد: برای هر پایه تحصیلی روزهای حضور در مدرسه و همچنین آموزش مجازی مشخص شده و شبکه شاد یک فرصت تاریخ ساز برای آموزش و پرورش بود و فردا به شکل رسمی از همه امکانات شبکه شاد در کشور رونمائی می شود که امیدواریم نیازهای آموزش مجازی را در کشور و استان پوشش بدهد.

وی بیان کرد: همکاران ما در دو روز آینده به خانواده ها اطلاع می دهند که کدام دانش آموزان روز شنبه باید در مدرسه حضور پیدا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اعلام این خبر که تعداد دانش آموزان در قریب به ۲۰۰۰ مدرسه در استان زیر ۵۰ نفر و قابل کنترل است و ۷۱۰ مدرسه کمتر از ۱۰ دانش آموز دارند اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش تابع دستورالعمل ها و پروتکل های وزارت بهداشت و ستاد ملی کروناست و مطمئن باشید در هر اقدامی که سلامت دانش آموزان، جامعه و همکاران فرهنگی را تهدید کند، تابع تصمیمات ستاد هستیم.

اسکندری نسب تصریح کرد: دانش آموزانی که بیماری زمینه ای دارند و حتی اگر یکی از اعضای خانواده شان مبتلا به کرونا شده باشد، نباید در مدرسه حضور پیدا کنند.

وی بیان کرد: شرایط سخت و دشواری پیش رو داریم و نمی توانیم آموزش را تعطیل کنیم و فرآیند تعلیم و تربیت و یاددهی و یادگیری باید جریان داشته باشد و باید همه کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مسئولان در سطح وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و ستاد ملی کرونا همه شرایط و زمینه ها را سنجیده و ابلاغ کرده اند و هر نقطه ای از استان تشخیص داده شود، نقطه قرمز و ممنوعه است و خطر بیماری دانش آموزان و معلمان را تهدید می کند، تابع تصمیمات هستیم.

وی تصریح کرد: همانطور که آموزش دانش آموزان برای ما مهم است، سلامت آنها نیز برای ما مهم است.

اسکندری نسب در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: بسته های آموزشی برای دانش آموزانی که دسترسی به امکانات الکترونیک نداشتند، تهیه کردیم و در سال تحصیلی گذشته که قریب به دو ماه و نیم آن در ایام کرونا بود، میانگین نمرات دانش آموزی رشد داشته و همکاران نگذاشتند دانش آموزی از تحصیل باز بماند.

وی درباره فعالیت شبکه شاد افزود: شبکه شاد برای دوره متوسطه اول از ساعت ۸ تا ۱۰ و ۱۵ دقیقه صبح و متوسطه دوم از ۱۰ و ۳۰ دقیقه تا ۱۲ و ۴۵ دقیقه برنامه دارد.

اسکندری نصب تصریح کرد: برای دوره اول ابتدائی عصرها از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه تا ۱۷ و ۴۵ دقیقه شبکه شاد برنامه دارد و همه محتوای آموزشی در این شبکه بارگذاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: برای دوره دوم متوسطه نیز برنامه های شبکه شاد از ساعت ۱۳ تا ۱۵ و ۱۵ دقیقه قابل دسترسی است و قبلا می گفتیم خانه مدرسه دوم دانش آموزان است و اکنون می گوییم خانه، مدرسه اول است و باید اولیاء به کمک ما بیایند.

وی اظهار کرد: ۲۵ بسته تحولی در راستای اجرائی شدن سند تحول بنیادین برای سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شده که برای کنترل تحرک و و ورزش دانش آموزان، مهارت های زندگی و اجتماعی دانش آموزان و … برنامه دارد.

اسکندری نسب در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در دستورالعمل بازگشائی مدارس نحوه فعالیت مدارس شبانه روزی نیز ذکر شده و تعداد افراد در هر خوابگاه مشخص است و یک سرانه بهداشتی در گذشته و یک سرانه اکنون در حال واریز به حساب مدارس است.

وی در ادامه بیان کرد: ۶۷ درصد از دانش آموزان استان کرمان در دو ماه و نیم باقی مانده سال تحصیلی قبل دسترسی به امکانات الکترونیک و آموزش مجازی داشتند و در تابستان جاری فراخوان برای همکاری خیّران برای خرید تبلت و گوشی هوشمند دادیم و وزارت ارتباطات نیز اعلام کرده اینترنت دانش آموزان و همکاران فرهنگی در مدارس رایگان است و در تدارک هستند سیمکارت دانش آموزی توزیع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: فضای مجازی باید قابل کنترل باشد و امیدواریم سیمکارت ها طوری طراحی شده باشد تا مشکلات دیگری برای دانش آموزان در پی نداشته باشد.

این مقام مسئول درباره شهریه مدارس گفت: دانش آموزان در مدارس دولتی به جز پول کتاب و بیمه نباید مبلغ دیگری پرداخت کنند و در تابستان جاری چند نفر از مدیران متخلف را عزل کردیم و تاکید داریم نباید مبلغی دریافت شود.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه مردم می توانند شکایات خو را به سامانه رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش استان کرمان اعلام کنند، گفت: در زمینه سرویس مدارس نیز اعلام کرده ایم که در سال تحصیلی جدید در خودروی سواری سه نفر باید حضور داشته باشند و مینی بوس و ون نیز باید نیمی از ظرفیتشان استفاده شود.

وی بیان کرد: اعلام کرده ایم مبلغ باقی مانده سال قبل سرویس مدارس نیز یا باید برگردانده شده و یا برای سال تحصیلی جدید حساب شود.

اسکندری نسب در پایان درباره تهیه لباس فرم نیز گفت: امسال لباس فرم جدید در مدارس نداریم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6736

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.