یک باند قاچاق مواد مخدر که در حال انتقال بیش از ۵۲۰ کیلوگرم حشیش و شیشه به استان‌های مرکزی بودند، در عملیات نیروهای پلیس در دشت «ریگ سفید» شهرستان شهربابک، زمین‌گیر شدند.

به گفته‌ی فرمانده انتظامی استان کرمان، در این عملیات، دو نفر از قاچاقچیان دستگیر شدند و ۲۹۷ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش و ۲۲۴ کیلوگرم شیشه کشف شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عبدالرضا ناظری با اشاره به انهدام یک باند قاچاق مسلحانه‌ی مواد افیونی در غرب استان کرمان، اظهار کرد: «ماموران پلیس شهربابک با انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیری موادمخدر از مرزهای شرقی به استان‌های مرکزی کشور مطلع شدند و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند».

وی با اشاره به رصد مستمر فعالیت‌های این باند افزود: «تیم‌های عملیاتی پلیس شهرستان‌های شهربابک و سیرجان با پشتیبانی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و تکاوران یگان ۱۲۴ قرارگاه ابوذر با مشاهده‌ی دو دستگاه خودروی پژو پارس متعلق به قاچاقچیان در هفت کیلومتری شهربابک در دشت ریگ سفید، به آن‌ها دستور ایست دادند».

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه قاچاقچیان به محض رویت ماموران به سمت آن‌ها شلیک کردند، ادامه داد: «در این درگیری مسلحانه با آتش پرحجم ماموران، سرنشینان خودروی اول زمین‌گیر و سرنشینان خودروی دوم نیز با رها کردن خودرو و تیراندازی به سمت ماموران از محل متواری شدند».

وی خاطرنشان کرد: «در این عملیات ضمن توقیف خودروها، دو نفر از قاچاقچیان دستگیر و ۲۹۷ کیلو و ۶۰۰ گرم حشیش و ۲۲۴ کیلوگرم شیشه کشف شد».

ناظری با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری سایر متهمان متواری ادامه دارد، گفت: «تیم‌های عملیاتی پلیس همچنان به صورت زمینی و هوایی در حال پاکسازی منطقه هستند ». /پ