افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان مطرح کرد

انتقال آب از سد نساء به بم و بروات معطل بودجه است

  • کد خبر : 9546
  • 01 آذر 1400 - 12:43
انتقال آب از سد نساء به بم و بروات معطل بودجه است

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: «برای تکمیل پروژه‌ی خط انتقال آب از سد نساء به بم و بروات حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است». به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا کرمان، علی رشیدی ۳۰ آبان‌ماه در بازدید از پروژه‌های عمرانی آب منطقه‌ای شهرستان بم با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر این اعتبار تامین […]

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: «برای تکمیل پروژه‌ی خط انتقال آب از سد نساء به بم و بروات حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است».

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایسنا کرمان، علی رشیدی ۳۰ آبان‌ماه در بازدید از پروژه‌های عمرانی آب منطقه‌ای شهرستان بم با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر این اعتبار تامین شده و پروژه به بهره‌برداری برسد، افزود: «طرح انتقال آب از سد نساء به بم و بروات در قرارداد اولیه ۵۳ کیلومتر لوله‌گذاری دارد که تمام این لوله‌گذاری‌ها انجام شده است. برای اتصال این طرح به مخزن اصلی شبکه داخلی شهر ۲۳۰۰ متر لوله‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۵۰  میلیارد تومان نیاز بود که در قالب همین قرارداد این امر در حال انجام است و بعد از اتمام لوله‌گذاری به مخازن اصلی آب شهر بم، لوله‌گذاری طرح انتقال آب از سد نساء نیز تکمیل خواهد شد».
وی ادامه داد: «ایستگاه پمپاژ نیز تا حدودی نیاز به خرده‌کاری دارد و قسمت اول خط برق که برق ایستگاه پمپاژ را تامین می‌کند نیز تکمیل شده است».
وی گفت: «تصفیه‌خانه ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  برای اینکه زودتر آب در فصل گرما به شهرهای بم و بروات برسد مقرر شد از پیکیجی که آب و فاضلاب کشور طراحی می‌کند، استفاده شود».
به گفته رشیدی، در فصل گرما که نیاز مبرم به تامین آب است بحث تامین آب شهرهای بم و بروات در دستور کار قرار خواهد گرفت. وی اضافه کرد: «متاسفانه در این پروژه با یکسری مشکلات مالی و تامین کالا مواجه هستیم و ایرادات این پروژه در حال رفع است».
به گفته وی، قیمت لوله در یکسال گذشته نزدیک به ۱۰ برابر شده اما متاسفانه اعتبارات افزایش پیدا نکرده است.
رشیدی توضیح داد: «بعد از تکمیل پروژه طرح انتقال آب به شهرهای بم و بروات، در صورت تامین اعتبار این آب به شهرستان‌های شرقی نرماشیر فهرج و ریگان نیز خواهد رسید».
وی به  پروژه تاسیسات تغذیه مصنوعی دشت آدوری بم نیز اشاره کرد و گفت: «هدف از اجرای این پروژه کنترل سیلاب و تغدیه مصنوعی سفره‌های آب شرب شهر بم است که بالا دست شهر قرار دارد و شامل یک بند انحرافی و کانال انتقال آب و چهار حوضچه تغذیه مصنوعی است».

وی بیان کرد: «ظرفیت حوضچه‌ها در هر مرحله آبگیری ۳ میلیون متر مکعب است و به تناوب سیلاب‌هایی که رخ می‌دهد حتی در فصل خشکسالی تیر و مرداد هم بارندگی داشتیم متاسفانه به دلیل  عدم اتمام پروژه نتوانستم از آبها به خوبی استفاده کنیم».
وی افزود: «در صورتی که این پروژه تمام شود، می‌تواند کمک شایانی به سفره‌های آب زیرزمینی و قنوات و چاه‌های کشاورزی پایین دست بم داشته باشد».

وی خاطرنشان کرد: «چنانچه ۴۰ میلیارد تومان برای دو پروژه تغذیه مصنوعی و پل اسفیکان در نظر گرفته شود ظرف مدت سه ماه هر دو پروژه به اتمام می‌رسند». / الف

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9546

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.