افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
همزمان با میزبانی جنوب کرمانی‌ها از معاونان رئیس‌جمهور مطرح شد

انتقاد فرماندار شهر طوفان‌زده ریگان در شرق کرمان از بی‌مهری مسئولان

  • کد خبر : 3591
  • 30 دی 1397 - 17:22
انتقاد فرماندار شهر طوفان‌زده ریگان در شرق کرمان از بی‌مهری مسئولان

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از فارس، امین باقری امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با انتقاد شدید نسبت به بی‌توجهی و نگاه تبعیض‌آمیز مسئولان استان کرمان به شهرستان‌های محروم شرق استان کرمان شامل ریگان، فهرج و نرماشیر اظهار کرد: این شهرستان‌ها مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند. فرماندار ریگان تصریح کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از فارس، امین باقری امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان با انتقاد شدید نسبت به بی‌توجهی و نگاه تبعیض‌آمیز مسئولان استان کرمان به شهرستان‌های محروم شرق استان کرمان شامل ریگان، فهرج و نرماشیر اظهار کرد: این شهرستان‌ها مورد بی‌مهری مسئولان قرار گرفته‌اند.

فرماندار ریگان تصریح کرد: در کشور هیج شهری بحرانی‌تر از ریگان وجود ندارد و طوفان‌های شن مشکلات زیادی به زیرساخت‌ها وارد و زندگی مردم را فلج کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان طی چند روز در بدترین شرایط آب و هوایی قرار داشتند، ابراز کرد: در این طوفان شدید شن و وضعیت بحرانی ریگان چندین مرتبه با استان تماس گرفتم تا وضعیت بحرانی شهرستان را گزارش دهم اما کسی پاسخگو نبود.

باقری اظهار کرد: ریگان یکی از شهرستان‌های بحرانی استان کرمان در زمینه بروز گرد و غبار است، اما مسئولان هیچ توجهی به مردم این شهرستان ندارند و وضعیت اعتبارات و منابع در شهرستان خوب نیست.

فرماندار ریگان گفت: چرا نگاه تبعیض‌آمیز نسبت به شهرهای محروم وجود دارد چرا باید اعتبار ویژه ۸۶۰ میلیاردی سفر معاون رئدیس جمهور را به جنوب اختصاص بدهند اما شهرهای محرومی مانند ریگان دیده نشود.

باقری با اشاره به اینکه چرا در شهرستان‌های شرقی محدودیت قانونی اعتبارات قائل می‌شوند، تصریح کرد: ریگان با ۹۰ هزار نفر جمعیت بیمارستان ۳۵ تختخوابی دارد و آن هم به کمک اعتبارات غیر دولتی باید ساخته و بیمارستان بدون حصار و راه دسترسی راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه رؤسای ادارات شهرستان اگر نمی‌توانند از حق مردم در ادارات کل خود دفاع کنند از سمت خود استعفا دهند، افزود: چرا اعتبار یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی آب‌ آشامیدنی شهر گنبکی که از اعتبارات شهرستان ریگان تخصیص داده شده بود باید به شهری دیگر داده شود.

فرماندار ریگان عنوان کرد: ۱۳ سال بی‌عدالتی در شرق استان کرمان مشهود است که این بی‌عدالتی را در زمینه‌های راه، مدارس، عمران شهری و… مشاهده می‌کنیم و هنوز در ۱۰۰ متری از فرمانداری ریگان دانش‌آموزان در کانکس و در شرایط بد آب و هوایی درس می‌خوانند که این بدترین درد در این شهرستان بحرانی استان است.

باقری با اشاره به اینکه ۱۶ درصد راه آسفالته در این شهرستان وجود دارد، بیان داشت: تاکنون گرد و غبار شدید ۱۶ روستا را در ریگان خالی از سکنه و بیش از ۱۵۰ روستا را در محاصره شن‌های روان قرار داده است.

ریگان با ۹۰ هزار نفر جمعیت از شهرستان‌های محروم کرمان است و تا مرکز استان ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد که روزهای زیادی از سال درگیر طوفان‌های شدید شن است و طی چند روز گذشته نیز طوفان‌ شدید شن و ریزگردها مشکلات زیادی را برای مردم این شهرستان و همچنین شهرستان‌های فهرج و نرماشیر برای مردم ایجاد کرد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3591

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.