افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
یک گام تا تکمیل طرح های نیمه تمام؛

افتتاح بیش از ۸۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال در سیستان و بلوچستان

  • کد خبر : 10681
  • 12 تیر 1401 - 11:36
افتتاح بیش از ۸۰ کیلومتر بزرگراه تا پایان امسال در سیستان و بلوچستان
افتتاح بیش از ۸۰ کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان تا پایان سالجاری نویددهنده توسعه همه جانبه و افزایش ایمنی کاربران جاده‌ای در پهناورترین استان کشور است.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا،  امروزه توسعه بزرگراه ها بعنوان یکی از عوامل دخیل در توسعه جامعه نقش مهمی دارد نقشی که هر کدام از برنامه‌ریزان برای آن اهمیتی ویژه قائلند و گسترش آن را در هر شهری از ضروریات می‌دانند این مهم باعث شده است که در سیستان و بلوچستان مسوولان اجرایی دست اندرکار برای توسعه بزرگراه‌ها برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بچینند برنامه‌هایی که تحقق آنها در طی سالیان اخیر توانسته وضعیت این استان را در شاخص راه های ارتباطی ارتقاء داده و بر اهمیت موقعیت ارتباطی جنوب شرقی کشور بیافزاید اهمیتی که به واسطه وضعیت استراتژیک سیستان و بلوچستان می تواند در توسعه اقتصادی و صادراتی کشور نقشی مهم ایفا کند.
توسعه بزرگراه‌ها در سیستان و بلوچستان علاوه بر اهمیت های کشوری در موقعیت داخلی استان نیز تأثیرات بسزایی گذاشته و توانسته شاخص‌های رفاه اجتماعی را در این منطقه بالا برده و این استان  را از محرومیت‌های اجتماعی دور کند.
بی‌شک برای توسعه بزرگراه‌ها آن هم در شرایط اقتصادی حاضر همتی جهادی نیاز بود همتی که مسوولان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان شبانه روز آن را به کار گرفتند تا هیچ تحریم و ضربه اقتصادی نتواند از توسعه و پیشرفت کشورمان بکاهد.

پروژه های راه و شهرسازی پیشتاز ساخت طرح های زیر بنایی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد مطلوب، سبب پیشتازی احداث پروژه های راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نسبت به سایر پروژه های زیربنایی این استان شده است.

حسین مدرس خیابانی در بازدید از روند احداث پل شیله در محور زابل_زاهدان  با تقدیر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک پروژه ساخت راه‌ها در استان ضمن ایجاد رفاه عمومی و  امید در جامعه اشتغال بخش قابل توجهی از جمعیت جوان و جویای کار استان را فراهم کرده است.

وی راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان دانست و افزود: توسعه راهها به ویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای در اولویت برنامه های توسعه ای این استان قرار دارد.

سیستان و بلوچستان کارگاه بزرگ راهسازی

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: جاده‌های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است بطوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل – زهک در حال احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از ۸۰ کیلومتر آن آماده بهره برداری شود.

عطااله اکبری گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود در سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم بنا بر ضرورت نیاز استان با ساخت ۲۷ کیلومتر دیگر طول آن را به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.
وی افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که طولانی شدن پروژه‌های راهسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینه‌بر خواهد بود تمام تلاش این اداره کل با وجود همه تنگناهای مالی تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های زیرساختی به ویژه بزرگراه در استان است.

تسهیل ترانزیت از بندر چابهار به شمال شرق کشور

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق کشور با اشاره به تکمیل طرح‌های بزرگراهی کشور گفت: با تکمیل این طرح ها، ترانزیت از بندر چابهار به شمال شرق کشور تسهیل می‌شود.

مهدی نظریان گفت: ساخت و توسعه مسیرهای بزرگراهی در استان‌های گلستان، خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان در قالب ۴۹ پروژه راهسازی به طول چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که ۱۲۰ کیلومتر از بزرگراه‌های یاد شده تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق کشور افزود: ۵۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی در استان سیستان و بلوچستان، ۳۰ کیلومتر از محور جنگل گلستان- بجنورد و بخش‌هایی از بزرگراه‌های در دست ساخت در استان خراسان جنوبی در صورت تامین اعتبار مورد نیاز تا پایان سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

نظریان گفت: ۹۰ کیلومتر از بزرگراه چابهار- زاهدان هم تکمیل شده و عملیات اجرایی در ۲۵۰ کیلومتر از این مسیر در حال انجام است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه‌های منطقه شمال شرق احداث باند دوم بزرگراه بهشهر- گرگان- آزادشهر- بجنورد- قوچان به طول ۶۰۰ کیلومتر را بخش دیگری از برنامه‌های توسعه مناطق شرق کشور اعلام کرد و افزود: تاکنون ۵۲۰ کیلومتر از این محور سراسری به صورت چهارخطه زیر عبور قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ کیلومتر باقیمانده مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصد در حال اجرا است که تکمیل آن نیازمند ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10681

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.