افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
در جلسه ستاد کرونا بم عنوان شد

اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای باعث شد، روند شیوع کرونا در بم نزولی شود/ پایش بیش از ۳ هزار خانه توسط تیم های نظارتی

  • کد خبر : 7508
  • 16 آذر 1399 - 11:42
اعمال محدودیت‌های دوهفته‌ای باعث شد، روند شیوع کرونا در بم نزولی شود/ پایش بیش از ۳ هزار خانه توسط تیم های نظارتی

به گزارش طلوع ارگ، صبح امروز ۱۶ آذر جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا با حضور هادی شهسوارپور فرماندار بم، حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم، دکتر اویسی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و دیگر اعضای این ستاد با محوریت بررسی آخرین وضعیت شیوع کرونا در بم تشکیل شد.

هادی شهسوارپور فرماندار بم در این جلسه گفت: اعمال محدودیت های دوهفته‌ای باعث شد روند شیوع کرونا در بم نزولی شود که البته اگر پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشوند چه بسا دوباره به حالت قرمز برگردیم. باید به واسطه رفت و آمدی که بین شهرستانهای شرقی با بم میشود، آن شهر ها هم نسبت به رعایت پروتکل ها حساسیت بیشتری داشته باشند. وی در ادامه از اهمیت بالای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این طرح شناسایی افراد مبتلا و مشکوک و همچنین کمک به خانواده آنهاست. این طرح باعث میشود افرادی که بیماری را دارند و پنهانکاری میکنند مشخص شوند. وی همچنین تاکید کرد: هر ارگانی یا هر مکان ورزشی و یا هر صنفی که مجوز فعالیت در وضعیت نارنجی را دارد و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد را بدون تعارف پلمپ کنید.

وی همچنین از حل شدن مشکل ۴۰۰۰ خانوار در خصوص تخصیص سهمیه نفت خبر داد و در ادامه گفت: مشکل اکثر خانه های روستایی هم که کدپستی نداشتند حل شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: هیچ کاری نشد ندارد و باید تحت هر شرایطی مشکل مردم حل شود.

در این جلسه همچنین دکتر شیرین نصری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بم از شناسایی ۲۷ بیمار مبتلای قطعی به کرونا و ۴۸ بیمار مشکوک طی اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی و بازدید های خانه به خانه خبر داد.

سرهنگ احمد بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بم در خصوص طرح حاج قاسم سلیمانی نیز توضیحاتی را ارایه کرد و گفت: در استان کرمان جزو اولین شهرستانهایی هستیم که این طرح به صورت عملیاتی در حال اجرا می باشد، تا این لحظه بیش از ۳۰۰۰ هزار خانه را پایش کردیم و به امید خدا بتوانیم تا دو هفته آینده کل شهر بم را پایش کنیم، وی همچنین خواستار حل مشکلاتی از قبیل تهیه وسایل حفاظتی و حمل و نقل برای تیم های پایشی شد. وی در ادامه از اصناف به خاطر همکاری همه جانبه کسبه در این مدت تشکر کرد.

همچنین در این جلسه در خصوص وضعیت نوبت دهی مطبهای سونوگرافی هم به گفتگو و تبادل نظر پرداخته شد.

در پایان در این جلسه مقرر گردید که محدودیت های تردد شبانه ( از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح) و همچنین ترددهای جاده ای همچنان پا برجا باشد و همچنین زمان فعالیت کسبه تا ساعت ۱۸ اعلام شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7508

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.