افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
طی مراسمی صبح امروز با حضور مسئولان استانی و محلی

اعظم جوشایی به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم معرفی شد.

  • کد خبر : 2505
  • 10 اردیبهشت 1397 - 11:59
اعظم جوشایی به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بم معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، آیین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور شهسواری فرماندار ،حبیب الله نیکزاده پناه،مهندس پشتیبان شهردار بم،فعالین اقتصادی ارگ جدید، امام جمعه بروات،اعضا شورایی اسلامی بم و بروات، و شماری از معاونان، مدیران استان کرمان لرگزار شد. در این مراسم از زحمات ۳ ساله […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، آیین تکریم و معارفه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور شهسواری فرماندار ،حبیب الله نیکزاده پناه،مهندس پشتیبان شهردار بم،فعالین اقتصادی ارگ جدید، امام جمعه بروات،اعضا شورایی اسلامی بم و بروات، و شماری از معاونان، مدیران استان کرمان لرگزار شد.

در این مراسم از زحمات ۳ ساله ی آقای سیف الدینی تقدیر و و سر کار خانم اعظم جوشایی به عنوان رئیس جدید اداره ارشاد معرفی گردید.

***اولین بانو در رأس مدیریت فرهنگ و هنر

مهندس شهسواری در حاشیه این معارفه ضمن تقدیر از زحمات علی سیف الدینی با بیان اینکه جایگاه بانوان در دولت امید جایگاه خاصی است متذکر شد : رئیس جدید ارشاد طبق سیاست‌های دولت از بین بانوان پژوهش گر و فعال جامعه انتخاب شد که امیدواریم، بتوانند در راستای رشد و اعتلای فرهنگ شهرستان گام های موثر بردارد.

وی افزود: با توجه به اینکه ریاست جدید سابقه خوبی در حوزه فرهنگ و هنر دارند، می‌طلبد به دلیل پیشینه تاریخی بم توجه ویژه‌ای به شناساندن تمدن، ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و هنری داشته باشند.

شهسوارپور تصریح کرد: شناخت جایگاه فرهنگ و هنر شهرستان و توجه به ظرفیت‌های نسل جوان از اقدامات مهمی است که باید در دستور کار اداره ارشاد قرار گیرد.

باید مقوله فرهنگ و هنر را ارج نهیم‌ و این مسأله که فرهنگ زیربنای همه امور است، اهمیت داده شود.

*** به زودی نقاط مختلف کشور میزبان کاروان فرهنگی بم

در ادامه این مراسم معارفه نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کاروان فرهنگی بم برای معرفی فرهنگ و هنر منطقه به نقاط مختلف کشور اعزام خواهد شد.

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه ادامه داد: شهرستان بم با این تاریخ و قدمت باید زنان و مردان پرافتخار زیادی را پرورش دهد و در این راستا هیچ کوتاهی پذیرفته نخواهد شد .

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه مردم ما غم‌زده‌ هستند و آثار زلزله همچنان مشهود است، باید به دنبال نشاط و شادابی مردم باشیم.

وی با تاکید بر این مهم که شهر ما امکانات محدود دارد ادامه داد: با توجه به شرایط خاص بم ما خواستار سفر وزیر ارشاد دولت تدبیر وامید به شرق استان کرمان هستیم.

قانون وظایف مهمی برای اداره ارشاد تعیین کرده که باید تک‌تک آن‌ها مد نظر ریاست جدید نیز باشد و این بانو باید با نشان دادن توانایی خود راه، را برای دیگر زنان این جامعه هموار نمایید.

وی با اشاره به این که شهرستان‌های شرق استان استعدادهای نهفته زیادی دارند بیان کرد: با توجه به اینکه نخستین زن بازیگر ایران بمی بوده است، نشان می‌دهد که ما توانمندی‌های زیادی در بخش فرهنگ و هنر داریم، بنابراین رواج فرهنگ و هنر اسلامی از کارهایی است که باید اداره ارشاد آن را دنبال کند.

وی افزود: جامعه‌ای که شاد نباشد، مرده است و رشد نمی‌کند بر همین اساس می‌طلبد، نخبگان جامعه در راستای ایجاد روحیه نشاط و شادابی تلاش کنند.

وی خواستار اعزام کاروان فرهنگی بم به نقاط مختلف کشور برای معرفی فرهنگ و هنر این شهرستان شد و افزود: امروز ایران اسلامی به وحدت نیاز دارد، زیرا دشمن در حال ایجاد جنگ بین مذاهب اسلامی هستند .

نیکزادی‌پناه در پایان. با اشاره به زلزله بم و صبر وپایداری مردم اظهار داشت: مردم بم باید قدر خود را بدانند، زیرا مردمی مؤمن، صبور، پرتلاش و کارآفرین هستند، باید به این باور برسیم که ما جایگاه ویژه‌ای در کشور و استان داریم، امیدواریم، رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان دهند که شیرزنان بمی در تمام عرصه‌ها موفق هستند.

***تیرماه بم میزبان جشنواره شعر رضوی

درادامه این مراسم معارفه احمد وفایی مهمان استانی بود که در این جلسه حاضر شد.

وی این وعده را داد که جشنواره شعر رضوی تیر ماه امسال در شهرستان بم برگزار خواهد شد.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: خدمات چندین ساله علی سیف‌الدینی رئیس سابق این اداره قابل تقدیر و تشکر است.ما همه شاهد تلاشهای ایشان در جهت گسترش فرهنگ و ایجاد فضایی شاد برای جوانان بمی بودیم.

وی اظهار داشت: ما به خوبی جایگاه تمدن، فرهنگ و هنر بم را می‌شناسیم و در راستای شکوفا شدن آن تلاش می‌کنیم.

وی بیان داشت: ریاست جدید ارشاد از فعالان فرهنگی و هنری بم هستند، فراموش نمی‌کنیم، روزهای ابتدایی زلزله که خبرنگار بودند به عنوان نماینده مردم حرف آنان را به کشور و سراسر جهان منتقل می‌کردند.

******نبود فضای فرهنگی مناسب در جامعه تهاجم و تخریب به همراه دارد

حجت‌الاسلام اصغر دهقان‌دولتی امام جمعه بروات نیز در این مراسم ضمن تقدیر از انتخاب بانویی در این جایگاه ویژه اظهار داشت: اگر اداره ارشاد نتواند، جوانان را به خود جذب و در برنامه‌های خود شریک کند، آن‌ها دچار تخریب می‌شوند و باید منتظر حضورشان پشت میله‌های زندان بود.

وی افزود: ماه شعبان ماهی سراسر شادی و نشاط برای امت اسلام است، تمام تهاجم‌های فرهنگی نیز با ماه محرم از بین می‌روند.

وی در پایان تاکید داشت: امروز سستی در کار فرهنگی یعنی واگذاری میدان به دشمنان اسلام و انقلاب و ورود آن‌ها به خانواده‌ها که اداره ارشاد باید این عرصه را مدیریت کند.

 

طلوع بم – مونا موسی نژاد

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2505

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.