افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
نیکزادی نماینده مردم شرق استان کرمان در خانه ملت:

استفاده مناسبی از سد نساء بم نمی‌شود/روستاها منشأ خودکفایی مردم شوند

  • کد خبر : 2745
  • 19 تیر 1397 - 18:26
استفاده مناسبی از سد نساء بم نمی‌شود/روستاها منشأ خودکفایی مردم شوند

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: از سد نساء استفاده مناسبی نمی‌شود و ۳۰ کیلیومتر از کانال‌های اصلی و فرعی پایین‌دست سد هم تکمیل نشدند.

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان بم اظهار داشت: دشمنان ما امروز جنگ اقتصادی را در پیش گرفتند و در واقع جنگ اقتصادی ایران و آمریکا شروع شده اما طبق فرموده امام خمینی (ره) آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند، بکند.

وی خاطرنشان کرد: شعارهای رهبر انقلاب در ابتدای هر سال در بحث اقتصادی نشان از اهمیت این موضوع دارد و همه باید بدانند که تنها راه مقابله با دشمن خودکفایی مردم است و اولین منشا برای خودکفایی مردم، روستاها هستند.

نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روستا باید همواره مرکز تولید و شکوفایی باشد و ما با خودکفایی در گندم برخی محصولات توانایی خود را نشان دادیم.

نیکزادی‌پناه عنوان کرد: دولتمردان ما همراه با مجلس و قوه قضاییه در حال تلاش هستند و توطئه دشمن را خنثی می‌کنند اما مردم باید هوشیار باشند و دست از حمایت خود از انقلاب و نظام برندارند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف دهیاران و شوراها تلاش برای بازگشت مردم از شهرها به روستاهاست، افزود: ما به چند دلیل باید روستاها را تقویت کنیم و امکانات لازم را در روستاها فراهم کنیم تا جلوی مهاجرت روستاییان گرفته شود.

نیکزادی‌پناه شورای اسلامی را نیروی محرکه‌ای برای ادارات اعلام کرد و ادامه داد: شورا باید نیازهای روستا را شناسایی و به ادارات انتقال دهد.

از سد نساء استفاده مناسبی نمی‌شود

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس با بیان اینکه رشد و توسعه هر منطقه نشات گرفته از خواسته‌های مردم آن مناطق است، یادآور شد: در دو سال اخیر حدود ۶ هزار تن قیر رایگان بین روستاهای ما توزیع شد که متاسفانه در گذشته از این امکانات استفاده نمی‌شد.

وی افزود: متاسفانه از سد نساء استفاده مناسبی نمی‌شود و ۳۰ کیلیومتر از کانال‌های اصلی و فرعی پایین‌دست سد هم تکمیل نشدند که با پیگیری‌هایی که داشتیم کانال‌های فرعی به‌زودی احداث خواهند شد.

نیکزادی‌پناه گفت: چهارشنبه هفته جاری گروهی از کارشناسان وزارت نیرو برای بررسی وضعیت سد نساء به بم می‌آیند و قرار است در این سفر وضعیت حق‌آبه کشاورزان، آب مازاد و اختصاص آب به کشت گلخانه‌ای و پرورش ماهی بررسی شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شرقی استان در مجلس از ساماندهی رودخانه‌های دهشتر بم و گنبکی ریگان خبر داد و گفت: مطالعه ساماندهی بقیه رودخانه‌های منطقه در حال انجام است.

وی با اشاره به سفر وزیر جهاد کشاورزی به شرق استان و قول‌های مساعد وزیر برای کمک به کشاورزان به منظور خرید خرمای کشاورزان توسط سازمان تعاون از وزیر جهاد تشکر و قدردانی کرد.

نیکزادی‌پناه بر اجرای آبیاری قطره‌ای و تحت فشار در روستاها تاکید و خاطرنشان کرد: به طور جد پیگیر رفع مشکل قنوات و چاه‌های آب کشاورزی منطقه هستیم و با پیگیری‌هایی که داشتیم بازپرداخت وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون کشاورزان به مدت دو سال تمدید شد.

این مقام مسوول از رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی شهرستان بم نسبت به سال قبل خبر داد.

برنامه‌ریزی برای ارتقای وضعیت بسته‌بندی، فرآوری و صادرات خرما

هادی شهسوارپور فرماندار بم اظهار داشت: ظرفیت‌های خوبی در شهرستان بم به ویژه در روستاها وجود دارد و ما باید با کمک هم و با استفاده از توان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این ظرفیت‌ها را استفاده کنیم.

وی افزود: اولویت ما در شهرستان بم به‌ویژه روستاها توسعه کشاورزی و اجرای آبیاری تحت فشار به دلیل بحران آب است.

فرماندار بم ادامه داد: مدیریت مصرف آب در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، خانگی و غیره از اهمیت بالایی برخوردار است که باید دهیاران و شوراها در این راستا اقدام کنند.

شهسوارپور با بیان اینکه کشاورزی ما از لحاظ کیفیت و کمیت تولید مشکلی ندارد، ابراز داشت: ما ناچار و ناگزیر هستیم که از وضعیت سنتی در تمام مراحل برداشت، بسته‌بندی، نگهداری، بازاریابی و فروش خرما به سمت مدرن حرکت کنیم تا قیمت‌ها افزایش یابد و رشد اقتصادی و توسعه یافتگی به‌وجود آید.

این مقام مسوول از برنامه‌ریزی و تلاش در راستای ارتقای وضعیت بسته‌بندی، فرآوری و صادرات خرما خبر داد./فارس

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2745

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.