افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

استاندار کرمان: افزایش اختیارات برخی ادارات شرق استان پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 10708
  • 16 تیر 1401 - 11:55
استاندار کرمان: افزایش اختیارات برخی ادارات شرق استان پیگیری می‌شود
استاندار کرمان گفت:ضرورت افزایش بعضی از اختیارات ادارات در شرق استان وجود دارد و در برخی از دستگاه ها و اداراتی مانند صمت، بهزیستی و غیره پیگیری خواهیم کرد تا در قالب اداره کل یا افزایش اختیارات، این کار انجام شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز پنجشنبه در نشست شورای اداری، نخبگان، فعالان ورزشی و فرهنگی شهرستان بم افزود: دعوای سیاسی چپ و راست در این شهرستان هیچ زمان وجود نداشته و توسعه در این منطقه حرف اول را می زند، به همین دلیل توسعه در این منطقه بخوبی شکل گرفته است.

وی با اشاره به تامین اعتبار ساخت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم بیان کرد: به دلیل اینکه پیشرفت این طرح بالای ۵۰ درصد نبود در جلسه هفته آینده وارد مصوبات سفر ریاست‌جمهوری خواهد شد.

استاندار کرمان با اشاره به پروژه انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات ادامه داد: آب شرب چهار شهرستان شرقی باید از سد نسا تامین شود، زیرا سرمایه گذاری خوبی انجام شده و پرداخت اعتبارات این طرح هم در مصوبات رییس جمهور آمده و نهایی خواهد شد.

وی تصریح کرد:حوزه صنعت اگر بخواهد در منطقه توسعه یابد یکی از نیازهای آن آب است و ضرورت دارد در بحث انتقال آب از سد نسا برای صنعت هم درنظر گرفته شود زیرا زندگی بخش زیادی از مردم به صنعت وابسته شده است.

فداکار درباره بخشودگی وام های زلزله که به شهروندان شرق استان کرمان پرداخت شده است نیز گفت: امیدوارم بحث وام های قبل و بعد از زلزله را در سفر ریاست جمهوری به کرمان بتوانیم حل کنیم؛ هر چندبخشودگی آن امکان پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: بم به لحاظ کشاورزی تک محصولی و بر پایه خرماست که باید از ظرفیت فرآوری در این محصول استفاده کرد و برای زمان بعد از برداشت، نگهداری، صادرات، بسته بندی و توسعه بازرگانی آن باید کمک کنیم.

لزوم افزایش اعتبار ساخت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی

سرپرست فرمانداری بم نیز با بیان اینکه چهار شهرستان شرقی استان کرمان فقط یک بیمارستان ۹۶ تختخوابی دارند گفت: ساخت بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم نیاز به تامین اعتبار بیشتر دارد و اینک اگر اعتبارات کل شهرستان را برای ساخت آن اختصاص دهیم ۲۰ درصد آن هم تکمیل نمی شود.

محمد برزنگ با اشاره به مشکل تامین آب در برخی نقاط شهرستان بم افزود: خط انتقال آب سد نسا به بم ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما به پیمانکار این طرح ۱۰۰ میلیارد بدهی وجود دارد و حدود ۵۰۰ میلیارد دیگر برای تکمیل پروژه نیاز است تا مردم شهرهای بم و بروات بتوانند از این آب استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر امسال این اعتبار به پروژه منتقل نشود سال آینده برای تکمیل این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

سرپرست فرمانداری بم اظهار داشت: در زمان زلزله بم در سال ۸۲ وام هایی به مردم پرداخت شده که اکنون مردم را با مشکل مواجه کرده است زیرا برخی بانک ها این وام ها را از سرفصل خود حذف کردند و ۲۵ هزار نفر زمانی که تقاضای وام یا ضمانت دارند نمی توانند از تسهیلات استفاده کنند.

مدارس کانکسی هنوز فعال هستند

امام جمعه بم نیز در این جلسه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی متعلق به مردم است تاکید کرد: محرومیت‌زدایی و خدمت به مردم وظیفه نظام مقدس است اما آنچه از دولت عدالت محور حجت‌الاسلام رییسی و کارگزاران آن انتظار می رود، عدالت محوری فراگیر در گفتار و عمل به مردم است.

حجت‌الاسلام قاسم دانشی افزود: در بحث محرومیت‌های مجموعه شرق استان کرمان از جمله بم، گلایه ای که داریم این است که زمانی مسئول کشوری وارد شهرستان می شود، تنها مکان های بازسازی شده را بازدید نکند و کوچه های خاکی و زمین های شنی بم را هم نشان مسئولان دهند.
وی ادامه داد: شهرستان بم بالاترین سرانه ساخت مدارس را در کشور دارد اما این سرانه مربوط به زمانی بود که حدود ۱۸ هزار دانش آموز در این شهرستان در حال تحصیل داشت؛ اکنون بیش از ۳۲ هزار دانش آموز  در حال تحصیل هستند و حتی در شهرستان بم برخی مدارس کانکسی استفاده می شوند.

امام جمعه بم بیان کرد: با وجود اینکه مستحکم ترین شهر در کشور بم است اما کم‌ و کاستی نیز به طور مثال در مصلای مسجدجامع وجود دارد که باید رفع شود.

به گزارش ایرنا استاندار کرمان در دومین سفر خود به شرق استان در یک ماه گذشته صبح امروز وارد بم شد؛ بازدید از طرح های عمرانی، کشاورزی و واحدهای تولید خودرو از جمله برنامه های این سفر اعلام شده است.

بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=10708

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.