افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
نماینده مردم بم در مجلس خبر داد:

اختصاص ۶ میلیارد تومان به رفع مشکلات آب شرق کرمان

  • کد خبر : 1523
  • 14 آبان 1396 - 9:16
اختصاص ۶ میلیارد تومان به رفع مشکلات آب شرق کرمان

نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکل آب در شرق استان، ۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۳ میلیارد برای قنوات و ۳ میلیارد برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در نظر گرفته شده است.

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه شنبه شب در جلسه بررسی مشکلات منطقه تهرود و ابارق که با حضور فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار مرکزی و دهیاران، شوراها و جمعی از مردم منطقه در ابارق برگزار شد، اظهار داشت: در ۱۳ آبان وقایع مهمی رخ داده که هر کدام از آنها یکی از پایه‌های مهم انقلاب هستند.

وی بیان کرد: هم امام (ره)، هم دانش‌آموزان و هم دانشجویان در برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا ایستادند و امروز شما کشاورزان و مردم مناطق روستایی در راستای تامین مایحتاج مردم تلاش و مجاهدت می‌کنید و در واقع مردم ما در بخش‌های مختلف برای مستحکم شدن پایه‌های انقلاب تلاش می‌کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از تلاش‌های مسؤولان شهرستان گفت: ما تلاش داریم به جای حضور مردم در مرکز شهرستان مسؤولان را به روستاها بیاوریم که با دیدن فعالیت‌های روستائیان انرژی بگیریم و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شویم.

نیکزادی‌پناه ابراز داشت: در حال تلاش برای ارتقای دهبکری به بخش و ابارق به دهستان و در آینده نزدیک به مرکز بخش هستیم.

پیگیر بلاعوض شدن وام آبیاری تحت فشار هستم

وی با بیان اینکه آب مایه حیات است و مردم باید بحران آب را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: ما در آینده جنگ آب را خواهیم داشت و برای جدی گرفتن بحران آب باید صرفه‌جویی کنیم و آب را به خوبی استفاده کنیم و همچنین نیاز به اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار است.

نیکزادی‌پناه تصریح کرد: اجرای آبیاری تحت فشار با ۸۵ درصد بلاعوض در دستور کار جهاد کشاورزی است و بنده پیشنهاد ۱۰۰ درصد شدن بلاعوض اعتبارات آبیاری تحت فشار را به وزارت جهاد ارائه کردم.

وی از مطالعه رودخانه‌های تهرود، دهبکری،آدوری و گز بهمن توسط وزارت نیرو  خبر داد و یادآور شد: مطالعه رودخانه تهرود انجام شده و منتظر تامین اعتبار برای سد زیرزمینی هستیم و همچنین مطالعه رودخانه آدوری با ۲ میلیارد تومان به‌زودی انجام خواهد شد.

اختصاص ۶ میلیارد تومان به رفع مشکلات آب شرق کرمان

نماینده مردم شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع مشکل  آب در شرق استان، ۶ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که ۳ میلیارد برای قنوات و ۳ میلیارد برای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در نظر گرفته شده است.

نیکزادی‌پناه خاطرنشان کرد: اداره کل آب منطقه‌ای استان  هیچ اقدامی برای مهار آب‌های سطحی ناشی از بارش‌های  برف و باران در بم انجام نداده که می‌طلبد  از هدررفت  مقدار زیادی آب جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: ما باید از جاده بم -کرمان استفاده اقتصادی داشته باشیم و ایجاد ثروت و درآمد کنیم  و جاده را به مکانی برای رفاه  مردمی که از کشورهای پاکستان و افغانستان و استان‌های مختلف در آن تردد می‌کنند تبدیل کنیم.

پرداخت وام اشتغال با سود هشت درصد به متقاضیان

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای ایجاد هرگونه اشتغال آماده پرداخت وام با سود هشت درصد هستیم و جوانان باید در زمینه دریافت وام و ایجاد اشتغال در بحث پرورش شتر، شترمرغ، کشت قارچ، تولید صنایع دستی و … که به اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کنند، اقدام کنند.

وی خواستار راه‌اندازی بازارچه عرضه صنایع دستی، کالا و محصولات کشاورزی توسط دهیار ابارق در حاشیه جاده بم- کرمان شد و اظهار داشت: طرح احداث صنایع بسته‌بندی پسته توسط دهیار ابارق تهیه شده که از طریق جهاد کشاورزی پیگیری این موضوع هستیم./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1523

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.