افزونه جلالی را نصب کنید. Wednesday, 24 April , 2024
فرماندار بم عنوان کرد :

اختصاص ۱۰ درصد ورود سالانه گردشگر در سند توسعه کشور به بم

  • کد خبر : 1653
  • 30 آبان 1396 - 10:20
اختصاص ۱۰ درصد ورود سالانه گردشگر در سند توسعه کشور به بم

فرماندار بم گفت: ۱۰ درصد ورود سالانه گردشگر در سند توسعه کشور متعلق به شهرستان بم است که در سال ۲ میلیون نفر معادل روزی ۶ هزار نفر از ارگ قدیم بم بازدید کنند.

رضا اشک عصر امروز در جلسه شورای کارکنان فرمانداری بم با اشاره به برنامه سند توسعه ششم شهرستان اظهار داشت: در جمهوری اسلامی ایران برای اینکه امور داخلی کشور با برنامه پیش برود، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله تا سال ۱۴۰۴ تعریف و ابلاغ شده است.

فرماندار بم با بیان اینکه در این طرح سه دوره کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دراز مدت وجود دارد، بیان کرد: این برنامه در طول چهار برنامه پنج ساله باید انجام شود که در آن توسعه راهکارهای پنج ساله برای امور اجرایی کشور از جمله امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دیده شده است.

اشک با تاکید بر اینکه شهرستان بم نیز قطعا بر اساس رشد اقتصادی کرمان و کشور باید حرکت کند، عنوان کرد: رشد اشتغال در کشور باید به زیر ۱۰ درصد برسد و به این لحاظ برنامه، میزان اشتغالزایی در بم باید در سال ۹۶ حدود ۳ هزار نفر باشد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های ما باید بر اساس میزان اشتغالی که تعهد کردند در شهرستان اشتغال ایجاد کنند، افزود: اشتغال نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و  آمار اشتغال در بم به آماری که استان اعلام کرده که باید اشتغالزایی ایجاد کند، نزدیک است.

اشک اظهار کرد: در سال ۹۰ درصد رشد بیکاری ما ۲۸ درصد بوده است که در آمارگیری سال ۹۵ بر مبنای خود اظهاری مردم ۱۰.۴ درصد بوده و از استان یک درصد هم پایین‌تر هستیم و ما هنوز ۲.۴ درصد بیکار داریم که عمده آنها فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند.

وی افزود: اقتصاد اول شهرستان بم کشاورزی، دوم صنعت و سوم گردشگری و خدمات و اخیراً نیز معدن به آن اضافه شده است چراکه ما معادن زیادی را در شهرستان بم داریم و به‌زودی کارخانه شمش روی با اشتغالزایی خوبی ایجاد می‌شود و پهنه معدنی غنی داریم.

فرماندار بم با اشاره به اینکه اخیرا در کارخانه‌های خودرو‌سازی سالن رنگ با ربات کار می‌کنند که جایگزین کارگران شده است و اشتغالزایی را پایین می‌آورد، افزود: امکانات خوبی در کشاورزی داریم و پایه ما محصول خرما است.

اشک با بیان اینکه کشت‌های نوین مانند گل‌محمدی، زرشک و زعفران که قیمت خوبی در بازار دارند و کشت‌های متراکم را  باید ترویج دهیم، خاطرنشان کرد: انرژی خورشید، باد و هوا تنها مزیت شهرستان بم است.

وی اظهار کرد: ۱۰ درصد ورود سالانه گردشگر در بخش گردشگری و سند توسعه کشور متعلق به شهرستان بم است که در سال ۲ میلیون نفر معادل روزی ۶ هزار نفر از ارگ قدیم بم بازدید کنند.

فرماندار بم با تاکید بر استفاده از ثبت جهانی قنوات و منظر شهری بم و آب و هوای کوهستانی در راستای جذب توریست عنوان کرد: موزه شهرستان بم در دست اقدام است و انجمن راهنمای گردشگری تشکیل شده و ما شهری توریستی هستیم و باید فرهنگ جذب توریست را گسترش دهیم./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1653

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.