افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

اختصاص اعتبار لازم برای احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی درمانی بم

  • کد خبر : 4533
  • 09 شهریور 1398 - 12:36
اختصاص اعتبار لازم برای احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی درمانی بم

با اختصاص اعتبار لازم برای احداث بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی درمانی بم عملیاتی عمرانی با سرعت آغاز شده و این بیمارستان تا دو سال آینده ساخته می شود.

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ، رییس دانشگاه علوم پزشکی در نشست با مدیریت امور شعب و کارکنان بانک رفاه استان در خصوص شاخص های بهداشت و درمان منطقه شرق استان کرمان گفت: رشد شاخص ها در پزشکی ، درمانی و همچنین بهداشت و پیشگیری ها، از انقلاب تاکنون در کشور ما پیشرفت چشمگیری داشته به طوری که مرگ و میر مادران را در حد کشورهای پیشرفته دنیا کنترل کردیم و از هر صدهزار نفر نوزاد زنده یک نفر مادر به علت عدم رسیدگی دچار مرگ و میر می شود که این شاخص در کشور ما جز شاخص های خوب و پیشرفته است و علت های مرگی هم که اتفاق افتاده مربوط به رسیدگی نبوده و دسترسی نامناسب به مراکز درمانی و تصادفات علت آن بوده است.

وی افزود: قبل انقلاب ۶۵ درصد نیروی تخصصی در پایتخت بود و فقط ۳۵ در صد نیروها در مابقی مناطق کشور خدمات رسانی می کردند اما امروز در حدود ۴۰ هزار نیروی تخصصی داریم که بهص ورت عادلانه در کشور تقسیم شده اند و خدمات رسانی می کنند و بیماری هایی که در گذشته شایع بوده مانند سرخک، فلج اطفال امروزه ریشه کن شدند و در منطقه تحت نظارت دانشگاه بم بیماری مالاریا در گذشته زیاد شایع بود اما حال اثری از آن نیست و بیماری های انگلی نظیر سالک که مدتی در منطقه همه گیر شده بود تحت نظارت کامل قرار دارد و امروز با بیماری هایی نظیر چاقی و فشار خون بالا بایستی مبارزه کنیم.

دکتر عباس زاده گفت: با مشارکت بانک رفاه طرح توسعه اورژانس یمارستان پاستور و راه اندازی بخش آنژیوگرافی را شروع کردیم اما با توجه به جمعیت منطقه و مسیر ترانزیت، بیمارستان پاستور که ۹۶ تختخوابی بوده و برحسب نیاز بخش هایی به آن افزوده شده و به ۴۰۰ تختخواب رسیده به تنهایی جوابگوی حجم بالای مراجعه کننده نیست و همچنین ساخت بیمارستان دیگر که نیاز منطقه است در ستور کار قرار گرفت که با توجه هزینه های بالا راه اندازی بیمارستان دانشگاه های علوم پزشکی با چالش هایی مواجه شدند و امکانات درمانی بایستی به صورت عادلانه در کشور تقسیم شود و مردم این منطقه که مصیبت غم بار زلزله را هم تجربه کردند شایسته بهرین ها هستند و تا کنون زمان زیادی را به لحاظ داشتن امکانات بیشتر از دست داده ایم .

رییس دانشگاه علوم پزشکی بم گفت: ما قبل از زلزله دو بیمارستان امام خمینی و افلاطونیان، زایشگاه مهدیه و همچنین بیمارستان پاستور را درحال ساخت داشتیم اما متاسفانه با تخریب بیمارستان امام خمینی و زایشگاه مهدیه فقط بیمارستان پاستور تکمیل شد و به لحاظ امکانات درمانی فضاهایی کمتر از قبل زلزله در اختیار داریم.

وی گفت: از زمان انتصاب به عنوان رییس دانشگاه با دستور وزیر بهداشت پیگیر ساخت و تکمیل بیمارستان ۲۰۲تختخوابی که نیاز مهم منطقه است شدم که با همکاری همکارنم و مشارکت بانک رفاه این امر در حال محقق شدن است و کافی نبودن بودجه ملی دلیلی برای توقف پروژه نبود و همچنین میتواند الگویی برای کشور باشد و امیدواریم که کارهای بزرگتری با مشارکت بانک رفاه انجام دهیم و جا دارد از همه کسانی که در این امر همکاری کردند تقدیر و تشکر کنیم.

دکتر علی نژاد معاون توسعه دانشگاه ضمن تبریک هفته دولت را به همه دولتمردان، فرا رسیدن ایام محرم و ماه عزای سرور و سالار شهیدان را تسلیت عرض کرد و افزود: مردم این منطقه با دلی سرشار از عشق به امام حسین(ع) به صورت ویژه برای سرور و سالار شهیدان عزاداری می کنند و هیچ حرکت نمادین وجود ندارد و لطف خدا و همچنین شهدای کربلا باعث شده که با نیت خیر و خدمت به مردم با مشارکت بانک رفاه بیمارستان ۲۰۲تختخوابی در منطقه را در حال ساخت داشته باشیم که جا دارد از همکارانم در دانشگاه و مهندس موسوی مدیریت امور شعب بانک رفاه تقدیر و تشکر کنم و همچنین دکتر عباس زاده که با عشق خدمت به مردم منطقه به بم آمد از زمان تصدی ریاست دانشگاه، دغدغه ساخت و تکمیل بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی را دارد بیمارستانی که تا سال ۹۷ در وضعیت کاملاً تعطیل از سازمان مجری وزارت راه و شهرسازی به شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مرکز بهداشتی و درمانی کشور انتقال یافته و در سال ۹۸ و با مشارکت بانک رفاه پیشرفت چشمگیری دارد.

دکتر علی نژاد افزود: تفاهم نامه با بانک رفاه به صورت جامع و قانونی و یک شریک مطمئن برای دانشگاه علوم پزشکی در منطقه است که در اوضاع بد اقتصادی با کمک هم توانسته ایم عملیات ساخت بیمارستان را داشته باشیم و این پروژه از مهم ترین پروژه های اقتصاد مقاومتی استان به شمار می رود.

در ادامه مهندس موسوی مدیر امور شعب بانک رفاه استان گفت: پروژه بیمارستان ۲۰۲تختخوابی بم یکی از سنگین ترین پروژه ها بود که فرایند طولانی و سخت داشتیم و همت و پشتکار رییس دانشگاه بم و همکارن شون باعث پیگیری همه جانبه بانک رفاه استان در مشارکت این پروژه شد که به نتیجه برسیم و بانک رفاه در بخش سلامت و درمان در بم مشارکت و سهمی داشته باشد و امیدواریم روزی فرا رسد که شاهد افتتاح این بیمارستان باشیم.

در پایان این نشست که در دفتر حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد مدیر امورشعب بانک رفاه استان به همراه رییس دانشگاه علوم پزشکی و معاون توسعه دانشگاه از پروژه بیمارستان ۲۰۲تختخوابی در حال ساخت بازدید کردند.

به گزارش طلوع ارگ، پس از چندین سال توقف عملیات اجرایی بیمارستان آموزشی بم به دلیل کمبود اعتبار تخصیصی با پیگیری های صورت گرفته و همچنین تامین منابع مالی در قالب اعتبارات ملی و تسهیلات بانک رفاه، علیرغم محدودیت های مالی امسال برای دستگاه های اجرایی، عملیات اجرایی پروژه بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم اخیرا با سرعت قابل قبول از سر گرفته شده و با تمام‌ ظرفیت فنی پیمانکار در حال اجراست.

این بیمارستان که قرار است جایگزین بیمارستان امام خمینی (ره) بشود که در زلزله سال ۸۲ تخریب شد.

بیمارستان جدید در مجاورت پردیس دانشگاه علوم پزشکی در اتوبان خلیج فارس (ورودی سمت کرمان) در ۲۳ هزار متر مربع و سه طبقه احداث می گردد. برآورد اولیه احداث این بیمارستان ۱۲۰ میلیارد تومان می باشد.

بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی آموزشی و درمانی، شامل بخش های تخصصی و فوق تخصصی از قبیل بخش های جراحی قلب، درمان سرطان و پیوند می باشد که ساختمان آن تا دو سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4533

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.