افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 26 April , 2024
معاون فرماندار بم عنوان کرد:

آمادگی کامل بم برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور

  • کد خبر : 1620
  • 22 آبان 1396 - 15:56
آمادگی کامل بم برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار بم گفت: شهرستان بم برای هر نوع کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور آمادگی کامل دارد.

عباس زورونی صبح امروز در کارگروه کشاورزی شهرستان با تسلیت جان‌باختن هم‌وطنان زلزله غرب کشور اظهار داشت: این شهرستان برای هر نوع همکاری و کمک به زلزله‌زدگان آمادگی کامل دارد، همان‌طور که در زمان زلزله ۱۴ سال پیش مردم غرب کشور به این شهرستان کمک کردند و ما وظیفه خود می‌دانیم، احساس همدردی کنیم.

وی با اشاره به اینکه زلزله غرب کشور یادآور روزهای تلخ سال ۸۲ بم است که می‌طلبد به کمک آنان بشتابیم، بیان داشت: در ساعت‌های اولیه امروز  جمعیت هلال احمر و هیأت اتومبیلرانی آفرود شهرستان بم آمادگی خود را در این زمینه به فرمانداری اعلام کردند.

زورونی با تأکید بر اینکه کشاورزان شرق استان باید از تک‌محصولی خارج شوند و به سمت و سوی احداث گلخانه پیش بروند تا از این وضعیت نجات پیدا کنیم، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت سد نساء بم  و ذخیره آب فراوان برنامه‌ریزی شود که کشاورزان به کشت‌های دیگر روی بیاورند.

معاون سیاسی‌اجتماعی فرماندار بم افزود: در  زمان‌های گذشته در این شهرستان کشت گندم رواج داشته و گندم شرق استان کرمان از این منطقه تأمین می‌شده است، اما در سال‌های اخیر این کشت کاهش داشته است که باید برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم، دوباره کشت گندم را احیا کنیم.

وی با بیان اینکه از اویل امسال  ۲۰ هزار تن خرما به ۱۵ کشور دنیا صادر شده است، ابراز داشت: محصول خرمای شهرستان بم به کشورهای امارات، نروژ، آلمان، سوئد، انگلستان، اندونزی، هندوستان، روسیه، چین و دیگر کشورهای اروپایی و آسیایی صادر شده است.

زورونی با اشاره به اینکه تسهیلات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی به پنج طرح کشاورزی توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است، عنوان کرد: با ابراز تأسف باغداران تاجر شدند و باید سردخانه‌ها را درجه‌بندی کنیم و تسهیلات خوبی به بسته‌بندی داده می‌شود.

در ادامه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بم در این جلسه اظهار داشت: در منطقه به اندازه کافی سردخانه داریم و بیش از این نیازی نیست در زمینه آبیاری تحت فشار و احداث گلخانه از نظر منابع بانکی محدودیت نداریم و امیدواریم که با تک رقمی کردن سود بانکی جهش خوبی در احداث گلخانه داشته باشیم.

عباس سعیدی با بیان اینکه می‌‌توان از زعفران به عنوان کشت جایگزین که نیاز به آب کم دارد، استفاده کنیم که درآمد خوبی دارد، خاطرنشان کرد: با ابراز تأسف با توجه به شیوع سوسک سرخرطومی حنایی خرما در منطقه جنوب استان کرمان لازم است از ورود پاجوش خرما از مناطق جنوبی و سیستان بلوچستان جداً خوداری شود./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1620

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.