افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
استاندار کرمان:

آماده افزایش همکاری اقتصادی کرمان و استرالیا هستیم

  • کد خبر : 1082
  • 13 شهریور 1396 - 11:36
آماده افزایش همکاری اقتصادی کرمان و استرالیا هستیم

استاندار کرمان گفت: آمادگی داریم چنانچه استرالیا مایل باشد همکاری اقتصادی را با یکدیگر افزایش دهیم و نمایشگاه مشترک را در دو کشور برگزار کنیم.

علیرضا رزم‌حسینی یکشنبه شب در نشستی با آیان بیگز سفیر استرالیا در ایران با بیان اینکه کشور استرالیا در سال ۹۱، تعداد  ۷۰۰ نفر از استان کرمان را پذیرش کرده است، اظهار داشت: کشور ما به ویژه استان کرمان طی ۳۸ سال گذشته، بیشترین مهاجرت افغان‌ها را داشته است و با وجود پرداخت هزینه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و … اما کشور ما رفتاری بشردوستانه با این مهاجران داشته است.

استاندار کرمان ادامه داد: کشور ما به دلیل مهاجرت گسترده افغان‌ها علاوه بر هزینه‌های مختلف در بخش سلامت، امنیت و آموزش، هزینه‌های زیادی را در بخش فرهنگ داده است.

وی بیان کرد: شما در کشور خود در مورد پذیرش مهاجران کشورهای مختلف، سخت‌گیری انجام می‌دهید اما ما هم‌اکنون ۳۰۰ هزار افغانستانی در کرمان داریم و  ۳۰ هزار دانش‌آموز افغانستانی در مدارس ایران درس می‌خوانند و سرانه یک‌هزار و ۲۰۰ کلاس درس را اشباع می‌کنند و از فرصت‌های آموزشی مختلف بهره می‌برند.

رزم‌حسینی گفت: در کنار همه این امکاناتی که مهاجران افغان استفاده می‌کنند، فرصت‌های شغلی مختلفی که یک ایرانی می‌تواند استفاده کند را  به‌‌دست می‌آورند و با توجه به وضعیت بیکاری جوانان ما این هم هزینه دیگری است که ما می‌پردازیم. همه اینها در حالی است که افاغنه در شرایط امنیتی خوبی زندگی می‌کنند و آنها در قبال هزینه‌های مختلفی که ایجاد می‌کنند هزینه‌های ناچیزی را می پردازند.

استاندار کرمان گفت: این استان ظرفیت اقتصادی خوبی در حوزه معادن دارد و استرالیا هم کشور معدن‌خیزی است و ما می‌توانیم همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشیم، ۳  میلیارد دلار پروژه‌های صنعتی و آبی بعد از برجام در کشور منعقد شد، آلمان، چین و اتریش کمک و همکاری‌های خوبی با ما داشته‌اند و آمادگی داریم چنانچه استرالیا مایل باشد همکاری اقتصادی را با یکدیگر افزایش دهیم و نمایشگاه مشترک را در دو کشور برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: ما مایل هستیم این گروه جلسه‌ای با اتاق بازرگانی کرمان داشته باشند تا زمینه‌های مختلف همکاری دو کشور شناسایی شود./فارس

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=1082

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.