افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

آلودگی هوای کرمان به وضعیت بسیار خطرناک رسید

  • کد خبر : 2606
  • 02 خرداد 1397 - 12:40
آلودگی هوای کرمان به وضعیت بسیار خطرناک رسید

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: آلودگی هوای کرمان بر اساس شاخص pm2.5 میکرون، به مرز ۲۵۹ رسید و این شاخص به معنی بسیار خطرناک برای تمامی افراد جامعه است. رضا جزینی زاده افزود: بدلیل فرسودگی برخی از دستگاه های پایش آلودگی هوا در […]

به گزارش پایگاه خبری طلوع ارگ به نقل از ایرنا، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: آلودگی هوای کرمان بر اساس شاخص pm2.5 میکرون، به مرز ۲۵۹ رسید و این شاخص به معنی بسیار خطرناک برای تمامی افراد جامعه است.

رضا جزینی زاده افزود: بدلیل فرسودگی برخی از دستگاه های پایش آلودگی هوا در استان کرمان، شاخص های ۱۰ میکرون را نمی توان بصورت دقیق اندازه گیری کرد که در صورت اندازه گیری این ذرات، مقدار گرد و غبار موجود در هوا بیش از مقدار گزارش شده است.
وی ادامه داد: درشتی ذرات معلق در هوای کرمان از این شاخص نیز فراتر رفته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: شاخص آلایندگی ناشی از ذرات معلق در هوا بین صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۰ تا ۲۰۰ هوای ناسالم برای تمام افراد و از ۲۰۰ به بالا خطرناک برای تمامی افراد جامعه است.
وی افزود: شاخص آلایندگی هوا از ساعات اولیه امروز صبح با عدد ۷۴ آغاز شده و در ساعت ۹ صبح امروز به ۲۴۰ رسیده است.
جزینی زاده عنوان کرد: گرد و غبار امروز نشات گرفته از خشکسالی، تغییر اقلیم، اعمال نشدن مدیریت صحیح منابع آبی و تخریب های زیست محیطی است.
وی با بیان اینکه گرد و غبار امروز شهر کرمان از غرب به سمت مناطق مرکزی آمده است گفت: اگر مدیریت صحیح منابع آبی و مراقبت از پوشش منابع طبیعی به درستی اعمال شود از انرژی سیستم ناپایداری جوی می کاهد و اثرات مخرب زیست محیطی آن کمتر خواهد بود.
گرد و غبار از ساعات اولیه صبح امروز آسمان شهر کرمان و رفسنجان را پوشانده و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی تا عصر امروز (چهارشنبه) ادامه دارد.
ذرات معلق هوا (PM) اصطلاحی است که برای توصیف ذرات جامد و مایع پراکنده شده در هوا استفاده می شود.
ذرات معلق هم از نظر جنس و هم از نظر سایز بسیار متنوع است ولی با توجه به اندازه آنها به سه نوع ذرات درشت (coarse particles) یا PM10 ذرات ریز (fine particles) یا PM2.5 و ذرات بسیار ریز (ultra fine particles) یا PM0.1 تقسیم می شود.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=2606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.