افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
محمد بنی اسدی شهردار جدید بروات:

آبادانی و توسعه خدمات شهری با همراهی مردم بروات با شهرداری

  • کد خبر : 9986
  • 15 بهمن 1400 - 17:30
آبادانی و توسعه خدمات شهری با همراهی مردم بروات با شهرداری

طلوع بم -ناهید ذاکری| آیین تکریم از خدمات مسعود فاطمی مقدم و معارفه محمد بنی اسدی شهردار بروات باحضورفرماندار،امام جمعه شهر بم و بروات، مسئولین و مدعوین در محل مسجد جامع بروات برگزار شد. هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم در این مراسم گفت:اگر همه ثروت عالم را داشته باشیم اما ندانیم از این ثروت در چه جایگاهی استفاده کنیم نه تنها کار پیش نخواهد رفت بلکه با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. اگر مدیرِ شایسته‌ای در جایگاه قرار بگیرد و کار را بلد باشد قطعاً نشانه های پیشرفت کار را خواهیم دید.

طلوع بم -ناهید ذاکری| آیین تکریم از خدمات مسعود فاطمی مقدم و معارفه محمد بنی اسدی شهردار بروات باحضورفرماندار،امام جمعه شهر بم و بروات، مسئولین و مدعوین در محل مسجد جامع بروات برگزار شد. هادی شهسوارپور فرماندار شهرستان بم در این مراسم گفت:اگر همه ثروت عالم را داشته باشیم اما ندانیم از این ثروت در چه جایگاهی استفاده کنیم نه تنها کار پیش نخواهد رفت بلکه با مشکلات بیشتری مواجه خواهیم شد. اگر مدیرِ شایسته‌ای در جایگاه قرار بگیرد و کار را بلد باشد قطعاً نشانه های پیشرفت کار را خواهیم دید.مطمئناً همه ما واقف هستیم که مهمترین جایگاه و قلب تپنده هر سیستم مدیر آن جایگاه است از طرفی حضور شما مردم عزیز سبب انجام وظایف این مدیران بوده و هست. مهندس فاطمی مقدم یکی از مدیران شایسته شهر بروات و شهرداری بود و در مدتِ خدمت به مردم در این سِمت و جایگاه اقدامات ارزنده و شایسته ای انجام دادند. همیشه قدردانِ زحماتِ ایشان هستیم .
مهندس فاطمی مقدم و مهندس بنی اسدی هر دو در سمت خود مدیران شایسته بوده و هستند. قطعاً هر دو نفرِ آنها سرمایه‌های انسانی ما هستند و حفظ آنها برای ما اهمیت دارد. اقدام مناسب شورای شهرِ بروات در خصوص انتخاب و معرفی مهندس بنی اسدی برای سِمت «شهرداربروات »بسیار شایسته بود قطعاً شاهد اتفاقات بهتری برای مردم،شهر بروات، رشد و رونق شهر خواهیم بود.
خدمات شهری در معرض دید مردم است و مردم در این زمینه قضاوت می‌کنند. بنابراین مدیری که در این جایگاه قرار می‌گیرد باید بتواند از منابع در جای خودش استفاده کند. مسئولین بروات همیشه حامی و پشتیبان مدیران هستند باید تلاش خود را برای رونق و رشد شهر بروات انجام دهیم.ما هم در کنار شما هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا اقدامات مورد نیاز شهر که باعث پیشرفت و توسعه شهر بروات خواهند شد را به سرانجام برسانیم. باید از همه ظرفیت‌ها در کنار تعامل خوبی که وجود دارد استفاده کرد تا بتوانیم در راستای رضایت‌مندی شهروندان قدم برداریم.
حجت‌الاسلام دهقان امام جمعه شهر بروات نیز در این مراسم گفت: هر شخصیتِ حقوقی در جامعه اسلامی یک امانت مقدس است که روزی بر عهده یکی از فرزندان این انقلاب گذاشته می شود و روزی هم باید این مسئولیت را تحویل شخص دیگری بدهد تا توسط شخص دیگری اداره شود. انتخاب شهردار از مسئولیت‌های شورای شهر است و می‌تواند در این جایگاه شخص دیگری با قابلیت‌های دیگری انتخاب و منصوب نماید.
امروز از زحمات شهردار خدوم، پرکار و پرتلاش مهندس فاطمه مقدم قدردانی می‌شود و من شهادت می‌دهم که ایشان در شهر بروات فارغ از مسائلِ حزبی، جناحی، گروهی و منطقه‌ای حقیقتاً دلسوزانه کار کردند، امیدوارم بهترین ها برای شهرمان رقم بخورد.
دکتر ایرانمنش معاون مدیرکل امور شهری و شوراها استان کرمان در این مراسم بیان کرد: با برنامه و تلاش حتماً موفقیت حاصل خواهد شد
در حوزه درآمد و هزینه اگر برنامه وجود نداشته باشد قطعاً عملکردها مورد نقد قرار خواهد گرفت و برنامه هم دستورالعمل ویژه‌ای دارد که در چارچوب آن اگر عمل شود قطعاً موفقیت تضمین می شود .
رئیس شورای شهر بروات ابوالحسن رحیمی در این مراسم گفت: از اعتماد مردم به فرزندان خود تشکر می کنم. شورای شهر بروات شورای مردمی و جوان است و در کنار مردم حضور دارد.مردمِ شهرِ بروات شهرشان را دوست و توقعاتی نیز دارند. مطالبه مردم تبدیل شدن بخشِ بروات به شهرستان می باشد . بروات دارای ظرفیت های چون فرودگاه، یگان پهپادی، یگان اموزشی، نیروی انتظامی،صنایع خودروسازی،قنوات ثبت جهانی شده، کوچه باغ و دیگر زیرساخت‌ها است و ظرفیت شهرستان شدن را دارد .باید دو قنات ثبت جهانی شده را حفظ کنیم .
از ظرفیت این دو قنات و کوچه‌ باغ ها (به طول ۵ کیلومتر از فرودگاه تا جوار قنات) می‌توان در زمینه گردشگری بهره برد. مسائل مربوط در زمینه عمرانی فرهنگی و به خصوص ورزشی را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم جوان‌ها را به سمت ورزش سوق دهیم. پارک نخل و نارنج در محور جاده بم- بروات توسط کرمان موتور در حال پیگیری است.
گلزار شهدای گمنام نیز ساماندهی می‌شود.
محمد بنی اسدی شهردار بروات در این مراسم عنوان کرد: خدا را شاکر و سپاسگزارم که توفیق خدمت به مردم شریف، نجیب، سخت‌کوش، پرتلاش، خونگرم و صمیمی شهرِ بروات را نصیب من کرد.
شهر بروات با موقعیت مهم و ظرفیت‌های بزرگ و بی نظیر است که می‌تواند نقش اساسی در توسعه شرق استان داشته باشد. بروات زادگاه من، پدر، مادر،اجداد و نیاکان من است و همواره دوست داشتم در موقعیتی قرار بگیرم تا خدمتگزار شهرم باشم و امروز به لطف و عنایت همشهریان عزیزم و نمایندگان محترم اعضای شورای شهر (دوره ۶ ) این افتخار نصیب من شده است که از اعتماد همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم با لطف خدا و مشارکت همهٔ شهروندان عزیز و حمایت مسئولین شهرستان دوره ای متفاوت را در شهر بروات تجربه کنیم .
آنچه لازمه پیشرفت و جهش است قطعاً همدلی، اتحاد و همراهی فارغ از هرگونه گروه بندی و دسته بندی مختلف و جدایی و نفاق است. اگر همه با هم دست به دست هم کارها را پیش ببریم و مشارکت داشته باشیم و مردم پای کار بیایند می‌توانیم اتفاقات بزرگی را در شهر رقم بزنیم تجربه نشان داده است هر کجا که مردم به میدان آمدند اتفاقات و کارهایی که شاید دور از ذهن بوده به راحتی امکان‌پذیر شده و ما در بم این امر مهم را تجربه کردیم و با حضور و مشارکت مردم نهضت بزرگ آسفالت در بم شروع شد و در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از کوچه ها و معابر بم آسفالت شد.
یقین دارم با مشارکتِ مردم خوب بروات بحث آسفالت که یکی از دغدغه‌های اصلی مردم هست با سرعت خوبی پیش خواهد رفت .
در حوزه عمرانی علی‌رغم زحمات زیادی که توسط شهرداران قبلی کشیده شده است اما هنوز حجم زیادی از کار باقی مانده که امیدواریم با یاری خداوند بتوانیم مسائل و مشکلات عمرانی شهر را یک به یک از نبود و کمبود مبلمان شهری تا پیاده رو سازی ها، حصارکشی زمینها و باغات، اصلاح و ساماندهی جوی‌ها و مسیرهای آب کشاورزی که از اهمیت بالایی در این خطه باغشهر کشورمان برخوردارند، همچنین تکمیل و تجهیز پارک‌های محله‌ای، روشنایی پارک ها، معابر عمومی و بسیاری از امورات دیگر که قطعاً با مشارکت مردم شدنی است و با اولویت بندی که در مجموعه شهرداری و شورای شهر صورت خواهد گرفت مرتفع خواهد شد. وجود ظرفیت‌های گردشگری در منطقه و شهر بروات از جمله قنوات ثبت ملی و کوچه باغ های منحصر به فرد و باغاتی که با موقعیت های خاص و ویژه قابلیت تبدیل به تفرجگاه‌ها، باغ رستوران ها و خانه های بوم گردی را دارند می توانند سبب تحول بزرگ در شرق استان باشند.
امروز در بحث گردشگری با آنچه که باید باشیم فاصله داریم و برای محقق شدن این ظرفیت نیاز هست سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران پای کار بیایند. قطعاً اولین سرمایه گذاران باید باغدارانِ برواتی باشند و با همکاری مجموعهٔ شهرداری در بحث گردشگری شرایط خوبی برای باغاتی که در مسیر اصلی و مسیر قنات ثبت جهانی هستند رقم بزنیم .
زیباسازی شهر به ویژه در مسیرهای اصلی در اولویت کاری قرار خواهند گرفت. زیباسازی می‌تواند در قالب پروژه های عمرانی، اصلاح فضای سبز موجود و ساماندهی مشاغل بسته
به توانِ شهرداری و مشارکت بخش خصوصی این امر مهم آغاز خواهد شد.
در حوزه خدمات شهری در خصوص نظافت کوچه ها و معابر قطعاً ارتقاء خدمات را خواهیم داشت تا با برنامه‌ریزی دقیق‌تر و ایجاد نظم بیشتر شاهد رضایتمندی بیشتر در بین مردم باشیم.
در حوزه فرهنگی اجتماعی با برنامه پیش خواهیم رفت تا با تعامل بیشتری که بین شهرداری و سایر ادارات مرتبط ایجاد خواهد شد شاهد انجام بهتر فعالیت های فرهنگی اجتماعی و برگزاری مراسمات مذهبی باشیم .
در حوزه شهرسازی و املاک یکی از دغدغه‌های اصلی شهرداری ها عبور از خدمات سنتی و انجام خدمات نوین است که این امر را آغاز خواهیم کرد علی الخصوص در محاسبات عوارض شهرسازی از جمله صدور پروانه ها، پایان کار ها و سایر اقداماتی که در این حوزه انجام می‌شود با شفافیت و با استفاده ازنرم افزارهای مرتبط خدمات بهتری برای مردم ایجاد تا شاهد کمترین خطاها باشیم.
اصلاح فرآیندهای کاری در جهت تسهیل ارائه خدمات به مردم و تسریع در ارائه خدمات به مردم به ویژه در حوزه مالی و اداری در اولویت قرار خواهد گرفت چون اعتقاد دارم اگر به دنبال موفقیت در حوزه‌هایی چون عمران شهری، فضای سبز و خدمات شهری هستیم لازمه آن اصلاحات درون بخشی و بخش‌های داخلی شهرداری است که این مهم را قطعاً با ایجاد نظم و آراستگی اداری و انضباط مالی و ساماندهی منابع انسانی و فیزیکی و همینطور کد های درآمدی شهرداری محقق خواهیم ساخت.
تجربه موفق من در شهر بم این بود که با دعوت از نخبگان و صاحبنظران در قالب کارگروه مشاورینِ جوان توانستیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.
اینجا هم از بزرگان و فرهیختگان دعوت می‌کنیم به کمک ما بیایند تا با کمک همدیگر شاهد پیشرفت شهر و منطقه باشیم. من هم در کنار سایر مسئولین محترم پیگیر دیگر برنامه‌های همشهریان از جمله ارتقاء بخش بزرگِ بروات به شهرستان خواهم بود و تمامی توان و تلاش خودم را در این زمینه به کار خواهم گرفت. یکی از وظایف اصلی من و همکارانم در مجموعه شهرداری فراهم آوردن این ارتقاء است که برآنیم تا با لطف خدا و تلاش مضاعف این امر مهم را به زودی میسر کنیم ، امیدوارم بتوانم جواب گوی ابراز لطف همه شما باشم.
از نماینده محترم شرق استان هم تشکر می کنم که حمایت خود را اعلام کردند. امیدوارم با حمایت مسئولین و مشارکت مردم دورانِ خوبی را در شهر بروات با هم داشته باشیم .
در پایان مراسم حکم محمد بنی اسدی قرائت و به سِمت شهردار بروات منصوب شدند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=9986

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.