افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 18 April , 2024
حکیم عشق

آئین نکوداشت دکتر عباس اسماعیلی با شکوه هرچه تمامتر در سالن ارشاد شهرستان بم برگزار شد.

  • کد خبر : 3540
  • 16 دی 1397 - 17:36
آئین نکوداشت دکتر عباس اسماعیلی با شکوه هرچه تمامتر در سالن ارشاد شهرستان بم برگزار شد.

طلوع ارگ – مونا موسی‌نژاد: آئین نکوداشت دکتر عباس اسماعیلی با شکوه هرچه تمامتر در سالن ارشاد شهرستان بم برگزار شد. بر اساس این گزارش، آئین نکوداشت شاعر فرهیخته استاد دکتر عباس اسماعیلی و رونمایی از آثار این فرهیخته بزرگ با حضور حجت الاسلام دانشی امام جمعه، هادی شهسوارپور فرماندار، اعضای شورای شهر بم، بهزاد […]

طلوع ارگ – مونا موسی‌نژاد: آئین نکوداشت دکتر عباس اسماعیلی با شکوه هرچه تمامتر در سالن ارشاد شهرستان بم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، آئین نکوداشت شاعر فرهیخته استاد دکتر عباس اسماعیلی و رونمایی از آثار این فرهیخته بزرگ با حضور حجت الاسلام دانشی امام جمعه، هادی شهسوارپور فرماندار، اعضای شورای شهر بم، بهزاد فراهانی پیشکسوت عرصه بازیگری و تئاتر، استاد محمدعلی گلاب‌زاده مورخ و دکتر سیامک زندرضوی استاد دانشگاه باهنر و فعال اجتماعی در زمان زلزله و استاد داوود یوسف‌زاده و جمعی از پیشکسوتان فرهنگ و ادب و مردم شهرستان بم در تاریخ ۱۵ دی سال جاری برگزار شد.

این نکوداشت به پاس سالها خدمات ارزنده، مدیریتی مدبرانه و خدمات ارزشمند این استاد فرهیخته از سوی موسسه داوودیه برگزار گردید.

در این مراسم استاد یوسف زاده رئیس مؤسسه فرهنگی هنری داوودیه با بیان اینکه این فرهیخته در خلوت شب هایش برای تمامی مردمانی که در زمان زلزله رفتند و نرفته اند شعر می سرود افزود: وی عاشق و دلسوز مردم بم در طول سالها خدمت و صادقانه سعی در خدمت رسانی داشت.
ویژگی ارزشمند دیگر ایشان که همگان برآن صحه گذارده بودند این بود که به آنچه می‌گفت معتقد و نمونه بارز صداقت و پایبندی به اصول و ارزشهای اخلاقی بود.
وی افزود: دکتر اسماعیلی در زمان زلزله مهربانی و شجاعت را برای مردم آسیب دیده به نمایش گذاشت.
نمایشی که تاکنون از به تصویر کشیدنش متحیر هستیم.

حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم نیز با اشاره به اینکه احترام به بزرگان و قدردانی از خدمات افرادی که به شما خدمت کردند در دین اسلام از اهمیت زیادی برخوردار بوده است؛ تصریح کرد: چنانچه بخواهیم قدردان خالق یکتایمان باشیم نخست باید قدردان افرادی که برای ما خدمتگزاری کردند باشیم.
دکتر اسماعیلی بیش از نیم قرن به مردمان شهرستان دارالصابرین بم خدمت صادقانه داشت و اکنون وظیفه ما است که به عنوان پیشکسوت از سالها خدمت مردمی وی به بهترین شکل قدر دانی کنیم.
وی گفت: باید در راستای برگزاری بزرگداشت برای بزرگان و مفاخر استان و شهرستان‌ها تلاش ویژه‌ای شود چرا که مهم ترین الگوپذیری جوانان بشمار می‌آید.

در ادامه این جلسه شهسوارپور فرماندار بم بیان کرد: من بارها تمایل داشتم با ایشان دیداری داشته باشم که متاسفانه این اتفاق رخ نداد و اکنون بسیار خرسندم تا با چنین انسان متواضع ،فروتن و فرهیخته آشنا شدم.
وی گفت:شهرستان بم با دارا بودن نخبگان بسیار در رشته‌های گوناگون از جمله علمی و ادبی مایه مباهات استان کرمان به شمار می‌آید.
وی احترام به پیشکسوتان را از اولویت‌های فرمانداری عنوان کرد و یادآور شد: دکتر اسماعیلی یکی از پزشکان، اساتید و فرهنگیانی بوده که همواره پشتیبان مردم شهرستان بم محسوب می‌شوند.
وی نه تنها در بخش مدیریت اجتماعی خدمت داشته بلکه در بخش های نویسندگی و شاعری نیز فرهیخته بوده است.
بر اساس این گزارش هرچند نیکزادی‌پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در این جلسه حضور نداشت اما این قول را به حاضرین در این مراسم داد تا در نخستین جلسه شورای شهر طرح نام گذاری یکی از بهترین خیابان های شهرستان بم به عنوان دکتر اسماعیلی به عنوان چهره ماندگار مورد بررسی قرار گیرد.

 

بر اساس این گزارش بهزاد فراهانی پیشکسوت تئاتر و بازیگری که به عنوان میهمان ویژه در لحظات آخر خود را به این مراسم رساند و شور و اشتیاق بیشتری را حاضران در جلسه منتقل کرد افزود: امشب شب بزرگی است. شب یک مرد آسمانی است که مردم او را منتخب و لایق قدردانی دانستند.
گاه در میهن ما شخصیتهای رشد پیدا می‌کند، که بر زندگی مردم تاثیر فراوان دارند و تصور این جهان بدون این فرزانگان تفکر پوچ و بیهوده‌ای است.
وی گفت: این نخبگان در دیگر نقاط کشور هم مانند شهرستان بم وجود ۷دارند و بودن در کنار این بزرگان افتخاری است که امروز نسیب تک تک ما شده است.
فرهیختگانی چون استاد اسماعیلی بهترین احساس انسانی و روانی را برای ما به ارمغان می آورد.
وی با اشاره به این مهم که شهر زیبایی بم که امروز زخمی حوادث شده اکنون سینما ندارد زود باعث تلخکامی ما هنرمندان است که مسؤلین تا کنون هیچ اقدامی نداشته اند.
وی افزود: کسانی که با اختلاس های سه هزار میلیاردی از کشور فرار کردند باید کمک به ساخت این مکان هنری می‌کردند!
استاد محمدعلی گلاب‌زاده مورخ و فعال اجتماعی که خود را از کرمان به این مراس رسانده بود افزود: مراسمی که امشب برگزار شد علاوه بر اینکه تقدیر از زحمات سالها تلاش یک چهره شایسته بم بود به عنوان یک ضرورت فرهنگی، اجتماعی نیز مطرح است.
این نوع مراسمات نمادی از حق شناسی مردم شرق استان کرمان بود.
ارزش گذاری و نگاه حق شناسانه به بزرگان الگویی کتاب برای جوانان و انگیزه مناسبی برای فرهیختگان به شمار می‌آید.
وی ادامه داد: ارزشگذاری به پیشکسوتان در طول سالها کار بزرگانی است که خود آنها نیز نامشان در تاریخ ثبت می‌شود.

دکتر عباس اسماعیلی چهره ماندگار بم:
از تمام عزیزان حاضر در این جلسه قدردانی می‌کنم

عشق می ورزم به بم تا زمانی که زنده هستم. نگاه حق شناسانه شما سنگینی سالها تلاش و کوشش را از دوش من برداشت.
وی گفت: این مراسم تنها برای من نبود بلکه برای خانواده و تمامی کسانیکه بود که سالها تلاش کردند تا رفاه اجتماعی را برای این مردم به همراه آورند.
من نه تنها در زمان زلزله بلکه هر ثانیه از عمر خود را در جهت بهبود زندگی مردمان بم صرف خواهم کرد چرا که با ارزش تر از نگاه مردم و تفکرات صادقانه آنان هیچ چیز نیست.
وی در پایان گفت: از مسئولین بخصوص اعضای شورای شهر تقاضا دارم زمان در گذر است زمان را دریابید برای خدمت رسانی به مردم صبور این شهرستان.
گفتنی است: دکتر عباس اسماعیلی چهره ماندگار بم، رییس شورای شهر در زمان زلزله، رییس بهداری پیش از انقلاب، پزشک خیرخواه و شاعر شیرین سخنی است که در آستانه ۸۳ سالگی همچنان یار و همراه بمی‌هاست.
این مراسم به همت و تلاش موسسه فرهنگی هنری داوودیه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=3540

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.