افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024

شهرداری ها بیمار کارهای عمرانی شده اند

  • کد خبر : 5545
  • 13 بهمن 1398 - 18:40
شهرداری ها بیمار کارهای عمرانی شده اند

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کرمان گفت: در حال حاضر شهرداری ها بیمار کارهای عمرانی شده اند و فکر می کنند هر شهرداری که بتواند کار عمرانی بیشتری انجام دهد موفق تر است در صورتی که توجه به مسائل فرهنگی باید همپای امور عمرانی دیده شود.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از ایرنا، غلامرضانژادخالقی روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه شهردار بم افزود: در روز تودیع، هر شخص  می تواند عملکردش را از طریق نگاه ها بفهمد، اینکه آیا توانسته در جهت رفاه حال مردم گامی بردارد یا خیر؟
وی افزود: همه ما فکر می کنیم شهرداری متلعق به شورا و شهردار است در صورتی که اینگونه نیست و اعضای شورای اداری باید به شهردار و شورا در جهت بهبود مشکلات شهر کمک کنند.

نژاد خالقی بیان کرد: اگر توانستیم کار فرهنگی انجام دهیم کار اقتصادی و عمرانی هم انجام خواهیم داد و متاسفانه در بحث اقتصادی کارهای خوبی انجام نشده است و باید نگاه ویژه ای در این خصوص داشته باشیم .مدیرکل امور شهری استانداری کرمان اظهارداشت: دومقوله مهم در شهرداری دیده نمی شود یکی فرهنگی و دیگری اقتصادی که از امام جمعه به عنوان رئیس شورای فرهنگی می خواهم که کمک کند مسایل فرهنگی شهر بیشتر در شهرداری دیده شود.

وی ادامه داد: در شهرها نیاز به ساخت فرهنگسراها داریم تا فکر و ذهن مردم را برای شهروند خوب بودن آماده کنیم زیرا اگر شهروند خوبی نباشیم شهرداری خوبی نیز نخواهیم داشت.
نژاد خالقی بیان کرد: اگر توانستیم کار فرهنگی انجام دهیم کار اقتصادی و عمرانی هم انجام خواهیم داد و متاسفانه در بحث اقتصادی کارهای خوبی انجام نشده است و باید نگاه ویژه ای در این خصوص داشته باشیم .
مدیر کل امور شهری استانداری کرمان تصریح کرد: شهرداری های بزرگ دنیا به سمت تولید جاذبه رفته اند و متاسفانه ما در بم با وجود سه جاذبه ثبت شده جهانی از آن ها به خوبی استفاده نکرده ایم.
نژادخالقی گفت: شهرداری ها می توانند خارج از محدوده شهری خود هزینه کنند زیرا اگر توانستیم شغل ایجاد کنیم جمعیت شهر افزایش یافته و به نسبت نیز درآمدش بیشتر خواهد شد.

مسئولین باید با کمک مردم در جهت شکوفایی، رشد و توسعه شهر گام بردارند

فرماندار بم در این مراسم اظهار داشت: شهر جهانی بم از جهات مختلف ظرفیت و قابلیت های ویژه ای دارد که مسئولان باید با کمک مردم در جهت شکوفایی، رشد و توسعه شهر گام بردارند.
هادی شهسوارپور افزود: باید قبول کرد که کمبودهای زیادی داریم و نمی‌توانیم در کوتاه‌ترین زمان مشکلات را رفع کنیم اما نیاز است مسئولان طبق یک برنامه‌ریزی مدون نسبت به انجام امورات شهر اقدام کنند.
وی تصریح کرد: شهرداری باید درآمدهای پایداری داشته باشد تا بتواند پروژه‌های عمرانی خود را به مرحله اجرا برساند.
شهسوارپور تصریح کرد: ۲۳ هزار هکتار از اراضی بم‌ و بروات از جمله قنوات بزرگ بروات،ارگ تاریخی بم و بخش عظیمی از کویر ثبت جهانی است و با وجود صنعت خودروسازی در کنار ما باید از این ظرفیتها به خوبی استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=5545

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.