افزونه جلالی را نصب کنید. Tuesday, 19 March , 2024

نتیجه سفر وزیر صنعت به بم چه بود؟

  • کد خبر : 4604
  • 04 مهر 1398 - 17:16
نتیجه سفر وزیر صنعت به بم چه بود؟

طلوع ارگ: روز چهارشنبه چهارم مهر؛ رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه تعدادی از معاونان و مشاورانش و همچنین رییس سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل ایرانخودرو به منطور بازدید و بررسی مشکلات کارخانه‌های خودروسازی واقع در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید به بم سفر کرد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از هفته‌نامه طلوع بم؛ سفر آقای رحمانی از این منظر حایز اهمیت بود که وی و هیات بلندپایه وزارت صمت نه صرفا برای بازدید بلکه برای “چاره جویی” این مشکلات و کمک به رفع آنها در جهت رونق مجدد تولید و اشتغال در این منطقه “گام‌های مهمی” را برداشتند.

نقطه عطف سفر وزیر صنعت به بم، نتیجه حاصل از جلسه خصوصی وی با حضور استاندار، نماینده مردم شرق استان در مجلس، امام جمعه و فرماندار بم، معاونین و مشاورین وزیر، مدیرعامل ایرانخودرو، ائمه جمعه و فرمانداران شرق استان کرمان و مدیران صنایع خودروسازی ارگ جدید بم بود که قبل از مراسم تالار پرستو انجام شد. نتایج حاصل از این جلسه صورتجلسه و به امضای همه طرفها رسیده است.

در سخنرانی‌های مسئولین در تالار پرستو به دو نتیجه اصلی این جلسه اشاره شد که به قول حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه بم، نتایج امیدوارکننده‌ای است.

عقد قرارداد شرکتهای ایرانخودرو و سایپا با شرکتهای قطعه سازی ارگ جدید و برداشت سقف تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه برای استان کرمان جهت اعتباربخشی و افزایش نقدینگی شرکتهای خودروسازی دو نتیجه مهم این سفر بود که سخنرانان در سخنان خود آن را بیان کردند.

اگر در این جلسه که تمامی طرفها حضور داشتند تصمیمات دیگری نیز گرفته شده نتایج آنها چه روی کاغذ و چه در آینده نزدیک یا بلند مدت تری باید به نفع رونق تولید و اشتغال در بم بزرگ باشد که قطعا هست. در مجموع این سفر و تصمیمات یک اقدام خوب و مثبت ارزیابی می‌شود.

هادی شهسوارپور فرماندار بم:
وی در این جلسه با بیان ظرفیتها و فرصتها و تهدیدهای منطقه شرق استان کرمان شامل چهار شهرستان بم، ریگان، فهرج و نرماشیر آماری از وضعیت اقتصادی-صنعتی ارگ جدید ارایه کرد از جمله اینکه پویایی این منطقه نه تنها به نفع مردم بلکه به نفع خود دولت نیز هست.
فرماندار بم گفت: ببش از ۴۰ درصد درآمد دولت از محل مالیات بر ارزش افزوده استان کرمان متعلق به کارخانجات خودروسازی ارگ جدید بم است. همچنین درآمد گمرکی دولت در سال ۹۷ از این مجموعه ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.
شهسوارپور به مزیت نسبی فعلی صنعت خودروسازی بم بزرگ نسبت به کشاورزی منطقه اشاره‌ای داشت.
به طور مثال در بهترین دوران در یک سال (۹۷)، صنعت بم با مصرف ۱ میلیون مترمکعب آب اشتغالی بالغ بر ۱۰ هزار نفر و گردش مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی داشته اما در کشاورزی شرق استان با مصرف سالانه ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب گردش مالی آن نهایتا ۳ هزار میلیارد تومان است.

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس:
آقای نیکزادی نیز در این جلسه تاکید زیادی بر تبعات سیاسی اجتماعی و فرهنگی بیکاری کارگران ارگ جدید در منطقه داشت و حتی در جایی خاطرنشان کرد که اگر فکری نشود یا به تصمیمات این سفر متعهد نباشیم آقای استاندار به عنوان رییس شورای تامین استان کرمان باید خود را برای روزهای سخت آماده کند.

رضا رحمانی وزیر صمت:
وی با تاکید بر اینکه بیش از ۱۷ ماه است که به معنای واقعی در جنگ اقتصادی هستیم و پیروز واقعی نیز ما هستیم قول داد که نتایج این سفر به خوبی محقق شود. نکته تاکیدی وزیر بر خرما و ایجاد صنایع خرما در منطقه بود. آنجا که گفت خرما یک برند ملی برای ماست و تمام مردم شرق استان کرمان از این نعمت منتفع هستند و باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای صنعتی کردن آن داشته باشید.

دیگر سخنرانان این مراسم امام جمعه بم، استاندار کرمان و مدیرعامل صنایع خودروسازی کرمان بودند.

در این مراسم کلیپ ساخته شده توسط گروه تلویزیونی هفته‌نامه طلوع بم (بم تیوی) به نمایش درآمد که مورد توجه حاضران و شخص وزیر قرار گرفت و بنظر می‌رسد تاثیرگذاری خوبی داشته است.

 

گزارش‌های تکمیلی ویدئویی طلوع بم را می‌توانید در لینک‌های زیر ببینید:

 

قسمت اول گزارش سفر وزیر صنعت به بم:

https://www.aparat.com/v/4SOiJ

قسمت دوم:

https://www.aparat.com/v/DaRMk

کلیپ نمایش داده شده توسط بم تیوی:

https://www.aparat.com/v/FZHrz

 

تصاویر زیر را نیز محمدحسین خراسانی و صادق ملایی عکاسان و تصویربرداران طلوع بم گرفته‌اند:

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=4604

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.