افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
محمدحسین اکبری عضو هیات رییسه انجمن ملی خرما مطرح کرد:

۹۵درصد کشاورزی ما خصوصی است چرا در تصمیماتی که برای بخش کشاورزی گرفته می‌شود بخش خصوصی حضور ندارد

  • کد خبر : 7770
  • 12 دی 1399 - 17:45
۹۵درصد کشاورزی ما خصوصی است چرا در تصمیماتی که برای بخش کشاورزی گرفته می‌شود بخش خصوصی حضور ندارد

به گزارش طلوع ارگ، محمدحسین اکبری عضو هیات رییسه انجمن ملی خرما در نشست با کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه کارگروه کشاورزی شرق استان گفت: زیربنای هر طرحی توسط مجلس است و مجلس در راس امور است در هر اقدامی مجلس می‌تواند تعیین سرنوشت کند. وی افزود: شاکله ی کشاورزی ما در دست وزارت جهاد […]

به گزارش طلوع ارگ، محمدحسین اکبری عضو هیات رییسه انجمن ملی خرما در نشست با کمیسیون کشاورزی مجلس در جلسه کارگروه کشاورزی شرق استان گفت: زیربنای هر طرحی توسط مجلس است و مجلس در راس امور است در هر اقدامی مجلس می‌تواند تعیین سرنوشت کند. وی افزود: شاکله ی کشاورزی ما در دست وزارت جهاد کشاورزی است و جهاد کشاورزی زحمت خود را میکشد ولی آنقدر حجیم و بزرگ شده است و تعداد کارمندان آن بسیار زیاد است و به نظر من پول نمی‌ماند که صرف کارها و خدمات کشاورزی شود.

اکبری ادامه داد: مجلس باید تشکل‌های بخش خصوصی را تقویت کند هر تشکلی از بخش‌های خصوصی که هست فقط وجود دارد. مردم از ما می‌پرسند شما به عنوان انجمن خرما چه اقداماتی انجام می دهید؟ و ما فقط می توانیم بگوییم وظیفه ای نداریم و چیزی در دست ما نیست! انجام دادن کار مستلزم ابزار است و ما این ابزار را از مجلس می‌خواهیم از دولت آقای هاشمی تا الان اگر هر دولتی فقط ۱۰ درصد از این قانون را اجرا کرده بود و شعار نمی‌دادیم اکنون کل بخش اقتصادی ما بخش خصوصی شده بود. بزرگوارانی که در مجلس هستند کمک کنند تا بخش خصوصی پا بگیرد ۹۵% کشاورزی ما خصوصی است چرا در تصمیماتی که برای بخش کشاورزی گرفته می‌شود بخش خصوصی حضور ندارد چرا؟ به چه علت؟

وی در خصوص جایگزینی پیارم با خرمای مضافتی تاکید کرد کار کارشناسی شده‌ای نیست و درست هم نیست! الان اگر قیمت پیارم بالا است چون تولید آن در سطح کشور ۲۰ هزار تن میباشد ولی مضافتی ۴۰۰ هزار تن! وقتی تولید پیارم  هم ۴۰۰ هزار تن شود مطمئناً قیمت پیارم از مضافتی هم پایین‌تر خواهد بود! کارها باید با کارشناسی پیش بروند.

وط با اشاره به موضوع خرده مالکی گفت: دولت به ما کمک کند تا خود مالکی را رفع کنیم همچنین بهانه بزرگ اجرا نشدن آبیاری تحت فشار برای ما دلیلش موضوع خرده مالکی می باشد کمک کنید در این زمینه قوانینی تبیین شود.

اکبری در خصوص صندوق خرما گفت: صندوق‌های خرما را اجرا کردند ولی گفتند فقط شرکتهای تعاونی روستایی می توانند عضو صندوق خرما شوند سوال اینجاست این چه صندوق خرمایی است ما در منطقه ۳ شرکت تعاونی روستایی داریم که اگر از آنها بخواهیم یک میلیون تومان در صندوق بگذارند ندارند؛ این یکی از مواردی است که مجلس باید ورود کند. هزینه سم و کود بماند با حقابه و تعدیل بهره برداری از موتورهای آب هم توسط دولت روبرو هستیم.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7770

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.