افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

چرا به آقای روحانی رای می‌دهم؟

  • کد خبر : 739
  • 15 تیر 1396 - 10:09
چرا به آقای روحانی رای می‌دهم؟

برای آن که همچون دوره قبل، در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری هم به حسن روحانی رای بدهم؛ چند دلیل تازه‌تر برای خود دارم. به معنایی که همانقدر سال ۹۲ از دروغ، مردم فریبی، نابسامانی اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال و تولید، هرج و مرج و بی‌اعتباری در سیاست خارجی و داخلی و نداشتن […]

برای آن که همچون دوره قبل، در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری هم به حسن روحانی رای بدهم؛ چند دلیل تازه‌تر برای خود دارم. به معنایی که همانقدر سال ۹۲ از دروغ، مردم فریبی، نابسامانی اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال و تولید، هرج و مرج و بی‌اعتباری در سیاست خارجی و داخلی و نداشتن آرامش اجتماعی و فرهنگی رنج می‌بردم؛ امسال به همه چیز خوش‌بین ترم. چرا که تغییرات ملموس‌تر و امیدها رنگ بیشتری به خود گرفته‌است.
سال ۹۲ اگر فقط با مطالعه سوابق خوب اجرایی، وعده‌ها و برنامه‌های روحانی برای کشورداری با او آشنا شدم و به او اعتماد کردم و او هم بذر امید را در دل ما کاشت؛ امروز آنچه که پیش روی من و ماست، جوانه‌ی آن بذری است که روحانی چهار سال پیش کاشته و حیف است که بعد از چهار سال این جوانه را از ریشه در بیاوریم.
@
حال که همه رقبای روحانی در شعارها و ترفندهای تبلیغاتی‌شان اقتصاد و معیشت مردم را نشانه گرفته‌اند؛ دلایل تازه‌تر من برای رای دوباره به حسن روحانی، اتفاقا به دلیل توفیقات بزرگ دولت او در زمینه‌های اقتصادی و تولید و سرمایه‌گذاری و اشتغال است.
جدای از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم در سیاست خارجی و اقتصاد (همچون توافق بزرگ هسته‌ای و افزایش رشد اقتصادی از منفی ۵ درصد در پایان دولت قبل به مثبت ۷ درصد در پایان دولت روحانی و کاهش تورم از ۴۵ درصد به ۸ درصد) که بر زندگی تمام مردم کشور اثر مثبت گذاشته، چند مورد از این دستاوردها را که مستقیما در زندگی من و دیگر افرادی که با آنها در یک محدوده جغرافیایی مشترک زندگی می‌کنم را برای یادآوری خودم و اطرافیانم و همچنین جهت اطلاع دیگر هموطنانم خیلی خلاصه و کلی بیان می‌کنم.
در پی توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، میزان اشتغال در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم که در سال ۹۲ در آستانه ورشکستگی بود، بیشتر از ۴۰۰ درصد افزایش یافته و هم اکنون حدود ۱۰ هزار نفر از جوانان شرق استان کرمان و دیگر هم استانی‌های من در کارخانجات تولید خودرو مشغول به کار هستند و قرار است در صورت ادامه روند فعلی تا سال ۱۴۰۴، این میزان به بیش از ۳۰ هزار نفر برسد.
در پی افزایش درآمد ارگ جدید در دولت روحانی، از محل مالیات بر ارزش افزوده میزان اعتبارات عمرانی در روستاها و شهرهای بم و بروات رشد چشمگیری داشته بطوریکه حجم فعالیت‌های عمرانی در جهت آبادی روستاها و شهرها قابل قیاس با قبل نیست. بخشی از این درآمدها به ساخت بیمارستان در ریگان و فهرج اختصاص یافت و قرار است در آینده‌ای نزدیک درآمدهای مالیاتی بین تمام شهرستان‌های شرق کرمان تقسیم شود.

در پی توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها، صادرات خرما افزایش یافت و همین منجر به افزایش قیمت خرمای مصرفی در داخل کشور هم شد و تاثیر بسیار مستقیم و مثبتی بر زندگی و معیشت مردم و کشاورزان منطقه شرق استان کرمان گذاشت.
با توجه ویژه دولت روحانی و تزریق اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی، بعد از سالها گاز به بم رسید و در آینده‌ای نزدیک تمام مردم شرق کرمان از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و این خود موجب رونق و رشد فعالیت‌های اقتصادی در منطقه خواهد شد.
عملیات دو بانده کردن جاده دویست کیلومتری بم-کرمان بعد از سالها تکمیل شد. همچنین صنعت گردشگری در منطقه هم رونق چشمگیری داشته است. پروژه بزرگ خط انتقال آب سد نسا به بم، ریگان، فهرج و نرماشیر تا پایان سال به اتمام می‌رسد و همین خود در آینده رونق در کشاورزی و اشتغال را به ما هدیه می‌کند.
اینها بخشی از آن دستاوردهایی است که برای من در زندگی قابل لمس هستند و هر کدام از ما نیز اگر خوب و منصفانه به اطراف‌مان نگاهی بکنیم، براحتی این تغییرات و دستاوردهای اقتصادی را می‌بینیم و لمس می‌کنیم. این بزرگترین انگیزه و دلیل من برای رای دوباره به روحانی و ادامه روند فعلی و برنگشتن از نیمه‌ی راه است.

محمد جواد رحیم‌نژاد، روزنامه‌نگار (اهل بم)

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=739

برچسب ها

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.