افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 19 April , 2024
با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان

نواختن زنگ گردشگری در مدرسه میرزانعیم ارگ تاریخی بم

  • کد خبر : 6944
  • 07 مهر 1399 - 17:32
نواختن زنگ گردشگری در مدرسه میرزانعیم ارگ تاریخی بم

زنگ گردشگری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در مدرسه میرزانعیم ارگ تاریخی بم نواخته شد.

به گزارش طلوع ارگ به نقل از فارس، در دومین روز از هفته گردشگری زنگ گردشگری با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان،مدیر پایگاه میراث جهانی بم و رئیس آمورزش و پرورش شهرستان بم و جمعی از مسولان این شهرستان در مدرسه میرزانعیم ارگ تاریخی بم نواخته شد.

فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: به مناسبت هفته گردشگری، رشته گردشگری در دو هنرستان شهرستان بم تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این رشته جذاب در سه هنرستان استان کرمان آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: این فعالیت با همکاری آموزش پرورش و موسسه آموزشی هفتواد کویر انجام می‌شود.

 فعالی گفت: در سال‌های گذشته عملیات‌های مرمتی خوبی در ارگ تاریخی بم شروع شد که شروع این فعالیت‌ها در دوران مدیریت سابق پایگاه میراث جهانی بم بود و همچنان توسط مدیریت جدید ادامه دارد.‌

وی ادامه داد: مرمت و بازسازی برج کلاه‌فرنگی، خانه سیستانی و  مرمت عمارت دروازه دوم و همچنین نصب دوربین‌های حفاظت الکترونیک و پایش تصویری در مجموعه ارگ قدیم و پیرامون آن از جمله این پروژه‌ها است که در حال انجام هستند. ‌

فعالی افزود: خوشبختانه شاهد اتفاقات خوبی در مجموعه ارگ قدیم بم هستیم که ادامه داشتن این اتفاقات منوط به تامین اعتبارات مناسب است که در این زمینه فرمانداری نقش موثری را ایفا می‌کند.

 مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خاطرنشان کرد: بیشترین اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی استان به پایگاه میراث جهانی اختصاص می‌یابد در حالی که این اعتبارت کفاف حجم فعالیت‌های مرمتی این بنای تاریخی را نمی‌دهد.

فعالی تصریح کرد: فرمانداری شهرستان بم در خصوص تخصیص اعتبار برای ادامه‌دار شدن فعالیت‌های مرمتی بم قول مساعد داده است که امیدواریم به زودی انجام گیرد.

وی اظهار کرد: برای ساماندهی محیط پیرامونی بم به همکاری شهرداری نیاز داریم که شهرداری می‌تواند با  ساماندهی اطراف این جاذبه تاریخی به جذب گردشگران و ارائه خدمات به آنها کمک زیادی کند.

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6944

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.