افزونه جلالی را نصب کنید. Friday, 29 March , 2024
در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و معین توسعه بخش دهبکری مطرح شد:

ما دنبال سرمایه گذار هستیم با طرح‌هایی که وجود دارد باید همه کمک کنیم تا موفق شویم/ بزودی تولید شمش سرب برای اولین مرتبه در استان کرمان/ در پنج سال آینده فرد بومی بیکاری در منطقه دهبکری وجود ندارد

  • کد خبر : 6999
  • 15 مهر 1399 - 10:24
ما دنبال سرمایه گذار هستیم با طرح‌هایی که وجود دارد باید همه کمک کنیم تا موفق شویم/ بزودی تولید شمش سرب برای اولین مرتبه در استان کرمان/ در پنج سال آینده فرد بومی بیکاری در منطقه دهبکری وجود ندارد

به گزارش طلوع ارگ، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و معین توسعه بخش دهبکری روز یکشنبه ۱۳ مهر در محل معدن خان خاتون با حضور حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان، حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم، هادی شهسوارپور فرماندار بم، دکتر بابک اسماعیلی مدیرعامل مجتمع معدنی و فرآوری سرب و روی خان خاتون […]

به گزارش طلوع ارگ، جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و معین توسعه بخش دهبکری روز یکشنبه ۱۳ مهر در محل معدن خان خاتون با حضور حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان، حجت الاسلام دانشی امام جمعه بم، هادی شهسوارپور فرماندار بم، دکتر بابک اسماعیلی مدیرعامل مجتمع معدنی و فرآوری سرب و روی خان خاتون و دیگر مسئولین شهرستان بم برگزار شد.

ما دنبال سرمایه گذار هستیم با طرح‌هایی که وجود دارد باید همه کمک کنیم تا موفق شویم

موسی غضنفرآبادی نماینده مردم شرق استان نیز در این جلسه ضمن تشکر از زحمات دکتر اسماعیلی گفت: کار ایشان سودجویی نیست بلکه کار بزرگ و خیرخواهانه ای است که انجام می‌دهند، سرسختی در کار از طرف ایشان برای من جالب است، اگر همه‌ی ما در کارمان مقاومت نشان دهیم بدون شک به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. نظام ما، ملت ما و مردم ما لازم است با توجه به فتنه‌های دشمنان از خود سرسختی نشان دهند، اگر ما هم مثل ایشان سرسخت باشیم خیلی کارها را می‌توانیم انجام دهیم من به ایشان تبریک می گویم ایشان تلاش کردند و خسته نشدند و پیگیر کارها بودند. معدن  جای بسیار با اهمیتی است و برای منطقه آینده خوبی را در پیش دارد و هدف ایشان هم مقدس است و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی افزود: در شرایط امروز باید خیلی تلاش کنیم چون موضوع بیکاری و اشتغال در کشور ما جدی است از طرفی دشمن تهاجمات خودش را شدت داده است و از طرفی هم ممکن است بعضی از ما متوجه موضوع و جنگ اقتصادی دشمن نباشیم، من به عنوان یک کارگر این نظام تمام تلاش خودم را برای ایجاد اشتغال انجام می‌دهم و از آقای اسماعیلی هم استدعا می کنم که هم این پروژه را و هم پروژه دارزین را با سرعت پیش ببرند، ما دنبال سرمایه گذار هستیم با طرح‌هایی که وجود دارد باید همه کمک کنیم تا موفق شویم باید به فرموده رهبر معظم انقلاب ۱۰ برابر کار کنیم تا موفق شویم.

وی ادامه داد: در خصوص گلخانه‌ها، پنل‌های خورشیدی، خرما و سایر موضوعات پیگیر هستیم. وضعیت بودجه ای شاید خوب  نباشد اما  ما باید سرمایه‌گذارها را دعوت کنیم تا در کنار آنها بتوانیم کارهایمان را انجام دهیم اگر بخواهیم همه کارها را با بودجه‌ی  دولت تمام کنیم زمان می‌برد به خاطر اینکه کشور ما از لحاظ درآمدی در حال حاضر در وضعیت مطلوبی نیست اما می‌توانیم سرمایه‌گذاری را توسعه دهیم و از آنها کمک بخواهیم مثل دکتر اسماعیلی که از ایشان تشکر می‌کنم، هم دستگیری از محرومان و هم در قسمت عمران یاری‌رسان هستند. همه‌ی ۴ شهرستان این آمادگی را داریم تا زمینه‌های سرمایه‌گذاری با توجه به شرایط منطقه‌ای در هر موضوعی را فراهم کنیم. مصممم و عهد میبندم که از تمام ظرفیت‌های خودمان برای سرافرازی خودمان و ملت ایران استفاده و تلاش خواهیم کرد و به فضل الهی آینده‌ای روشن در پیش خواهیم داشت.

ما باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم

هادی شهسوارپور فرماندار بم نیز ضمن تشکر از میزبانی دکتر بابک اسماعیلی مدیرعامل مجتمع معدنی و فرآوری سرب و روی خان خاتون خطاب به نماینده مردم شرق استان گفت: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری این است که اقتصاد باید پویا باشد. دکتر اسماعیلی با توجه به تفکر و توانایی که داشتند همیشه علاقمند بودند به شهرستان بم و رشد منطقه کمک کنند این تفکر با توجه به بحث های اقتصاد مقاومتی که هرسال مقام معظم رهبری مطرح می‌کنند و امسال هم که سال جهش تولید نامگذاری شده است. یکی از پیشنهادهای ما به ایشان این بود که به عنوان معین اقتصادی بخش شده و فعالیتشان را آغاز کنند.

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسه کمک همه مدیران به ایشان است تا بتوانند برنامه‌ها و سیاست‌هایی را که تعریف کرده‌اند ادامه دهند با توجه به جلسات متعددی که برگزار شده است و سیاست ها هم تشریح شده است قرار است با برنامه ریزی‌هایی که صورت گرفته اتفاق‌های خوبی پیش رو داشته باشیم.

وی ادامه داد: اولین هدف توسعه‌ی منطقه است چون منطقه ظرفیت‌های خوبی دارد تاکنون در منطقه با مهاجرت افراد زیادی از شهرستان بم روبه‌رو بوده‌ایم ولی از زمانی که معدن فعال شده است ۳۰۰ جوانِ شهر اینجا مشغول به کار شدند.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های منطقه هم در بخش معدن و هم در بخش کشاورزی ظرفیت‌های بی‌نظیری هستند، در بخش کشاورزی یکی از قطب‌های تولید پسته ابارق میباشد و همینطور در بحث گردشگری دهبکری یکی از مناطق ویژه گردشگری در ایران است که با قول مساعدی که آقای اسماعیلی داده‌اند با برنامه های منظم و منسجم با اهداف مشخص ظرفیت‌ها را شناسایی و در راستای این ظرفیت ها و قابلیت ها برنامه‌ریزی می‌شود، از آنجا که اشتغال به زیرساخت نیاز دارد پس برای تحقق این امر یکی از کارهایی که در بحث توسعه و صنایع فناوری می‌توان پیگیری کرد این است که در کنار معدن ابارق کارخانه فرآوری هم به سرانجام برسد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم که با ایجاد مشاغل خورد و پایدار مدنظر است توانمند ساختن خانواده‌ها از طریق سیاست‌های کلان و خوردی که باید در سطح منطقه اجرا بکنیم هست و مهمتر از همه حمایت سرمایه‌گذاران می باشد که از قِبَلِ درآمدهایی که ایجاد می کنند بتوانند کارهای زیرساختی و زیربنایی نیز در منطقه انجام دهند.

در شهرستان بم ظرفیت و پتانسیل زیاد است همه مدیران شهرستان باید به این سمت حرکت کنند تا نهایت استفاده را از ظرفیت‌ها داشته باشیم و بتوانیم از قِبَلِ همانها پروژه‌های بزرگی را اجرا کنیم اگر به امید اعتبارات دولتی بنشینیم شاید این اتفاق نیفتد ولی می‌توان با برنامه‌ریزی و حمایتی که از سرمایه‌گذاران صورت می‌گیرد  سرمایه‌گذاری‌ها را به سرانجام رساند با هم در همه زمینه ها تلاش می‌کنیم.

شهسوارپور به تشکیل کارگروه توسط آقای غضنفرآبادی اشاره کرد و گفت: تاکنون این کارگروه هر دو هفته یکبار با حضور استاندار، آقای جهانگیری، مسئولین ذیربط و فرمانداران منطقه با محوریت آقای غضنفرآبادی در تهران تشکیل می‌شود و ما پروژه‌های اقتصادی را آنجا تعریف و از ظرفیت دولت و ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم و برنامه بودجه در جهت توسعه منطقه استفاده میکنیم، ما برای تک تک مجموعه‌ها و ظرفیتهای شهرستان برنامه داریم و ارائه دادیم و هدفمان این است که نهایت تلاش خود را انجام دهیم تا ظرفیت‌های منطقه را از بالقوه به بالفعل تبدیل و به اشتغال و درآمد پایدار و اجرای سیاست‌های توسعه شهرستان دست یابیم.

فرماندار بم خطاب به مسئولین و مدیران گفت: از شما مدیران خواهشی دارم و آن این است که تک تک ما باید در قبال سرمایه‌گذاری احساس وظیفه کنیم اگر مطمئن شدیم سرمایه‌گذاری هست باید آن را حمایت کنیم باید در راستای قانون و این کار حرکت کنیم و از سرمایه‌گذاران حمایت کنیم تا خلق ثروت را شاهد باشیم که خلق ثروت باعث درآمد برای دولت، مردم و سرمایه گذار خواهد بود همه ی ما می توانیم در هر زمینه ای نقش داشته باشیم کوتاهی نکنیم.

بزودی تولید شمش سرب برای اولین مرتبه در استان کرمان/ در پنج سال آینده فرد بومی بیکاری در منطقه دهبکری وجود ندارد

دکتر بابک اسماعیلی مدیرعامل مجتمع معدنی و فرآوری سرب و روی خانه خاتون هم گفت: امروز چیزی که به عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شده است در این کارخانه متبلور شده است شما می توانید تبلور را در اینجا ببینید اینجا رو به گسترش است و تا ۳۰ روز دیگر بخش تولید شمش سرب برای اولین مرتبه در استان کرمان راه خواهد افتاد.

اسماعیلی درخصوص معینِ اقتصادی گفت: طبق فرموده‌ی آقای غضنفرآبادی ما در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی هستیم پول ما افت کرده و اوضاع اقتصادی بد است. هر کشوری که پولش افت می‌کند این فرصت را پیدا می‌کند تا کار صادراتی انجام دهد یک سری تولیدات خورد در منطقه در حال ایجاد است مثلِ گوشت، لبنیات، پسته و انجیر که به آن فکر می‌کنیم. کالاهایی که به صورت خورد تولید می شود و دارای کیفیت خوب هست اصولاً با قیمت پایین خریده می‌شود در این خصوص هم مطالعاتی انجام داده‌ایم و برآنیم تا با پتانسیل های منطقه به آنها جهت دهیم.

دکتر اسماعیلی ادامه داد: دید من به عنوان معین این است که تولید باید توانمندی صادراتی داشته باشد باید بِرَند ایجاد کرد و بعد شروع به فروختن کرد باید یک توانمندسازی صادراتی درست کنیم که می‌تواند برای پسته یا انجیر اتفاق بیفتد.من شخصاً معتقدم که در این منطقه جغرافیایی همه تعدیل نیرو داشتند ولی ما نیرو گرفتیم ظرفیت‌هایی که میشناسیم پیشنهاد دادیم این است که یک شهرک برای تولید لباس، خوراک،پسته ، بادام و… راه اندازی شود، امروز هم توان داریم هم تجربه بنابراین قولی که می‌توانم بدهم این است که در این منطقه جغرافیایی (دهبکری) در ۵ سال آینده از دید من میان آدم‌هایی که اینجا زندگی می کنند آدم بیکار وجود نخواهد داشت و این اتفاق خواهد افتاد چون همه چیز آن حساب شده است.

حسن پورباقری بخشدار دهبکری نیز در ادامه جلسه گفت: در بحث اشتغال پایدار خودِ معدن این موضوع را معین کرده و اشتغال ایجاد شده و با راه اندازی کارخانه‌ فرآوری این اشتغال مجدد پویاتر خواهد شد.

وی افزود: در بحث توانمندسازی و مهارت آموزی‌هایی که در منطقه انجام داده‌ایم از کمک دکتر اسماعیلی استفاده کرده ایم. بخش دهبکری تنها منطقه ی کمتر توسعه‌یافته‌ی شهرستان بم می باشد و زمان ورود ما به این منطقه به عنوان خدمتگزار تنها امیدمان دکتر اسماعیلی بودند. ایشان در فصل زمستان سیل‌بند ایجاد کردند که از وقوع سیلاب‌های ویرانگر جلوگیری کرد، همچنین در بعضی آبنماها به ارتفاع ۳ متر لایروبی‌هایی انجام شد. در بحث کشاورزی هم مردم از ایشان تشکر می‌کنند و پیام مردم به عنوان تقدیر و تشکر برایشان ارسال شده است در خصوص گردشگری هم برنامه‌هایی با کمک ایشان در نظر داریم و حمایت ایشان را می‌طلبیم چون ظرفیت و توان دکتر با تیمی که دارند راهگشا است تمام دهیاران و شوراهای ما در خدمت ایشان هستند تا بتوانیم از ظرفیت‌های کشاورزی استفاده کنیم متاسفانه از ظرفیت‌های کشاورزی شهرمان اطلاعی نداریم ما قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ تن پسته در اینجا برداشت می کنیم امیدواریم در بحث بسته‌بندی و فرآوری پسته، گردو و …هم بتوانیم به صورت تجمیعی این کار را رونق دهیم، تنها منطقه‌ی مستعد برای کشت انجیر هم منطقه دهبکری است و صد برابر خرما و پسته می‌تواند درآمدزا باشد. منطقه تهرود و ابارق پراکندگی زیادی دارد امیدواریم در تمام منطقه با رویکردی خاص بتوانیم به این موضوع کمک کنیم.

گزارش:ناهید ذاکری

عکس:علی معتمدی

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=6999

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.