افزونه جلالی را نصب کنید. Thursday, 28 March , 2024

عصر جدید عصری برای تو

  • کد خبر : 7730
  • 08 دی 1399 - 18:37
عصر جدید عصری برای تو

گفت و گو با بهاره سرگل زائی جوان بمی که این روزها در برنامه پربیننده عصر جدید خوش می‌درخشد و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرده است

طلوع بم، در بهاری که گذشت، دختری از سرزمین سبز و زیبای کویری ما به یکباره در صفحه تلویزیون سراسری ایران ظاهر شد، خوش درخشید و با هنر خود دل همشهریان و مردم استان و کشورش را شاد و چشمانشان را حیرت زده کرد. او یعنی بهاره سرگلزایی دختر بیست و چهار ساله بمی، حالا با استعداد و توانایی خوبی که در هنر دوبله و گویندگی پیدا کرده؛ با رای داوران در مرحله مقدماتی و با رای مردم در مرحله دوم، به نیمه نهایی برنامه پرمخاطب و محبوب عصر جدید راه پیدا کرده است. خانم سرگلزایی دانش آموخته رشته آموزش زبان انگلیسی از دانشگاه بجنورد است. دانشگاهی که یکی از اساتید آن نقش پررنگی در تشویق و بالا بردن انگیزه وی برای بروز استعدادش را داشته است. با هدف تقدیر از تلاشها و انگیزه بالای این جوان شایسته، از خانم سرگل زائی و خانواده‌ محترم وی که به خوبی حمایت‌گر او هستند دعوت کردیم جهت انجام یک مصاحبه با طلوع و گفت‌وگوی وی با حامیان اصلی‌اش یعنی مردم، در دفتر نشریه حضور پیدا کنند.

خانم سرگل زائی از عصر جدید و اولین قدمهایی که برای دوبله برداشتید برای ما و خوانندگان بگویید.
بله حتما. ابتدا سلام و تشکر ویژه دارم از همه همشهریانم، مردم خوب شرق کرمان و هم‌استانیهای گرامی بابت پیامها و واکنشهای دلگرم کننده‌ای که نسبت به من و این موضوع داشتند و همچنین بابت رای بالای خود در مرحله دوم که قطعا انگیزه و مسئولیت من برای ادامه کار و حضور در مرحله نیمه نهایی را هم قوی‌تر و هم سنگین‌تر می‌کند.
در دوره دبیرستان که بودم وقتی به همراه خواهرزاده‌ خردسالم کارتون و انیمیشن تماشا می‌کردیم، گاهی اوقات به جای شخصیتهای کارتونی صحبت می‌کردم و اصلا این موضوع جدی نبود تا اینکه یک بار خواهرم همان لحظه که صدا و گویندگی من را می‌شنید، تشویقم کرد و به من پیشنهاد کرد که این موضوع را جدی بگیرم. این تشویق خواهرم نقطه عطفی بود و باعث شد انگیزه من برای تمرین و تلاش برای بهتر اجرا کردن صداها بیشتر شد.
در عصر جدید هم صحبتهایی داشتید از یک اتفاق تاثیرگذار در دانشگاه …
بله این تمرینها و تلاشهای من برای دوبله ادامه داشت تا اینکه چند سال بعد وارد دانشگاه شدم. همان اوایل یکی از اساتید خوب ما آقای دکتر مجید الهی‌شیروان بود که رابطه گرمی با دانشجویانش خصوصا دانشجویان جدیدالورود داشت. ایشان قرار گذاشت تا در یکی از کلاسهایشان هر کدام از دانشجویان هر استعدادی دارد و می‌تواند آن را در کلاس اجرا کند، این کار را بکند. خب تعدادی از همکلاسی‌ها کارهایی برای انجام داشتند که اجرا کردند. تعدادی ترجیح دادند کاری نکنند، تعدادی هم از انجام دادن کاری که بلد بودند خجالت می‌کشیدند. من هم در آن روز یک اجرای گویندگی اخبار و تبلیغات داشتم. آن روز همکلاسی‌ها و استاد، من را به گرمی تشویق کردند و انگیزه‌ام را به مراتب بالاتر بردند و همین موجب شد تا در برخی از مراسم و جشنهای دانشکده و دانشگاه به دعوت اساتید یا مسیولین فرهنگی دانشگاه شرکت کنم.
بعدا در ترمهای بالاتر که تقریبا همزمان با آغاز فصل اول برنامه عصر جدید بود، دکتر الهی استاد عزیزم که یکی از اجراهای چندصدایی مرا در مراسمی دیده بودند؛ از من خواستند سرکلاس دوبله چندصدایی انیمیشن را انجام دهم. اجرای دوم من در کلاس باز هم با استقبال خیلی خوب استاد و دانشجویان مواجه شد و بازتاب خوبی در دانشگاه داشت. بعد از این اتفاق، اجرای مراسمات بزرگتر و همچنین دوبله زنده در همایشها و جشنهای دانشکده و دانشگاه به من پیشنهاد شد و انجام دادم که شکر خدا کارهای موفقی از آب درآمدند و مورد تشویق مسئولین دانشگاه و دانشجویان قرار گرفتم.
خلاصه اینکه در همین دوران دکتر الهی و دوستان به من پیشنهاد شرکت در فراخوان فصل اول عصر جدید را دادند. طولی نکشید که من یک کار خوب دوبله چند صدایی را ضبط کردم و فایل آن را برای عصر جدید ارسال کردم. خیلی منتظر ماندم تا شاید به من خبری بدهند و کار من را تایید کنند و از من برای شرکت در عصر جدید دعوت کنند اما خبری نشد. حدودا یک سال از آغاز این ماجرا گذشته بود تا اینکه زمستان سال قبل به من زنگ زدند و گفتند کار شما برای فصل دوم برنامه تایید شده و آخر هفته راس ساعت و روز مشخص برای راستی‌آزمایی به تهران بیا. در روزی که گفتند بیا من امتحان ترم داشتم و علی‌رغم اینکه از استاد مربوطه خیلی خواهش کردم که امتحان من را زودتر از موعد بگیرد و اجازه دهد من به تهران بروم اما موافقت نکرد. عوامل عصر جدید هم با اینکه من در تاریخ دیگری بروم موافقت نمی‌کردند و من خیلی از این موضوع ناراحت بودم و نگران اینکه نتوانم در فصل دوم برنامه هم شرکت کنم. تا اینکه مادرم با عوامل عصر جدید صحبت کرد و راضی شدند من در روز دیگری به تهران بروم.
در تهران چه گذشت؟ روزی که برای راستی‌آزمایی رفته بودید.
به عصر جدید رفتم و در راستی‌آزمایی شرکت کردم و یکی از داوران این مرحله آقای عظیمی مربی فعلی من بود. سخت‌گیری بسیار زیادی داشتند. در چند مرحله مربیان مختلفی با من جلسه گذاشتند و در خصوص همه چیز از جمله زندگی من با من صحبت کردند. نهایتا اینکه بعدها از میان هزاران شرکت کننده و دهها متقاضی بخش دوبله، من و دو نفر دیگر و گروه کرموبله برای شرکت در رقابتهای مقدماتی (پخش تلویزیونی) انتخاب شدیم. این موضوع خوشحالی زیادی برای من و خانواده‌ام داشت. بعد از این هم که مردم عزیزم در جریان آنچه که تا امروز اتفاق افتاده هستند. دو نفر دیگر و کرموبله در مراحل اول و دوم حذف شدند و من با رای داوران و رای مردم، وارد مرحله نیمه نهایی شده‌ام.
بله این موضوع علاوه بر شما و خانواده‌تان، خوشحالی زیادی نیز برای مردم بم داشت. چه سخنی با مردم دارید؟
من فقط می‌توانم از دور دست تک تک آنها را ببوسم و تشکر می‌کنم از حمایت همه جانبه مردم شهرم و ادمینها و شبکه‌های اجتماعی و همچنین همه بزرگوارانی که در همه مراحل خصوصا در مرحله دوم من را حمایت کردند. از همه هم‌استانیها و هموطنان عزیزم هم تشکر می‌کنم. همچنین از خانواده عزیزم که بیشترین نقش حمایتی را داشته‌اند. امیدوارم بتوانم در ادامه کارم را به بهترین شکل انجام دهم.
مرحله نیمه نهایی چه زمانی برگزار می‌شود؟
اینطور که اخیرا به ما خبر دادند ضبط رقابتهای نیمه نهایی را اوایل دی ماه انجام می‌دهند و من هم به زودی برای شرکت در رقابتها به تهران می‌روم. بعد از ضبط نیز زمان پخش رقابتهای نیمه نهایی اطلاع رسانی می‌شود. متاسفانه به دلیل شیوع کرونا برگزاری مرحله نیمه نهایی مرتبا به تعویق می‌افتاد. چون آقای علیخانی و عوامل برنامه علاقه داشتند برنامه را با تماشاگر برگزار کنند که با شرایط فعلی کرونا مقدور نبود. من هم در حال تدارک یک اجرای خوب و متفاوت هستم که امیدوارم رضایت بخش باشد تا در نهایت بتوانم به فینال راه پیدا کنم.
قطعا همین طور است و برای شما آرزوی موفقیت داریم. شنیدیم شما توانایی دوبله ۱۶ صدای متفاوت را دارید. درسته؟
خیلی ممنون. بله به لطف خدای مهربون باپشتکار و تلاشی که داشتم فعلا توانایی صحبت کردن با ۱۶ صدای مختلف رو دارم که در هر دو اجرای عصر جدید تعدادی از آنها را استفاده کردم.
با تشکر از شما جهت حضور در دفتر نشریه ما، اگر در پایان سخنی دارید، بفرمایید.
من هم از شما و عوامل هفته‌نامه طلوع بم بابت این دعوت تشکر می‌کنم. امیدوارم تمام نوجوانان و جوانان سرزمینم در تمامی عرصه‌ها خوش بدرخشند. این مهم است که خانواده پشتیبان خوبی از سنین کودکی برای پرورش و بروز استعدادهای ما باشد. علاوه بر خانواده، مدرسه و دانشگاه و تمامی افراد جامعه باید همدیگر را کمک و راهنمایی کنند. ما باید پشتیبان یکدیگر باشیم تا شاهد جامعه‌ای آباد با افرادی پرتلاش و موفق در همه زمینه‌های علمی، هنری، فرهنگی و… باشیم. برنامه عصر جدید هم همین رسالت را دنبال می‌کند. به همین دلیل از تمام نقاط کشور افراد مختلف را جمع کند و استعداد و توانایی آنها را نشان می‌دهد و به موفق شدن آنها کمک می‌کند. جا دارد از آقای علیخانی و بهرام عظیمی و دیگر عوامل برنامه عصر جدید هم تشکر ویژه داشته باشم. بار دیگر از خانواده عزیزم و همشهریان خوب بمی‌ام و کسانی که حمایتگر من بودند تقدیر می‌کنم.

پی‌نوشت: در حاشیه این مصاحبه، پدر و مادر خانم سرگلزایی ضمن تشکر فراوان از شهروندان و همه کسانی که تاکنون حامی او بودند و با تقدیر از شورای شهر و اداره زندان بم، گلایه‌هایی از دیگر مسئولین بم و صداوسیمای کرمان را مطرح کردند و در واقع انتظارشان برای حمایتهای بیشتر از خانم سرگلزایی را عنوان کردند. چرا که او با سختی‌های فراوان و با دست خالی این افتخار را برای شهرش کسب کرده و خنده را به لبان آنها هدیه داده و هنوز هم برای تهیه کارهایش با سختی‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. قطعا موفق شدن هرچه بیشتر این دختر جوان بمی در کار و هنرش، هم افتخار بالاتری برای بم رقم می‌زند و هم انگیزه دیگر جوانان و نوجوانان ما برای موفقیت درعرصه‌های مختلف را تقویت می‌کند. چه خوب است همه ما از جمله مسئولین نهادهای مختلف، خودمان متوجه این موضوع باشیم که در این راه باید یاری‌گر همدیگر و همه جوانانی باشیم که اندیشه، عمل‌ و هنرشان برای جامعه قابل افتخار است.

چاپ در شماره ۲۴۴ هفته نامه طلوع بم تاریخ دوشنبه ۸ دی ۹۹

لینک کوتاه : https://toluearg.ir/?p=7730

ثبت دیدگاه

انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.